جانشین پلیس راه استان خبر داد

16 کشته در جاده های برون شهری هرمزگان



بیشترین تصادفات برون جاده ای هرمزگان در فروردین ماه سال جاری مربوط به حوزه شرق استان است. بندرعباس، سیریک، میناب ، جاسک و رودان 47 درصد تصادفات را شامل شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ اسماعیل تنها جانشین پلیس راه هرمزگان با تایید این مطلب گفت که در این مدت مسیر شهرقلعه قاضی از توابع شهرستان بندرعباس یکی از مسیرهای حادثه خیز شهرستان است. در این مدت در این شهر بر اثر سوانح جاده ای 2 نفر جان خود را از دست دادند و در 8 تصادف جرحی 13 نفر مجروح شدند. جاده قلعه قاضی یکی از جاده های پر رفت و آمد و خطرپذیر است که اغلب رانندگان با سرعت از این مسیر در حال گذر هستند و حتی اهالی آنها در این مورد گله گذاری کردند و خواستار رفع این مشکل شدند. هر چند سرعت گیرهای زیادی در طی مسیر به کار رفته است اما گویا جوابگو نست و در این مورد می طلبد که مسوولین این منطقه مانند دهیاری و بخشداری و شهرداری پای کار بیایند با همفکری هم این معضل را مدیریت کنند. یکی از این موارد آموزش و فرهنگ سازی است، همانطور که درتحقیقات نشان می دهد عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده است ،در حوزه ترافیک همه دستگاهها هماهنگ با پلیس راه در این زمینه ورود کنند تا شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات باشند.

      

16 کشته در جاده های استان

در فروردین ماه امسال 16 فقره تصادف فوتی در هرمزگان رخ داده است که 16 نفر جان خود را از دست دادند . جانشین پلیس راه هرمزگان با اشاره به این اینکه آمار نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است گفت:در این بازه زمانی 19فقره تصادف جرحی در استان رخ داده که در این رابطه 164 نفر مجروح شدند. سرهنگ تنها این را افزود که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش داشته است .

   

وقوع تصادفات در شب

جانشین پلیس راه هرمزگان24 درصد علت تصادفات را عدم توجه به جلو و 10درصد حق تقدم دانست و 61 درصد تصادفات در شب اعلام کرد که از ساعت 20 تا 24 بوده است. سرهنگ تنها بیشترین مقصر حادثه با رقم 55 درصد خودروی سواری و12 درصد موتورسیکلت ذکر کرد. وی از 23درصد تصادفات ناشی از واژگونی وسیله نقلیه و 25 درصد برخورد خودرو با موتور و...سخن به میان آورد. سرهنگ تنها بیشترین تصادفات را در محورهای اصلی با 62 درصد خواند.

  

63 درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها

63 درصد تصادفات خودروها در هرمزگان در یک ماه فروردین ماه به دلیل نبود توجه کافی به جلو، خستگی و خواب آلودگی رانندگان، در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.به گفته جانشین پلیس راه هرمزگان ، این آمار در اکثر ماههای سال رخ می دهد و تصادفات امسال نیز به علت آزادسازی سفرها در مقایسه با سال گذشته وعدم اجرای طرح ممنوعیت تردد در ایام شیوع بیماری کرونا افزایش چشم‌گیری بخصوص در ۳۰کیلومتری ورودی داشته است . با توجه به آمار بالای تصادفات و سوانح رانندگی  و تبعات سوء آن در خانواده ها و سطح جامعه، بر ضرورت برنامه ریزی هوشمندانه و نقش آفرینی و هماهنگی هر چه بیشتر سازمانهای متولی برای مدیریت این معضل با فرهنگ سازی و مشارکت مردم تاکید می شود. سرهنگ تنها خستگی و خواب‌آلودگی راننده، عجله و شتاب راننده برای رسیدن به مقصد، افزایش تعداد دسترسی‌ها به مسیر اصلی و عدم تفکیک جریان ترافیک درون و برون‌شهری از مهمترین علل بروز تصادفات در 30کیلومتری شهرها اعلام کرد. وی همچنین افزایش تعداد عابران پیاده، افزایش ساخت‌وسازهای غیراصولی در حاشیه راه، تنوع زیاد وسایل نقلیه در حال تردد با سرعتهای مختلف و عدم کاهش مناسب سرعت وسایل نقلیه در ورودی شهرها را می‌توان از دیگر علل بروز تصادفات در 30کیلومتری شهرها دانست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها