جمع‌آوری ۳۳هزار تن نخاله ساختمانی و پسماند در قشم



مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سال گذشته ۳۳ هزار و ۱۲۰ تُن نخاله ساختمانی و پسماند با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال در قشم جمع‌آوری و منتقل شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، ایرج طهماسبی افزود: روزانه ۱۲۰ تُن نخاله ساختمانی در قشم جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ همچنین یکهزار متر مربع از کانال‌های دفع آب‌های سطحی قشم با هدف جلوگیری از انباشت باران لایروبی شد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: چهار هزار متر کانال سرپوشیده و ۲ هزار متر کانال روباز با اعتبار چهار میلیارد ریال لایروبی شد.

 

پلاک جدید برای منازل قشم نصب می‌شود 

وی اظهار کرد:  پنج هزار و ۸۵۰ رکورد پلاک در چهار شهرک مسکونی قشم شناسایی شده است و در مرحله آغازین این طرح برای منازل شهرک‌های سام و زال، نریمان، بوستان و گلستان پلاک جدید طراحی، ساخته و نصب شد.

طهماسبی افزود: در مرحله دوم نیز ساختمان‌های شهرک سیستان و بافت قدیم شهر قشم پلاک می‌شوند.

 

نهضت آسفالت در قشم ادامه دارد

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: پارسال ۴۰ هزار و ۵۴۰ متر مربع از خیابان‌، معابر و کمپ‌پارک‌های قشم زیرسازی، روکش، لکه گیری و آسفالت شد.

وی تصریح کرد: تعویض، ترمیم جداول و پیاده روسازی معابر و پارک‌های قشم نیز به متراژ ۱۸ هزار و ۱۵۰ متر مربع در این مدت انجام شد.

طهماسبی از سه هزار و ۹۵۰ متر مربع نقاشی دیواری در قشم خبرداد و اظهار کرد: ۸۵ جعبه پست برق قشم و ۱۰ المان قدیمی شهر نیز بازسازی، نورپردازی، طراحی و رنگ آمیزی شد.

 

آبیاری فضای سبز قشم مُدِرن می‌شود

وی افزود: برای صرفه جویی در هزینه آبیاری با روش سنتی و استفاده از روش‌های مدرن سالیانه ۲۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که مرحله اول آن، شامل ۲ هزار متر  از سال گذشته آغاز شد و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در مرحله دوم نیز سه هزار متر ازفضای سبز قشم لوله کشی می‌شود.

 

  

۹۸ نشان در قشم نصب شد

طهماسبی گفت: در مدت سه سال تعداد ۹۸ نشان (اِلِمان) شهری در قشم نصب شد.

وی افزود: از این تعداد، ۲۸ نشان در سال ۱۳۹۷ و ۷۰ نشان در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در قشم طراحی، ساخته و نصب شد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: اِلِمان های شهری در معابر و میدان‌ها با هدف زیباسازی فضای محیطی و ایجاد محیط شهری شاداب و پویا و ایجاد آرامش بصری به شهروندان و گردشگران نصب شده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال نیز تعداد ۵۰ اِلِمان در قشم نصب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها