۲۰۰ زوج در قشم مشاوره رایگان دریافت می‌کنند



 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲۰۰ مورد مشاوره پیش از طلاق برای زوج‌های نیازمند خدمات اجتماعی به صورت رایگان در قشم انجام می‌شود.

ایرنا نوشت: «مرتضی شیخ زاده»،  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه گفت: این تصمیم در راستای خدمات اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به جامعه و کاهش استرس، هیجان و احساسات برای بررسی تمام جوانب طلاق بر زوج و افراد خانواده گرفته شده است. وی ادامه داد: مشاوره پیش از طلاق به زوج کمک می‌کند تا با آگاهی نسبت به چالش‌های مسیر پیش رو تصمیم منطقی بگیرند و در بسیاری از مواقع هم با حل تعارضات میان زوج مانع از جاری شدن طلاق می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور و معاونت فرهنگی اجتماعی قوه قضاییه تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند تا زوج متقاضی طلاق به مراکز مشاوره با نظارت بهزیستی مراجعه کنند، اما بسیاری از زوج‌ها به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند از این جلسات مشاوره بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: برای کاهش طلاق این قشر از جامعه تعداد ۲۰۰ بُن رایگان مراجعه به مشاوره پیش از طلاق صادر شده است تا زوج‌های کم بضاعت از خدمات روانشناختی رایگان بهره‌مند شوند.

شیخ زاده افزود: مرجع قضایی، دفتر امامان جمعه و معتمدان جزیره می‌توانند افراد نیازمند را شناسایی میکنند تا این بُن‌ها به آنها هدیه شود. وی ادامه داد: زوج‌های متقاضی طلاق می‌توانند با مداخله تخصصی و آموزش برخی مهارت‌های زندگی و گذراندن دوره‌های خانواده، مشکلات را شناسایی و برای آنها راهکار بهتری بیابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تاکید کرد: این افراد اگر همچنان برای طلاق اصرار داشته باشند، لازم است برای کاهش آسیب‌های ناشی از این امر از جلسات مشاوره استفاده کنند.

در سال ۱۳۹۹ آمار طلاق شهرستان قشم نسبت به سال قبل از آن بیش از ۹.۴ درصد کاهش یافته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها