آبرسانی به ۹۹روستای هرمزگان با صرف بیش از 800 میلیارد اعتبار



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای رفع بحران آب امسال ۸هزار و ۲۴۵میلیارد ریال اعتبار صرف آبرسانی به ۹۹روستای این استان می شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، امین قصمی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها درسالجاری  ۱۰۷ روستا با جمعیتی افزون بر ۹۸ هزار نفر از طرح آب شرب پایدار بهره مند می شود که در این راستا همچنین تکمیل ۲۳ مجتمع آبرسانی شامل ۵۶۷ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بشاگرد، جاسک، رودان، حاجی آباد، قشم، بندرلنگه، بندرخمیر و بستک در دست اجراست. 

این مسوول بیان داشت: آبرسانی به ۹۱ روستا نیز با نیاز آبی معادل هشت هزار و ۷۰۰ مترمکعب در ماه، هم اکنون به صورت سیار انجام می‌شود. 

قصمی همچنین با توجه به اولویت بهبود آبرسانی به روستاها در طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب گفت: در این رابطه تاکنون حجم عملیاتی ۱۹ طرح تک روستایی درمناطق مختلف هرمزگان با اعتبار ۶۴ هزار و ۹۴۴ میلیون ریال در سال مالی ۹۷ و ۹۸ اجرا شده است.

وی بیان داشت: این طرح‌ها شامل احداث ۲۶ مخزن ذخیره آب، چهار ایستگاه پمپاژ، ۱۱۴ متر خط انتقال و ۱۰۵.۳ متر شبکه توزیع است که با اجرای آن، ۱۹ روستا از طرح ارتقای آبرسانی به روستاها بهره مند شدند. 

مدیرعامل آبفای هرمزگان اظهارداشت: همچنین در سال ۹۸، تعداد چهار مجتمع روستایی شامل «کشار»، «کرتی و گابریک کمبکی»، «سرچاهان و شهدای»، «شهسوار وجانشینی» با جمعیت هفت هزار و ۹۲۰ نفر با اعتبار هزینه شده ۵۴۲ هزار و ۸۳۰ میلیون ریال در شهرستان‌های بندرخمیر، جاسک، حاجی آباد و میناب از طرح ارتقای آبرسانی به روستاها بهره مند شدند.

قصمی در ادامه به برنامه‌های رفع تنش آبی در سالجاری  و ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام در دستورکار است و با تحقق این مهم، روند آبرسانی به ۴۷ روستا با جمعیتی بیش از ۲۹ هزار و ۴۴۶ نفر تا پایان سالجاری بهبود و ارتقا می‌یابد.

 وی افزود: با تکمیل طرح‌های پیش بینی شده تا پایان تابستان امسال، تعداد ۱۶۱ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۸ هزار و ۳۲۳ نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهندشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها