لغو ممنوعیت تردد شبانه خودروها در شب‌های قدر



سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: به منظور تسهیل تردد در شب‌های قدر منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ شب صرفا در آن شب‌ها برداشته خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایلنا، «علیرضا  رئیسی»، سخنگوی ستاد کرونا در حاشیه‌ی جلسه ستاد ملی کرونا، بیان کرد: در هفته‌ی گذشته محدودیت‌ها خیلی خوب رعایت نشد و از فردا یکشنبه ۵ اردیبهشت طرح ترافیک در تهران تا پایان هفته لغو می‌شود و در خصوص ادامه آن نیز دوباره تصمیم گیری می‌شود.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی خیلی شلوغ و بسیار خطرناک است و این مشکل بزرگی به خصوص در کلانشهر تهران است.موضوع لغو طرح ترافیک شاید بتواند در این زمینه کمک کند.

وی گفت: برای مراسم شب‌های قدر ماه رمضان و مراسم عید فطر هم مصوب شد در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند مراسم‌ها را برگزار کنند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا بیان کرد: مدت مراسم شب‌های قدر دو ساعت و نماز عید فطر نیم ساعت باید باشد که در فضای سر باز نیز باید برگزار شود.

وی افزود: همچنین به منظور تسهیل تردد در شب‌های قدر منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ شب صرفا در آن شب‌ها برداشته خواهد شد.

او گفت: ستاد کرونا با قرارگاه وزارت کشور برای ایجاد مصوبات جدید جلسه‌ای خواهند داشت.

رئیسی افزود: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور آنچنان که انتطار داریم افزایش نیافته است و الان دو هفته است که محدودیت‌های قرمر و نارنجی ایجاد شده و تعطیلی مشاغل همه گروه‌ها به جز گروه یک در شهرهای قرمز و گروه یک و دو در شهرهای نارنجی را داشتیم، اما میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۱ درصد در کشور رسیده که عدد مطلوبی نیست.

وی ادامه داد: به ترتیب سوپرمارکت، خواربار فروشی، نانوایی، رستوران، بانک و فروشگاه زنجیره‌ای بدترین رعایت پروتکل‌ها را دارند که از گروه مشاغل یک هستند، در حالی که باید بیشترین رعایت را داشته باشند.

رئیسی با اشاره به ادامه‌ی روند تعطیلی‌ها در این هفته، افزود: در تعدادی از استان‌ها به اوج کرونا رسیدیم و در استان‌هایی مانند مازندران، خوزستان، قزوین، فارس، اردبیل، یزد و کردستان روند نسبتاً ملایمی طی می‌شود و تعدادی از استان‌ها نیز روند نزولی کرونا شروع شده است ولی متأسفانه وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور آنچنان که انتظار داشتیم افزایش پیدا نکرده است.

وی گفت: وضعیت شیوع کرونا در ۳۰۱ شهر قرمز، در ۹۵ شهر نارنجی و در ۷۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی است و میانگین تمکین مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری در خصوص تعطیلی دو هفته قبل ۷۷ درصد بوده است، همچنین این میزان رعایت در اصناف فعال ۸۰ درصد عنوان شده است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: استان‌های زنجان، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین رعایت پروتکل‌ها را داشتند. طی این مدت ۹۸ هزار تذکر و اخطار داده شده که در نهایت ۵۸۰۰ مورد نیز پلمب صورت گرفته است.

رئیسی افزود: موضوع دیگری که با آن مواجه هستیم ویروس جدید جهش یافته هندوستان است که به شدت مسیری و میزان تلفات بالاتری دارد حتی از دیگر ویروس‌های انگلیسی و آفریقایی شدیدتر است، بنابراین استان‌هایی که در مرز شرقی قرار دارند و در همسایگی پاکستان و افغانستان هستند باید مراقبت بیشتری کنند و پروتکل‌ها را به شدت رعایت کنند و توصیه‌هایی در این خصوص به استانداران داده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها