اهدای اعضای بدن جوان 32 ساله و مرد 52 ساله در هرمزگان



دیروز کبد و دو کلیه  محمدرضا امینی فرد 32 ساله  به 3 بیمار نیازمند  زندگی بخشید و دقایقی قبل نیز کبد  علی بناوند 52ساله  از بدنش جدا و بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال یافت تا جهت پیوند  به یک بیمار اهدا شود.  مرد جوان براثر تصادف و  مرد مسن براثر سکته  دچار مرگ مغزی شده بودند که پس از روزها دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ ، با اهدا اعضا بدن چشم از جهان بستند.

 

 

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا با موافقت خود ،به‌جای همکارانش در یکی از مجتمع‌های پیامبر اعظم نگهبانی می‌داد  تا همکارانش در روز 13 بدر کنار خانواده‌شان باشند.ساعاتی از شب گذشته و او گرسنه بود . موتورسیکلت خود را روشن کرد و به سمت مغازه  خاله‌اش  به راه افتاد،اما در مسیر اتفاق تلخی رخ داد و همه‌جا برایش تیره‌وتار شد. حسین نظری دایی محمدرضا گفت: هر موقع گرسنه می‌شد برای خرید اجناس خوراکی به مغازه خاله‌اش در نزدیکی محل کارش می‌رفت، آن شب هم به نظر گرسنه بود و برای لحظه‌ای قصد آمدن به مغازه را داشت که  در مسیر پیامبر اعظم سایت اسلام‌آباد  با توجه به تاریکی منطقه،  چشمانش تله‌ای از نخاله‌ای ساختمان ، سنگ‌های ریخته شده راندید و به‌شدت به آن  برخورد کرد . وی با اشاره به اینکه  موتورسیکلت واژگون شد، به‌طوری‌که محمدرضا به‌شدت   به زمین برخورد ادامه داد: نداشتن معابر و جاده تقریباً باریک ،بدون علائم و بالاتر بودن بتون فاضلاب از سطح آسفالت باعث این حادثه شد.  نظری در خصوص اطلاع از حادثه  یادآور شد:دو روز پس از بی‌خبری و جستجو، او را در بخش "آی سی یو"  بیمارستان شهید محمدی یافتیم و باخبر شدیم وی بر حادثه‌ای دچار ضربه‌مغزی شده است. این مرد جوان  افزود: ساعت حدود 2 بامداد گشت پلیس، محمدرضا بی‌هوش را در محل یافته و او با آمبولانس به بیمارستان شهید محمدی انتقال دادند. وی  این را گفت که 8 روز پس از اتفاق تلخ ، کادر درمان بیان داشتند که خواهرزاده‌اش مرگ مغزی شده است. دایی محمدرضا  افزود: شرایط دشوار بود، باید برای اهدا عضو جگرگوشه‌مان تصمیم می‌گرفتیم، لحظه‌ای سختی را گذراندم ، لحظه‌ای که خبر مرگ فرزند به پدر و مادر داده شود. نظری بابیان اینکه در 22 فروردین‌ماه  خانواده محمدرضا رضایت‌نامه اهدا عضو را امضا کردند گفت: دیروز آخرین دیدارمان با محمدرضا را بود ، سپس بدن نیمه‌جان او ساعت 21 به اتاق عمل رفت، کبد و دو کلیه از وی جدا شد و امروز بعدازظهر در آرامستان باغو به خاک سپرده  می‌شود.

 

 

تصویری از محل تصادف

 

 

 

عارضه مغزی و اهدا کبد

مرد 52 ساله  اهل روستای کندر کهنوج ، جانباز 15 درصد  پس از مرگ نیز با اهدای اعضای بدن خویش ایثارگری و جانبازی را تداوم بخشید و کبد خود را  به هم‌وطن نیازمند اهدا و به زندگی آنان حیاتی دوباره بخشید.علی بناوند  در 11 فروردین‌ماه جاری دچار سکته مغزی شد . محمدرضا 31 ساله پسر این مرد میانسال گفت: در محل کارم در بندرعباس بودم که پدرم در منزل حالش بد و به درمانگاه منتقل شد و در آنجا به بیمارستان منوجان انتقال یافت اما به دلیل امکانات محدود آنجا ، وی سپس در بیمارستان رودان  بستری شد. این مرد جوان افزود: وضعیت جسمانی پدرم بد بود وی در 12 فروردین‌ماه به  بیمارستان امام رضا بندرعباس منتقل کردیم و چند روزی در آنجا بستری بود تا آنکه ضریب هوشی پدرم به‌شدت پایین آمد و دیروز ظهر پزشک معالج بیان داشت که بیمارمان دچار مرگ مغزی شده است. وی در خصوص رضایت اهدا عضو گفت: پدرم همیشه دوست داشت به افراد کمک کند، حتی در سالهای جنگ ، به میدان جنگ رفت و جانش را به خاطر هم‌وطنان به خطر انداخت به همین علت زمانی که مطمئن شدیم امیدی به بهبودی وی نیست بدون هیچ معطلی رضایتمندی خود را اعلام کردیم . گفتنی است:  پس از تائید پزشکان بیمارستان و با رضایت خانواده‌اش کبد  او اهدا شد.از این جانباز دفاع مقدس 5 فرزند به یادگار مانده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها