مربی موفق ورزش بانوان هرمزگان:

امیدوارم بانوان در ورزش به حق واقعی خودشان برسند



از یازده سالگی ورزش را با رشته واليبال شروع كرد.
در سن پانزده  سالگی بازيكن منتخب واليبال استان شد و همزمان با واليبال در سن سیزده  سالگی رشته ورزشی كاراته كه به نوعی ورزش خانوادگی آن ها محسوب می شود را شروع كرد.  برادرانش طيب و طاهر از قهرمانان كاراته كشور هستند.
گفت و گوی اختصاص صبح ساحل را با این بانوی موفق ورزش هرمزگان با هم می خوانیم. 
 
 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟
صميه كمالی هستم ٣٩ ساله، متولد بندرعباس، نائب رئيس هيات بدنسازی و پرورش اندام استان هرمزگان، موسس و مدير باشگاه ورزشی پايتخت، كارشناس تربيت بدنی، مربی ورزشی رشته های كاراته، فيتنس ، بدنساری و داور ممتار كاراته
 
 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟
بنده از یازده سالگی ورزش را با رشته واليبال شروع كردم . در سن پانزده  سالگی بازيكن منتخب واليبال استان بودم و همزمان با واليبال در سن سیزده  سالگی رشته ورزشی كاراته كه به نوعی ورزش خانوادگی ما محسوب می شود را شروع كردم.  برادران من طيب و طاهر از قهرمانان كاراته كشور بودند  و طاهر برادرم تنها دارنده مدال جهانی رسمی  فدراسيون برای  استان هرمزگان می باشد.‌
 
 
 
 الفبای کاراته را با چه مربی آموختید؟
همان طور كه مستحضر هستيد بنيان كاراته در استان هرمزگان در بخش بانوان توسط خانم زيدآبادی و با حمايت های استاد پردل رمضانی نهاده شد و جا دارد از اين دو استاد بزرگ تشكر و قدر دانی كنم.
 
 کمربند شما در کاراته چه رنگی است ؟
  بنده دارنده كمربند مشكي  دان چهار كاراته هستم.
 
 دوران اوج کاراته شما مربوط به چه زمانی است ؟
من بیشتر در حوزه مربيگری كاراته فعال بودم تا قهرمانی، متاسفانه در اوج تمرينات آمادگی  جهت اعزام به مسابقات انتخابی  تيم ملی  در سن شانزده سالگی  رباط صليبی  بنده در اردوی تمرينی پاره شد و اين مصدوميت جدی  باعث شد بنده از قهرمانی  فاصله بگيرم و توجه و تلاش خودم را در ساختن شاگردان فنی به كار ببرم و هم اكنون حدود ٢٠ سال است كه مربيگری می كنم .
 
 وضعیت کاراته  ایران را چگونه می بینید؟
ايران هميشه در رشته كاراته در جهان جزء بهترين هاست و البته بيشتر در بخش كوميته(مبارزه)
 
 وضعیت کاراته استان را چگونه می بینید؟
هم اكنون در بخش بانوان افتخارات بيشتری داريم تا در بخش آقايان پس یقینا کاراته بانوان رشد بیشتری داشته است.
 
 
 
 هرمزگان لیگ کاراته بانوان  هم دارد ؟
بله، لیگ خوبی داریم ولی متاسفانه الان کرونا آن را تعطیل کرده است و به صورت مجازی برگزار می شود.
 
 از تیم های خارج از استان پیشنهاد داشته باشید؟
چهار سال پیش از كشور های عربی مثل  قطر و بحرين چ جهت مربيگری تقاضا داشتم.
 
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
در جايگاه مربي خدا را شكر در هر رشته ورزشی كه مشغول شدم  هميشه جزء بهترينها بوده ام. در بحث تحصيل در دو رشته مديريت حرفه ای و كارشناسی تربيت بدنی دانشجوی ممتاز دانشگاه شدم.  در رشته كاراته در استان بيش از ده ها مقام اول ، دومی و سومی در قالب تيم پايتخت كسب كردم. پنج عنوان دومی كشوری در مسابقات سبكی كشور در قالب تيم هرمزگان ، كسب عنوان سومی مسابقات ليگ كاراته كشور برای اولين بار در تاريخ كاراته هرمزگان در بخش بانوان با حضور بيش از ٣٠ تيم مدعی در كشور ، کسب عنوان نایب قهرمانی به همراه شاگردم  عسل مرادی در مسابقات استعدادهای برتر كشور و انتخاب بنده به عنوان مربی برتر استان ، حضور چهار نفر  از نوجوانان هرمزگانی  در دور نهايی مسابقات نوجوانان كراسفيتر كشور و جز ده كراسفيتر برتر كشور، كسب اولين مقام كشوری مچ اندازی بانوان هرمزگانی  كه بنده افتخار سرمربیگری اين تيم را داشتم توسط ورزشكار مرحومه خانم حميرانوری ( روحشون شاد)، حضور در چند دوره مسابقات مچ اندازی در استان و كسب عنوان اولی در هر دوره، كسب عنوان اولی هر دوره شركت در مسابقات چالشی در استان ، كسب عناوين اولی در قالب تيم پايتخت در مسابقات آمادگی جسمانی  هيات همگانی و هيات جودو استان و عناوين مختلف ديگر در رشته های طناب زنی و طناب كشی جز افتخارات ورزشی من می باشد. 
 
 
 مربیان شما چه کسانی بوده اند؟
در رشته واليبال خانم ها عرب و معتمدی و در كاراته خانم زيدآبادی مربیان من بوده اند.
  
 الگوی شما در کاراته چه کسانی بوده اند؟
برادرهای عزيزم طيب و طاهر
 
 کاراته بانوان  هرمزگان در کشور چه جایگاهی دارد؟
نوجوانان جنوب و هرمزگان پتانسيل بالايی در رشته های رزمی دارند كه اگر حمايت بشوند می توانند سكوهای قهرمانی را از آن خودشان كنند.
 
 فکر می کنید در ورزش به حق خودتان رسیده اید؟
من در ورزش فقط نتيجه تلاش های خودم را ديده ام و هيچ ارگان خاصی در هيچ زمينه ای بنده را متاسفانه همراهی  نكرده است. در ليگ كشور هم كه افتخار آفرينی برای استان كسب كرديم و صفر تا صد تمام هزينه ها با خود خانواده ها و خودم  بود و بازهم بعد از قهرمانی هم هيچ حمايتی حتی يک تقدير خشک و خالی هم نشديم‌ .
با تلاش های خودم و عزيزانی كه در كنارم دارم توانستم تا الان به اين جايگاه برسم و تيمم در اين چند سال در هر مسابقه ای كه شركت كرده ام  روی سكوی اولی در استان بوده ام و خداوند را شاكرم که توانسته ام برای استانم خدمت کنم‌.
 
 صمیمی ترین دوست شما در ورزش چه کسی است ؟
صميمی ترين دوست يا شايد باید گفت صميمی ترين همراه و شاگرد و دلسوزم  راضيه معماريان است که جا دارد همين جا بابت تمام همراهی آن تشكر کنم.
 
 
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
كسب عنوان نائب قهرمانی عسل مرادی از شاگردانم در مسابقات استعدادهای برتر كه از معتبر ترين مسابقات ورزشی وزارت ورزش و جوانان كشور می باشد.
در هر رشته در كاراته بيش از١٠٠ شركت كننده وجود دارد و اين كه ايشان توانستند روی سكوی نائب قهرمانی بایستد که این موضوع يكی از بهترين خاطرات ورزشی برای من است.
 
 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
جا ماندن دو نفر از شاگردانم ،خانم ها (فاطمه بلوچ و عسل مرادی )از دور دوم انتخابی اردوی تيم ملی به خاطر سهل انگاری و بی توجهی هيات كاراته استان يكی از بدترين خاطرات ورزشی من می باشد.
زمانی كه هيات  سهل انگاری كرد و با بی توجهی كامل باعث شد اين عزيزان دو ساعت ديرتر به سالن مسابقات برسند و مسئولين فدراسيون كاراته اجازه مسابقه به اين دو عزيز را نداند.
 
 چه توصیه ای به جوانان دارید؟
اين كه جوانان قدر سلامتی خود را بدانند و با تلاش و كوشش برای خودشان آينده مناسبی را رقم بزنند.
 
 از عملکرد مسوولان ورزش بانوان در استان راضی هستید؟
عملكرد بانوان نسبت به سال های قبل پيشرفت بيشتری داسته ،  مخصوصا در رشته بدنسازی و بنده نایب رئیس این هیات هستم . با توجه به حمايت های حسین خلاقی رياست هیات، بانوان این رشته به جايگاه های بهتری دست پيدا می كنند. 
 
 کاراته کای  ایرانی و خارجی مورد علاقه شما؟
در ایران حميده عباسعلی و مهدی سلطانی كه درحال حاضر هم  در قالب مربيگری رشته كراسفيت هم يكی از بهترين های كشور هستند.  همچنين شيهان سعيدی و از خارجی ها هم رافائل آقايوف از بهترين ها هستند.
 
 بهترین کاراته کای بانوان  هرمزگان از نگاه شما ؟
صد در صد عسل مرادی دختر پرتلاش و جنگده كه از قهرمانان كراسفيت و دوميدانی كشور هم هستند.
 
 بهترین مربی کنونی کاراته بانوان  ایران از نگاه شما ؟
در حال حاضر خانم اردشير نژاد از شيراز يكی از بهترين های كشور هستند كه بنده توانستم تيم ایشان را در ليگ كشور شكست بدهم.
 
 بهترین مربی کاراته دنیا از نظر شما؟
شهرام هروری به نظر من يكی از بهترين های دنيا هستند.
 
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش  کمرنگ شده است؟
همان طور كه اطلاع داريد ورزش فقط عشق و علاقه است. زندگی خرج دارد و متاسفانه جوانان ما حمايت نمی شوند در اين مقوله چه برسد به پيشكسوتان ما ، اما باز هم عزيزانی هستند كه در همين استان ما مثل سنسی هيتاوی كه مشغول به فعاليت ورزشی  هستند.
 
 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟
دوست دارم مربيانی فنی با علم و دلسوز تحويل جامعه ورزشی استان بدهم .  همچنین دوست دارم قهرمان های  در رشته های كاراته ، پاورليفتينگ ،كراسفيت، فيتنس و مچ اندازی پرورش دهم تا راهی تيم ملی شوند.
 
 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟
روستای دوست داشتنی هماگ بالا
 
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
با بودن در كنار خانوادم و شاگردام و ورزش كردن اوقات فراغت خود را سپری می کنم .
 
 
 
 خانواده هم اهل ورزش هستند؟
بله همسرم آقای حسینی از رزمی كاران قديمی استان هستند  و اکنون در رشته بدنسازی و بوكس مشغول به فعاليت می باشد. همچنين پسرم اميد هم از قهرمانان كاراته كشور هستند و ايشان  هم در حال حاضر در رشته های كراسفيت و بدنسازی مشغول به فعاليت هستند. خواهرزاده های بنده پويان، پرنيا و سارينا هم از كاراته كاران و مدال آوران كشوری و استانی هستند و  مادرم از شنا گران استان و خلاصه اين كه بنده يک خانواده كاملا ورزشی دارم .
 
 کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟
ای کاش کسانی پیدا شوند تا بخشی از هزینه های ورزش نوجوانان و استعدادی استان را تامین کنند. هرمزگان سرشار از استعدا دمی باشد و خیلی از آن ها با هزینه شخصی با دل و جان برای سربلندی نام هرمزگان تلاش می کنند. متاسفانه هميشه حمایت ها در حد حرف بوده و هيچ حمايتی از باشگاه هايی كه هدف آن ها قهرمان پروری است نمی شود.
 
 وحرف آخر...
از  روزنامه صبح ساحل که هميشه حامی ورزش و ورزشکاران بوده است تشكر می کنم. همچين ازخانواده عزيزم ( همسر و پسرم ) كه  هميشه در كنارم هستند و تنهام نگذاشتند  و همچنين تشكر می کنم از شاگردان عزيز و دوست داشتنی خودم كه هميشه با تلاش خودشان  برایم  افتخار كسب می کنند.  از پدر ، مادرم ، خواهر هام و برادر هام و همچنين  از خانواده همسرم كه نبودن ها و خستگی های من را  تحمل می کنند تا بتوانم هميشه در بهترين جايگاه قرار داشته باشم تشكر می کنم. و در پایان امیدوارم روزی برسد كه ورزش استان در بخش بانوان يه حق واقعی خودش برسد.‌ 
غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها