باند ترویج رفتارهای غیر متعارف در فضای مجازی در بندرعباس متلاشی شد

از آشنایی در «واتس‌اپ» تا شرکت در پارتی‌های مختلط  



مرد جوانی که باند ترویج رفتارهای غیرمتعارف در فضای مجازی  ایجاد کرده بود در بندرعباس دستگیر شد.  این مرد حدود 35 ساله  از 6 ماه قبل اقدام به راه‌اندازی حدود  43 پیج اینستاگرام و 24 گروه تلگرامی و سایر پیام‌رسان‌های وابسته  فحشا کرده بود که هفته گذشته به دام قانون افتاد.  همچنین این مرد غیربومی ساکن بندرعباس  به برگزاری پارتی‌های مختلط و نامشروع نیز متهم شده که وی در اعترافات خود این اقدامات را در جهت سرگرمی و افزایش فالور عنوان نموده است.  
 
به گزارش صبح ساحل،رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه این شبکه مجرمانه با 66 هزار دنبال کننده با تلاش کارشناسان پلیس فتا متلاشی شد اظهار داشت: کارشناسان این پلیس طی پایش مستمر فضای مجازی،موفق به کشف شبکه‌ای مجازی در اینستاگرام و سایر پیام‌رسان‌ها با کارکرد فحشا و ترویج بی‌بندوباری شدند، بر همین اساس مراتب برای تشکیل پرونده به دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارسال شد.
 
دستگیری سرباند
به گفته سرگرد احسان بهمنی ،بر اساس تحقیقات گسترده اطلاعاتی و پلیسی، 43 پیج اینستاگرام و 24 گروه تلگرامی و سایر پیام‌رسان‌های وابسته شناسایی شد، گردانندگان این نشانگاه ها پس از اقناع نمودن سوژه‌های خود اقدام به ارتباط ویدیویی با نمای بسته برای آشنایی اولیه در واتس آپ و سپس دعوت مخاطب به گروه‌های مجازی و همچنین حضور در پارتی‌های انحرافی می‌کردند. کارشناسان فتا طی مکاتبات قضایی و تحلیل‌های فنی،هویت واقعی سرباند این شبکه مخرب را  شناسایی و در ساعاتی از شب ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و اخذ مجوزهای قانونی متهم  را در منزل  که در دورهمی دوستانش بود دستگیر کردند. در این رابطه تجهیزات الکترونیکی متهم شامل یک دستگاه کیس کامپیوتر،گوشی تلفن همراه و دوربین فیلم‌برداری،هارد اکسترنال جمع‌آوری و به آزمایشگاه بررسی فنی ادله دیجیتال پلیس فتا ارجاع شد، درنتیجه محتوا و جزییات ارتباطی مجرمانه مختلفی استخراج و ضمیمه پرونده شد. وی کارمند یکی از ادارات استان ، متأهل و دارای فرزند است.
 
راه‌اندازی گروه‌های تلگرامی همسریابی و دوست‌یابی
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان یکی دیگر از عمده فعالیت‌های این باند فحشا را راه اندازی گروه‌های تلگرامی با عناوین همسریابی و دوست‌یابی ذکر کرد که در جریان بازجویی، متهم انگیزه خود را تنها سرگرمی و افزایش فالور عنوان کرد و منکر وقوع عملی دورهمی های مجرمانه شد،سرانجام پرونده با انبوهی از ادله و مستندات دیجیتال مجرمانه برای صدور کیفرخواست به دادسرا ارسال شد.
 
هشدار پلیس
سرگرد بهمنی گفت:متأسفانه لجام‌گسیختگی در شبکه‌های اجتماعی مجازی و گسترش بی‌بندوباری‌های اخلاقی با الگو گیری از جریانات منحط و ساختاریافته با شعار آزادی‌های منحوس غربی موجب شکل‌گیری آسیب‌های عمیق در بخشی از جمعیت جوان و آینده‌ساز این کشور شده است . وی ادامه داد:بنابراین ضروری است نهادهای آموزشی و حوزوی اقدام به تدوین برنامه‌های هوشمندانه و عقلانی برای افزایش اثرگذاری بر پایه جاذبه‌های معنوی اقدامات همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا نسل جوان آگاهانه و سازنده با اندیشه‌ای الهی در مسیر رشد و تعالی هدایت شوند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها