۴۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی قرنطینه را شکستند



معاون کل وزیر بهداشت گفت: متأسفانه برخی از افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است اصول قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و از قرنطینه خارج می‌شوند، آمار این افراد قابل توجه است طبق گزارش دیروز وزارت بهداشت ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از افرادی که تست مثبت داشتند از قرنطینه خانگی خارج شدند و بعضاً تا ۵۰ کیلومتر هم در سطح شهر تردد داشتند.

به گزارش صبح ساحل،  ایرج حریرچی عصر امروز ۳۰ فروردین در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی کشور، گفت: در حال حاضر میزان بسیار قابل توجهی افزایش از لحاظ ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را در کشور شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: تمهیدات لازم برای افزایش تعداد تست نیز انجام شده است اما باید توجه داشت نکته کلیدی این است که کم هزینه‌ترین و در عین حال مؤثرترین اقدامی که برای مقابله با کرونا در این مرحله می‌توان انجام داد، قرنطینه‌سازی افراد مبتلا است.

حریرچی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است اصول قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و از قرنطینه خارج می‌شوند، آمار این افراد قابل توجه است طبق گزارش دیروز وزارت بهداشت ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از افرادی که تست مثبت داشتند از قرنطینه خانگی خارج شدند و بعضاً تا ۵۰ کیلومتر هم در سطح شهر تردد داشتند، در این زمینه تصمیماتی گرفته شده و لازم است اقداماتی اساسی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق تصمیم دیروز وزارت بهداشت، خودپرداخت و فرانشیز بیماران کرونایی در خدمات سرپایی و بستری از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد تا فشار مالی کمتری به مردم وارد شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها