اعضای یک باند مخوف سرقت مسلحانه در میناب دستگیر شدند

یافتن سوژه سرقت از فضای مجازی 



اعضای یک باند مخوف سرقت مسلحانه در میناب با تلاش پلیس آگاهی هرمزگان  دستگیر شدند.این اعضا که در کارنامه خود سابقه حدود 10 سال زندان و زورگیری، سرقت های به عنف را دارند هفته گذشته در پی سرقت حدود 15 میلیارد ریال طلاجات در منزلی در روستاهای شهرستان میناب به تله قانون افتادند. این افراد از طریق فضای مجازی ، سوژه های خود را انتخاب می کردند و سپس به تعقیب آنها می پرداختند. باند سارقان نامبرده، در یک زمان معین و خلوت به سراغ قربانیان می رفتند و اقدام به زورگیری می کردند. 

  شب وحشت

به گزارش صبح ساحل، وحشت زده بود و دست و پاهایش بسته. افراد مسلح  با تهدید،  اجازه سر و صدا به او  نمی دادند، دقایق به کندی می گذشت تا  اینکه آنها خانه این زن، را زیر و رو کردند وپس از یافتن طلاجات  و برداشتن سوییج  خودرویی وی، از آنجا متواری شدند. بامداد بود و سکوت روستا. زن جوان با تمام توان  فریاد زد و در خواست کمک کرد. 

   آغاز تحقیقات پلیس 

اواسط فروردین ماه بود و زن  هراسان، به ماموران پلیس بیان کرد که آن ساعت شب به مراسم  عروسی رفته و پس از پایان کارش  به منزل برگشته  بود. سارقان مسلح پس از ورود این زن به خانه، از روی دیوار به درون منزل رفتند و دست و پای این زن تنها بستند .آنها طلاها را از دستان و گردن این زن خارج کردند و پس از یافتن مابقی طلاها، از محل دور شدند.  پرونده سرقت مسلحانه در میناب بر روی میز آگاهی باز شد. پلیس تحقیقات خود را شروع کردند.
تعقیب و گریز زن جوان 
در تحقیقات پلیسی مشخص شد این سارقان ، باند سابقه داری هستند که بارها بارها به جرم زورگیری و... دستگیر شدند و به زندان افتادند. این افراد از طریق فضای مجازی  این زن را یافته و پس از تحقیقات دریافتند که وی دارای طلا های بسیاری است . خانه و رفت و آمد او را زیرکانه تحت کنترل داشتند تا آنکه  در آن شب وارد عمل شدند و حدود  15 میلیارد ریال طلاجات  و یک دستگاه خودرو را به سرقت بردند. 
 

 دستگیری سارقان 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان میناب قرار گرفته بود در خصوص این پرونده گفت:به منظور شناسایی سریع سارقان مسلح و کشف اموال مسروقه بلافاصله کارگروهی ازکارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان تشکیل و با بررسی شیوه و شگرد های مورد استفاده سارقان و بهره گیری از شیوه های پلیسی نهایتا یکی از متهمان ساکن میناب شناسایی شد. 
سردار غلامرضا جعفری  ادامه داد:  سارق  با همکاری مشترک کارآگاهان پلیس آگاهی استان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.این مقام انتظامی  با بیان اینکه سارق دیگر 35 ساله در یکی از روستاهای تابعه حوزه استحفاظی شهرستان میناب نیز شناسایی ودستگیر شد، خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه هر دو متهم از افراد سابقه دار در امر سرقت های مسلحانه و به عنف در سال های قبل بودند، مورد بازجویی فنی قرار گرفته که پس از روبه رو شدن با مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب سرقت معترف شدند.

  کشف طلاجات در  چاله یک متری زیر زمین 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: با راهنمایی متهمان محل اختفاء طلاجات مسروقه در منزل مسکونی در چاله ای یک متری در زیر زمین دفن شده بود، کشف و ضبط شد . سردار جعفری ارزش طلاجات مسروقه را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 15 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد : در این عملیات یک قبضه سلاح جنگی کلاش و مقادیری طلا و جواهر کشف، 2 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان به پاس قدردانی و ایجاد انگیزه برای سایر فرماندهان و کارکنان انتظامی ، به صورت حضوری با اهداء لوح از زحمات و تلاش های ماموران دخیل در این عملیات تقدیر و تجلیل کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها