جا‌به‌جایی ۵.۵ میلیون تن کالا از طریق شبکه ریلی بندرشهید رجایی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جا به جایی پنج میلیون و ۵۲۵ هزار تن انواع کالا در سال گذشته از طریق خطوط ریلی در بندر شهید رجایی خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، علی رضا محمدی کرجی ران روز شنبه با تشریح اقدام صورت گرفته سال گذشته در شبکه  ریلی  بندرشهید رجایی افزود: این میزان کالا در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی بیان داشت: در این مدت تعداد واگن‌های حمل و نقل کالا نیز از رشد ۱۳.۲ درصدی برخوردار بوده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهارداشت: در سال گذشته ۸۰۰ متر خطوط جدید با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال نیز به این مجتمع بندری اضافه شد. 
محمدی کرجی ران، ایجاد زیرساخت‌های جدید متناسب با طرح جامع بندر شهید رجایی با هدف افزایش سهم ریلی از جابه جایی کالا را از مهم‌ترین راهبردهای سال جدید عنوان کرد و گفت: ضمن اهتمام بر افزایش ظرفیت بار فله و کانتینری از طریق این شبکه، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برگزاری نشست‌های مشترک با اداره کل راه آهن استان و صاحبان کالا در جهت رفع مشکلات و موانع احتمالی تدوین و در دستورکار قرار گرفته است.

 
گفتنی است؛ بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور از ۶۰ کیلومتر خط ریلی برخوردار بوده که شاخه‌های مختلف این خطوط به ۱۲ محوطه اختصاصی منتهی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها