بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر آغاز شد



رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها از آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر در هیئت‌های نظارت شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا از آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر در هیئت‌های نظارت شهرستان خبر داد.

وی گفت: بر اساس تقویم انتخاباتی پیش بینی شده و با پایان کار بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی، از امروز بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس گزارش‌های مستند مراجع پنج گانه در هیئت‌های نظارت شهرستان آغاز شده است و ظرف مدت ۱۴ روز نتیجه بررسی‌ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

وی یادآور شد: قطعا ممکن است بخشی از داوطلبان به رأی هیئت‌های اجرایی یا بعد به رأی هیئت‌های نظارت اعتراض داشته باشند. بر اساس سازو کار قانونی، رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی، در هیئت‌های عالی نظارت استان استان انجام می‌شود. به علاوه داوطلبانی که از سوی هیئت نظارت شهرستان رد صلاحیت شوند، می‌توانند اعتراض خود را در هیئت عالی استان پیگیری کنند و در زمان مشخصی به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.

کاظمی اظهار کرد: مطابق قانون در صورتی که نظر هیئت عالی نظارت استان مورد اعتراض داوطلبی باشد، هیئت مرکزی نظارت به عنوان آخرین مرحله به اعتراض داوطلبان رسیدگی می‌کند و نظر نهایی به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

گفتنی است 899 نفر برای ششمین دوره شورای اسلامی شهر در هرمزگان ثبت نام کردند. «احمد جباری»، «حسین رئیسی» و «منصور آرامی»؛ مسئولیت هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان هرمزگان را بر عهده دارند. 

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها