افزایش موقتی سرعت باد و احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات هرمزگان



معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان از احتمال وقوع رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد در استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز در سطح استان، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی افزود: ضمن گذر ابر ، در ارتفاعات استان ، احتمال وقوع رگبار پراکنده باران ، گاهی رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد دور از انتظار نیست. 

عارفی خاطر نشان کرد: دریا نیز به ویژه در ساعات بعد از ظهر  با وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی (در محدوده 40 کیلومتر در ساعت) نسبتا مواج خواهد بود و ارتفاع امواج در بنادر غربی استان و تنگه ی هرمز  حداکثر تا 180 سانتیمتر خواهد رسید.

وی ادامه  داد: با توجه به وزش باد، امکان وقوع گرد وخاک علاوه بر مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس، در سایر نقاط استان طی ساعات بعد از ظهر پیش بینی می شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان افزود: از روز شنبه هر چند از مقدار سرعت وزش باد و تلاطم دریا  کاسته خواهد شد، لیکن همچنان با توجه به وزش باد در محدوده 32 کیلومتر در ساعت، شرایط دریا جهت تردد شناورهای سبک صیادی و قایق های تفریحی نامساعد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از نظر دمایی در غالب نقاط استان تا روز دوشنبه، کاهش نسبی دما در طول روز  تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: طی امروز جمعه با توجه به مواج بودن دریا، شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها در بنادر مرکزی و غربی استان صورت پذیرد.

منبع:موج

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها