در فروردین ماه سال جاری

85 منزل مسکونی در بندرعباس آتش گرفت



146 حریق در فروردین ماه سال جاری توسط آتش نشانان بندرعباس اطفا شد. وقوع این حوادث ناشی از 24 مورد اتصالی برق،  16 مورد گاز ، 7 مورد مواد نفتی ،و... بوده است.عامل 85 مورد آتش سوزی عمدی،49مورد غیر عمدی و 12 مورد نامعلوم مشخص شده است. 
به نوشته روزنامه صبح ساحل، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس 47 مورد علت وقوع حریق در این مدت را سهل انگاری، 24 مورد نقص فنی، یک مورد عدم ایمنی و سایر موارد را 74 مورد خواند. حامد توکلی‌پور مصدومان این حوادث را 4 نفر، نجات یافتگان را 2 نفر اعلام کرد و گفت:میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به محل 3 دقیقه و 24 ثانیه برآورد شده است. وی  با اشاره به حریق 35 واحد منزل مسکونی در بندرعباس افزود:  این تعداد آتش سوزی ناشی از 15 مورد گاز، 15 مورد  اتصالی برق و..بوده ، همچنین  عامل 29 مورد آن غیرعمدی، 13 مورد نقص فنی، 14 مورد سهل انگاری به ثبت رسیده است. توکلی پور، مصدومان حوادث آتش سوزی منازل را 3 نفر و نجات یافتگان را 2 نفر  دانست . در این حوادث ساکنان منازل 947 میلیون ریال زیان دیدند. توکلی پور از  آتش سوزی  12 دستگاه خودرو سبک و سنگین، یک فروند کشتی و 6 واحد  مجتمع های  اداری  و تجاری در این مدت خبر داد. 

  126 عملیات  نجات و امداد 

امدادگران آتش نشانی بندرعباس در یک ماه فروردین ماه گذشته سال جاری به 126 مورد عملیات رفتند و 87 نفر را نجات دادند. در این عملیات  19 نفر مصدوم و روانه مراکز درمانی شدند. در این بازه زمانی  52 نفر  در30 مورد  آسانسور گیر افتاده بودند نجات یافتند. 26 مورد این بالابرها نقص فنی داشتند. سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس با تایید این خبر گفت: در این مدت 25 محبوس شده  نیز در خودرو ، منزل و مغازه توسط امدادگران نجات یافتند که 22 مورد عملیات در منازل بوده است. توکلی پور به   17 مورد سهل انگاری، 8 مورد نقص فنی در این مورد اشاه کرد که موجب شده بود این تعداد افراد محبوس شوند. وی از 11 مورد سانحه خودرویی ناشی از واژگونی و برخورد  به علت 10 مورد سهل انگاری و یک مورد عدم ایمنی خبر داد و افزود: ماه گذشته در این مورد 13 نفر مصدوم و روانه مراکز درمانی شدند و 6 نفر نجات یافتند. توکلی پور به 3 مورد انفجار آبگرمکن به علت  نقص فنی و سهل انگاری اشاره ای داشت. به گفته وی در یک ماه گذشته یک نفر خودکشی کرد و 2 جسد نیز توسط امدادگران آتش نشانی کشف شد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها