رئیس هیات کاراته بندرلنگه:

سال گذشته چالشی ترین سال برای ورزش بود



عملکرد سال ۹۹ هیات کاراته شهرستان بندرلنگه توسط رئیس این هیات تشریح شد.
 
به گزارش صبح ساحل، مهدی صابری رئیس  هیات کاراته شهرستان بندرلنگه سال ۹۹  را یکی از چالشی ترین سال‌های فعالیت کاراته  و ورزش  دانست.‌ 
وی گفت: متاسفانه بیماری کرونا باعث شد خیلی از فعالیت ها ما به خوبی برگزار نشود و خیلی از فعالیت ها هم به صورت مجازی برگزار  شود.
صابری  عنوان کرد: از اسفند ۹۸ به مدت شش ماه باشگاه های این شهرستان که طی ۲۰  سال گذشته بی سابقه بود ، در اثر اپیدمی ویروس کرونا تعطیل شد که البته این تعطیلی به معنی عدم فعالیت ورزش کاراته در شهرستان بندرلنگه نبود. رئیس هیات کاراته شهرستان بندرلنگه بیان داشت: در ابتدای سال ۹۹  و ایام قرنطینه ، آموزش مجازی هیات با تولید بیش از سی  کلیپ آموزشی کیهون و کاتا برای رده های مختلف کمربندی آغاز شد و  در اختیار کاراته کاهای شهرستان قرار گرفت و در ادامه چالش تمرین در منزل توسط مربیان و کاراته کاها برگزارشد .
 
 
صابری در خصوص فعالیت های مجازی این هیات به شرکت کاراته کاها در چالش بزرگ تمرین در منزل که توسط پیج هیات همگانی استان هرمزگان برگزار شده بود، اشاره کرد و افزود:  دوکلیپ تمرینی هنرجویان این شهرستان به عنوان کلیپ منتخب این پیج معرفی شدند ،همچنین کلیپ دو هنرجوی دیگر شهرستان بندرلنگه در مسابقه مجازی اذان و ترتیل قرآن از سوی هیات کاراته استان هرمزگان به عنوان کلیپ برتر معرفی شدند. شرکت در چالش شب یلدا و ارسال پیام  مربوط به خانه ماندن و دوری از تجمع و مهمانی رفتن، برگزاری مسابقه نقاشی ،دکلمه خوانی و دلنوشته به صورت مجازی به یاد سردار دل ها و انتخاب کلیپ دکلمه کاراته کای بندرلنگه ای در مسابقات دکلمه خوانی  از سوی هیات کاراته استان هرمزگان و همچنین برگزاری مسابقه نقاشی در بین کاراته کاها با محوریت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به یاد شهدای هواپیمای ایرباس از دیگر فعالیت های مجازی این هیات در سال ۹۹ بود. وی در خصوص اعزام به مسابقات به اعزام محمدرضا امیری کاراته کای بندرلنگه‌ای و عضو اسبق تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران به مسابقات سوپرلیگ کشور اشاره کرد و افزود:  با توجه به شرایط موجود در سال ۹۹ تنها اعزام این هیات به مسابقات ،حضور امیری تنها کاراته‌کای هرمزگانی در سوپرلیگ کشور در قالب تیم مارون بود که پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتش در این مسابقات حاضر شد .  این مسابقات نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با گرفتن تست PCR برگزار شد  و تیم کاراته دهیاری دیوان شهرستان بندرلنگه نیز توانست در لیگ استانی کاراته یادوراه سردار دل ها مقام سوم را کسب نماید. گفتنی است این مسابقات در سال ۹۸  برگزار شد و با توجه به نتایج مسابقاتی که قبل از شیوع کرونا و لغو مسابقات برگزار شده بود، تیم های برتر معرفی شدند.
مهدی صابری رئیس هیات کاراته شهرستان بندرلنگه از شروع تمرینات هنرجویان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شهریور ماه سال گذشته خبر داد و افزود : خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تمرین ها طبق روال قبلی از سر گرفته شد و مسابقات مختلفی از جمله مسابقه مجازی کاتا ،کیهون و آمادگی جسمانی ، مسابقه تکنیک کومیته،اجرای کاتا و آمادگی جسمانی در دو بخش بانوان و آقایان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش،مسابقات کومیته به صورت انفرادی به مناسبت دهه مبارک فجر در دو بخش آقایان و بانوان ، مسابقه انتخابی جهت اعزام به مسابقات استانی در بخش آقایان و مسابقه بین باشگاهی  با حضور دو تیم باشگاهی برگزار شد.
صابری در ادامه به برگزاری استاژهای فنی که در طول هفت ماه تمرین حضوری کاراته کاها اشاره کرد و گفت: پنح مورد استاژ فنی کاتا،کومیته و داوری برگزار شد که طی برنامه‌ریزی هیات استاژبازآموزی داوری زیر نظر رئیس کمیته داوران استان هرمزگان،استاژ کومیته زیر نظر عضو اسبق تیم ملی کاراته  و استاژ کاتا زیر نظر قهرمان بین‌المللی شهرستان برگزار شد.
جلسه با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان،حضور رئیس و نائب رئیس هیات در سومین جلسه شورای ورزش شهرستان، دیدار روسای هیات های شهرستان با امام جمعه  شهرستان و معاون فرماندار به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، حضور رئیس هیات شهرستان در جلسه هم اندیشی هیات کاراته استان هرمزگان، حضور سه نماینده از بندرلنگه (رئیس هیات و دو کاراته کا بندرلنگه ای به عنوان نماینده ورزشکاران استان هرمزگان ) در مجمع انتخاباتی هیات کاراته استان هرمزگان و همچنین نشست رئیس هیات کاراته شهرستان با دبیر فدراسیون کاراته از جمله جلسات این هیات در سالی که گذشت  بود.
مهدی صابری در ادامه به فعالیت های فرهنگی این هیات اشاره و تصریح کرد در دهه مبارک فجر بیش از ده برنامه مختلف توسط هیات کاراته شهرستان تدارک دیده شد و تمامی این فعالیت ها از جمله غبارروبی گلزار شهدا، پاکسازی ساحل ، جشنواره بزرگ کاراته کاها ، اجرای کاتا ، مسابقات طناب‌کشی و دو مورد اهدای خون در فرودین و بهمن ماه همگی به نام شهدای گرانقدر اسلام مزین شد.
 همچنین در آستانه بیست سالگی تاسیس کاراته در شهرستان بندرلنگه ، عملکرد پر از افتخار این هیات ارائه شد و سمیه تکمار به عنوان پرافتخارترین کاراته کای شهرستان طی بیست سالی که گذاشت انتخاب شد.
تقدیر از بنیانگذار هیات کاراته شهرستان بندرلنگه ، برگزاری طرح استانی طبیعت‌گردی ورزشی ، خانواده سلامت ، پایدار، طبیعت ماندگار بانوان هیات کاراته شهرستان بندرلنگه از دیگر فعالیت های فرهنگی این هیات بود. رئیس هیات کاراته شهرستان بندرلنگه گفت : در سالی که گذشت بیش از ۲۱۰  مورد آزمون کمربند و ارتقا دان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد . مهدی صابری از رسانه های مختلف هرمزگان و کشور که در انعکاس فعالیت های این هیات همکاری داشتند تشکر کرد و افزود:  در ابتدای شیوع ویروس کرونا باشگاه ها به طور کامل تعطیل شدند ولی بعد از گذشت چند ماه و بازگشایی مجدد امکان ورزشی ، نیاز مبرم ورزش در این دوران بیش از پیش مشاهده شد و امیدواریم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی هرچه زودتر وضعیت بهتر شود و مسابقات و رویدادهای ورزشی مثل سابق برگزار شود.
مهدی صابری در پایان ضمن تشکر از رئیس سابق هیات کاراته استان استاد پردل رمضانی، ابراز امیداوری کرد که هیات کاراته شهرستان بندرلنگه با حضور محمودی و مدیریت جدید ایشان در راس هیات کاراته استان ، شاهد تحولات بسیار خوبی در بعد قهرمانی و زیر ساخت های این هیات باشیم و از همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرلنگه  تشکر نمود. 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها