هکرها اطلاعات ۱.۳ میلیون کاربر کلاب هاوس را به رایگان منتشر کردند



اطلاعات خصوصی حدود ۱.۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی کلاب هاوس روی یک انجمن گفتگوی هکری فاش شد. این اطلاعات شامل داده‌های شخصی افراد از جمله نام واقعی، نام نمایشی، آدرس توییتر، آدرس اینستاگرام، تاریخ ساخت حساب کاربری و آدرس تصویر فرد است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از دیجیاتو، پایگاه داده SQL حدود ۱.۳ میلیون کاربر سرویس کلاب هاوس در یک فروم هکری به رایگان عرضه شده است. این شرکت هنوز به درخواست رسانه‌ها برای تایید این اتفاق واکنشی نشان نداده و مشخص نیست که آن‌ها از این نفوذ امنیتی باخبر بوده‌اند یا نه. این اطلاعات می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا به روش‌های مختلفی برای کلاهبرداری از کاربران اقدام کنند. پایگاه داده منتشر شده شامل آیدی کاربری، نام، آدرس تصویر پروفایل، نام کاربری، آدرس صفحه توییتر، آدرس صفحه اینستاگرام، تعداد دنبال‌کنندگان، تعداد دنبال‌شوندگان، تاریخ ساخت اکانت و نام فردی می‌شود که این کاربر را به کلاب هاوس دعوت کرده است. این شبکه اجتماعی از ماه مارس ۲۰۲۰ شروع به کار کرده و در حال حاضر به‌صورت رسمی فقط از طریق دعوت‌نامه در پلتفرم iOS قابل دسترس است.

کلاب هاوس

کلاب هاوس به کاربران اجازه ساخت اتاق‌های گفتگو را می‌دهد تا درباره موضوعات گوناگون با یکدیگر صحبت کنند. گزارش‌ها از تلاش نافرجام توییتر برای خرید کلاب هاوس با پیشنهادی ۴ میلیارد دلاری خبر داده بودند و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت در تلاش است تا همین مبلغ را از سوی سرمایه‌گذاران برای ادامه فعالیت‌های خود دریافت کند. در چند وقت اخیر شبکه‌های اجتماعی بزرگی هک و اطلاعات کاربران آن‌ها در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته شده. چند روز پیش اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین به فروش گذاشته شد. کمی قبل‌تر هم اطلاعات حساس ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک در یک فروم هکری قرار گرفت.

این شبکه اجتماعی درواقع محصول همکاری دو تن از موفق ترین ایده پردازان سیلیکون ولی یعنی پل دیویدسون و روهان ست بود که از مارس 2020 راه اندازی شد. در دو ماه اول وضعیت آنچنان امیدوار کننده نبود. در واقع کلاب هاوس در این ایام تنها 1500 کاربر داشت و ارزش بازار آن 100 میلیون دلار بود. اپلیکیشن کلاب هاوس درواقع نسخه مجازی گردهم آیی های ویژه نخبه هاست. در این پلتفرم کاربر میتواند به گفتگوها و سخنرانی های افراد مشهور در مورد موضوعات گوناگون گوش دهد. در واقع استفاده از فضای کلاب هاوس تفاوت خاصی با گوش دادن به پادکست ندارد جز اینکه شما به طور آنلاین به مکالمات زنده و جاری گوش میدهید.  هر عضو می‌تواند تعداد معدودی دعوتنامه برای دوستانش بفرستد. برای همین بلیت ورود به این رسانه اجتماعی این روزها خودش نایاب شده است. البته این موضوع همانطور که گفتیم نوعی بازار سیاه ورود به اپلیکیشن را فراهم کرده است. امکان صحبت با چهره های شناخته شده دنیای تکنولوژی، موسیقی و هنر و یا روشنفکران سبب شده افراد برای خرید دعوتنامه اپلیکیشن و عضویت در آن سر و دست بشکنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها