واحدهای متخلف در هرمزگان 15 روز پلمپ می شوند



استاندار هرمزگان از شهروندان خواست تا نسبت به رعایت پروتکل ها اعم از استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی اهتمام لازم را داشته باشند و همچنین از تردد غیرضروری به اماکن پرجمعیت و مراکز اداری اجتناب کنند وی همچنین از پلمپ واحدهای تجاری، بازرگانی و خدماتی در صورت تخطی از محدودیت ها، خبرداد.

       

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی امروز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی،گفت: بعد از شرایطی که در عیدنوروز داشتیم و افزایش رفت و آمدها بدون درنظرگرفتن توصیه های وزارت بهداشت، امروز نتیجه آن گسترش دامنه بیماری و افزایش تعداد مبتلایان، مراجعان به بیمارستان ها و افزایش تعداد موارد بستری و فوتی است که نسبت به هفته قبل دو برابر شده است.

وی افزود: به محض اینکه میزان رعایت پروتکل ها از سوی مردم پایین می آید، متأسفانه بیماری توسعه پیدا می کند که لازم است همه شهروندان برای حفظ سلامتی خود و دیگران، نسبت به رعایت توصیه ها اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از همراهی مردم و بنگاه های اقتصادی، ادارات و واحدهای صنفی و خدمات رسان با برنامه های ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: طی چندماه اخیر همه به دست هم دادند و شرایط خوب بود ولی متأسفانه به یکباره غالب شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

دکتر همتی اضافه کرد: اگر هر یک از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل ها اعم از استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و ... حساسیت لازم را داشته باشند و همچنین از تردد غیرضروری به  اماکن پرجمعیت و ادارات اجتناب کنند، سیر نزولی بیماری به طور قطع شروع خواهد شد.

وی همچنین تسریع در بیماریابی را یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی هرمزکان برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در تلاش است با افزایش تعداد و هدفمند کردن تست ها، روند کشف بیماری را سرعت ببخشد تا مانع از انتقال چرخه بیماری شود و روند گسترش آن را کاهش دهد.

استاندار هرمزگان، ضمن هشدار به بیمارانی که قرنطینه را رعایت نمی کنند، عنوان کرد: افرادی که آثاری از بیماری دارند باید خود را قرنطینه کنند و اگر نتیجه آزمایش فردی طبق مستندات مثبت بود اما نسبت به رعایت شرایط قرنطینه اقدام نکند و در جامعه حضور پیدا کند، اگر این موضوع محرز شود، دستگاه قضایی بر اساس قوانین تعریف شده با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

همتی، برگزاری مراسم عروسی و دورهمی ها را از عوامل اصلی گسترش بیماری طی دو هفته اخیر برشمرد و گفت: برگزاری مراسم عروسی با توجه به شرایط قرمز کرونا ممنوع است و دهیاران مناطق مسئول مستقیم اجرای این قانون هستند که در صورت عدم نظارت جدی، با آنان برخورد قانونی و لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادمه داد: با توجه به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان، از مردم شریف هرمزگان تقاضا داریم از برگزاری هر گونه مراسم با توجه به وضعیت قرمز کرونا خودداری کنند.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت و هیئت های مذهبی با مصوبات ستاد کرونا،گفت: اصول و ضوابط در همه مناسبت ها توسط ستادهای برگزاری نماز جمعه و هیئت های مذهبی رعایت شده اما با توجه به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان، باید دست به دست هم بدهیم که شرایط فعلی بهبود پیدا کند و پس از آن با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و شرایطی که در آینده نزدیک اعلام می شود، امکان برگزاری محدود مراسم های مذهبی و شب های نورانی قدر با رعایت پروتکل ها وجود داشته باشد.

استاندار هرمزگان همچنین از نیروی انتظامی خواست با توجه به محدودیت های ابلاغی ستاد ملی کرونا، نسبت به اعمال جریمه افرادی که محدودیت ها را رعایت نمی کنند اقدام کند و نظارت‌ها را افزایش دهد.

 همتی به محدودیت های شرایط قرمز کرونا نیز اشاره کرد و گفت: به استثنای نیروهای مسلح، دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت های اساسی با تشخیص بالا ترین مقام می توانند تا یک دوم کارکنان و سایر دستگاه‌ها می توانند به میزان دوسوم کارکنان خود را کاهش و به صورت غیرحضوری نسبت به انجام خدمت اقدام کنند و کلیه ماموریت های اداری غیرضرور نیز باید لغو شود.

همتی اضافه کرد: فعالیت گروه های شغلی 2،3و 4 نیز به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود که در صورت تغییر شرایط بنا به تشخیص وزارت بهداشت امکان تسهیل و تشدید این محدودیت ها وجود دارد و در صورت تخطی واحدهای تجاری، بازرگانی و خدماتی از این قانون، واحد متخلف 15روز پلمپ خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت فعالیت های آموزشی نیز گفت: فعالیت مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه به صورت حضوری ممنوع و آموزش ها صرفا باید به‌صورت مجازی برگزار شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبه امروز ستاد ملی کرونا، خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه، نماز جماعت، مراسم های آیینی و مذهبی نیز به مدت 10روز ممنوع است.

همتی در خصوص محدودیت تردد خودروها در وضعیت قرمز، گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و تردد خودروهای شخصی از ساعت 21 تا ساعت 3 صبح در سطح شهر ممنوع است.

استاندار هرمزگان یادآور شد: فعالیت های عمرانی با رعایت پروتکل ها، نباید به هیچ عنوان متوقف یا تعطیل شود.

همتی همچنین بر استفاده از ظرفیت شورای اطلاع رسانی استان و کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه آموزش های لازم به شهروندان تاکید کرد و افزود: با توجه به  جهش روند شیوع و ابتلا به کرونا در استان های همجوار، فرمانداران با همکاری عوامل انتظامی نسبت کنترل مبادی ورودی اقدام و نظارت ها را تشدید کنند.

 

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها