نام‌نویسی ۱۵۰۰نفر از شهروندان بندرعباس برای تزریق واکسن کوبایی



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد که «تاکنون ۱۵۰۰نفر از شهروندان بندرعباس در مرحلهٔ سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران - کوبا نام‌نویسی کرده‌اند که پس از پایان نام‌نویسی، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

    

به گزارش صبح ساحل،  فاطمه نوروزیان اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰۰نفر از شهروندان بندرعباس در مرحلهٔ سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران - کوبا نام‌نویسی کرده‌اند که پس از پایان نام‌نویسی، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

وی افزود: «واکسن کرونای نوترکیب» که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده، اکنون پس از گذراندن موفق مراحل ۱ و ۲، وارد مرحلهٔ سوم کارآزمایی بالینی شده است تا پس از تایید نهایی، در انستیتو پاستور ایران تولید شده و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان داشت: این مرحله از کارآزمایی بر روی ۲۴هزار نفر از داوطبان در ۷شهر کشور ازجمله بندرعباس انجام خواهد شد.

نوروزیان ادامه داد: افراد واجد شرایط شرکت در این کارآزمایی باید بین ۱۸ تا ۸۰سال سن و ساکن بندرعباس باشند. داشتن سلامت عمومی و بیماری‌های زمینه‌ای کنترل شده هم دیگر لازمهٔ شرکت در این کارآزمایی است.

سایت ثبت‌نام برای این کارآزمایی بالینی www.PasteurCovac.ir اعلام شده و تلفن دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز برای اطلاع از نحوه انجام و اجرای این طرح ۳۱۱۸ است.

 

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها