رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

۸۰ درصد تخت‌های ICU در اِشغالبیماران کرونایی



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر بیماران کووید، 80 درصد تخت های «آی سی یو» استان را اشغال کردند.

    

به نوشته روزنامه صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی که در اولین نشست اینترنتی سال جاری با خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به اینکه بیمارستان شهید محمدی همه بیماران بدحال را پذیرش می‌کند افزود:بیمارستان های خلیج فارس،سه بیمارستان نظامی و سایر بیمارستان های خصوصی بیماران سرریز شهیدمحمدی را پذیرش می کنند.وی از تقویت شهرستان میناب جهت پوشش بیماران بدحال شرق استان و شهرستان بندرلنگه جهت پوشش بیماران غرب استان خبر داد. دکتر فرشیدی این را گفت که در موج چهارم کرونا، تخت‌های اختصاص داده شده بندرلنگه به کووید، پر شده است ودر شرق استان افزایش بیماران شیب ملایم تری دارد.

وی یادآور شد: در دو هفته گذشته ۵۸ تخت به بخش  ICU  بیمارستان شهید محمدی اضافه شد، خاطرنشان کرد: ۹ بخش در بیمارستان شهید محمدی فعال است و امکان پذیرش و افزایش تخت ها به تعداد ۱۰۰ تخت وجود دارد.  این مقام مسوول افزود: روزانه حدود 500 سی تی اسکن ریه بخش کووید در استان انجام می‌شود.

     

 ورود کرونای هندی و آفریقایی به هرمزگان هنوز تأیید نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: تاکنون موارد مثبت قطعی ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی  در استان مشاهده نشده، اما موارد مشکوکی وجود داشته که منتظر اعلام نتایج آزمایش انستیتو پاستور هستیم که تست های ارسال شده تایید هستند یا خیر.

دکتر فرشیدی مراودات تجاری، رفت و آمد های بسیار به هرمزگان از طریق کشورهای همسایه، این استان در معرض خطر جدی دانست و اظهار داشت: هرمزگان دارای ویژگی های خاص مراوادات دریایی و هوایی و اشتغال، صادرات و  واردات   با کشورهای دیگر است که باید مردم پروتکلهای بهداشتی را با جدیت هر چه تمام تر رعایت کنند و مسوولان مربوطه نیز محدودیت های لازم را اعمال نمایند.

    

 رنگ بندی کرونایی هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سه شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان زرد و مابقی نارنجی اعلام کرد و گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از طرف وزارت بهداشت سه شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان زرد و مابقی نارنجی هستند وپیش از این شش شهرستان و دو جزیره از هرمزگان

 قرمز بود.

به گفته دکتر فرشیدی  بر اساس این رنگ بندی، بندرعباس، قشم و بندرخمیر قرمز اعلام شده اند. میناب، رودان، بندرلنگه، پارسیان، حاجی آباد، بستک و کیش در وضعیت نارنجی و سیریک، بوموسی، جاسک و بشاگرد نیز زرد هستند.

    

 تزریق واکسن افراد بالای 80 ساله

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  در ادامه گفت که از فروردین ماه تاکنون ۸۰ درصد پرسنل بهداشتی درمانی واکسن کووید دریافت کرده اند همچنین در اواسط هفته گذشته نیز  به افراد بالای ۸۰ سال و تعداد عمده بیماران خاص واکسن تزریق شد. دکتر فرشیدی  تاکید کرد:بیماران دارای علائم بیماری کووید، از خود درمانی خودداری کنند و سریعا به مراکز درمانی جهت دریافت داروهای مناسب مراجعه کنند. وی در خصوص علت افزایش جان باختگان کرونا در استان هم گفت: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی همچون شرکت در تجمعات، شرکت در مراسم‌های عروسی و مسافرت در دوماه اخیر عامل اصلی این موضوع است.

    

 محرز نشدن تخلف در تزریق واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  در خصوص انتشار تخلفات ناشی از تزریق واکسیناسیون کادر درمان واکنش نشان داد و گفت: گزارشهای متعددی  از تخلفات تزریق واکسن به دست ما رسید و پس از  بررسی ها مشخص شد تخلفی صورت نگرفته است و  افرادی  مانند دانشجویان ، خوابگاهی ها و....که واکسیانسیون شدند منطبق  بر سند ملی واکسیناسیون بودند.

 دکتر فرشیدی ادامه داد: به طور نمونه می‌توان گفت که خانواده های  همکاران بخش  آی سی یو تحت ریسک ابتلا به کرونا  هستند و اگر تعدادی از خانواده  آنها براساس سند ملی، جز لیست دریافت  واکسیناسیون نباشند واکسن برای آنها تزریق نمی شود.

    

 پس فردا، آغاز واکسیناسیون پاستور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  از آغاز واکسیناسیون  پاستور ایرانی خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۲ هزارنفر در کارآزمایی بالینی واکسن پاستور ایرانی ثبت نام کرده اند که از شنبه هفته آینده واکسیناسیون آغاز خواهد شد.وی ثبت نام شده ها را از سن  18 تا 80 ساله‌ها  و هرمزگان را جز 7 استان واکسیناسیون پاستور دانست.

دکتر فرشیدی ادامه داد: امیدواریم تا آخر اردیبهشت ماه تولید واکسن برکت و پاستور شروع شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها