سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

احتمال ابتلای افراد به کرونا بر اثر روزه گرفتن وجود ندارد



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به برخی نگرانی‌ها درباره احتمال ابتلای روزه داران به کرونا اشاره کرد و افزود: احتمال ابتلای این افراد به کرونا بر اثر روزه گرفتن وجود ندارد.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فاطمه نوروزیان، افزود: در چند روز گذشته بیماران موارد مثبت، بستری‌ها و با حال وخیم در سراسر استان هرمزگان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افراد در صورت مشاهده علائم بیماری به پزشک و مراکز غربالگری مراجعه کنند، تصریح کرد: با بستری شدن ۱۰۴ بیمار جدید شمار کل بستری‌ها به ۴۲۰ افزایش یافت که از این تعداد ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و تعداد کل جانباختگان از آغاز همه گیری کرونا تاکنون ۱۰۹۴ نفر است.

وی در خصوص روزه دارای در ایام کرونا بیان کرد: افراد سالم می‌توانند به راحتی روزه بگیرند و با داشتن الگوی تغذیه مناسب، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند.

نوروزیان به برخی نگرانی‌ها درباره احتمال ابتلای روزه داران به کرونا اشاره کرد و افزود: احتمال ابتلای این افراد به کرونا بر اثر روزه گرفتن وجود ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به روزه داران توصیه کرد با توجه به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن به علت مصرف شیرینی، از مصرف مواد غذایی شیرین تا حد امکان اجتناب کنند و از حضور در تجمعات و همچنین خوردن سحری و افطاری به صورت جمعی خودداری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها