اهالی ورزش در گفت و گو با صبح ساحل مطرح کردند:

اگر استاندار نخواهد ورزش حرفه‌ای هرمزگان جان نمی‌گیرد



ورزشکاران، پیشکسوتان و اهالی ورزشی استان هرمزگان در گفت و گو با صبح ساحل خواستار حمایت‌های همه جانبه استاندار از ورزش حرفه ای استان شدند.‌
اهالی ورزش هرمزگان بر این باور هستند که هرمزگان استعدادهای ناب زیادی دارد ولی این استعدادها یا شکوفا نشده اند یا این که در بین راه رها شده اند و به فراموشی سپرده شده اند. 
به نوشته روزنامه صبح ساحل، ورزش حرفه ای هرمزگان می تواند در خیلی از رشته های ورزشی در سطح کشور و حتی میادین بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و این موضوع برای همه ثابت شده است. 
صنايع بزرگی مثل فولاد هرمزگان، آلومینیوم المهدی، کشتی سازی ، پالایشگاه نفت و..... در هرمزگان داریم که می توانند حمایت های خوبی از ورزش حرفه ای داشته باشند اما این اتفاق تاکنون به خوبی رخ نداده است و تنها یک یا دو صنايع هستند که برخی مواقع از ورزش و ورزشکاران حرفه ای هرمزگان حمایت می کنند که این حمایت ها اصلا کافی نیست و به طور کلی در شان ورزش هرمزگان که قطب اقتصاد کشور نام دارد نیست. 
توقع اهالی و پیشکسوتان ورزش هرمزگان از شخص اول استان این است که ایشان بتواند با مسوولیتی که دارد همه کسانی را که می توانند به ورزش کمک کنند 
 الزام نماید که این کار را انجام دهند و با هریک از مدیرانی که می توانند به ورزش کمک کنند اما این کار را نمی کنند برخورد قاطع کند. چندی پیش استاندار هرمزگان قول داد تا با تأسیس یک شرکت فرهنگی ورزشی به کمک ورزش حرفه ای استان بیاید اما این موضوع در حد حرف باقی ماند. 
با طرح دو سوال، خواسته شما از استاندار برای حمایت از ورزش حرفه ای چیست و این که فکر 
می کنید استاندار هرمزگان در طول نزدیک به چهار سال خدمتش در هرمزگان چه خدمت ارزشمندی برای ورزش حرفه ای استان انجام داده است به سراغ ورزشکاران، پیشکسوتان و اهالی ورزش استان رفته ایم که در این گزارش نظرات آن ها را با هم می خوانیم. 

حسین جباری زاده:
ورزش نیاز به حمایت استاندار و نمایندگان مجلس دارد 
 
 
پیشکسوت ورزش استان هرمزگان می گوید: خواسته همه اهالی ورزش استان این است که استاندار جایگاه ورزش حرفه ای را در این استان مشخص کند. مدیرعامل اسبق باشگاه آلومینیوم المهدی بیان داشت: ورزش حرفه ای هرمزگان اکنون جایگاه قابل توجه ای در ورزش کشور ندارد و اگر شخص اول استان بخواهد یقینا ورزش حرفه ای استان که پتانسیل خوبی هم دارد در کشور زبان زد عام و خاص می شود.
حسین جباری زاده به صبح ساحل گفت: در چهار سال گذشته به جز این که چند نفر از ورزشکاران هرمزگانی موفق بوده اند ورزش حرفه ای استان حرکت رو به جلوی نداشته است و باید کسی باشد که پاسخگو این موضوع باشد‌. ورزش حرفه ای استان زیرساخت های لازم را ندارد و چرا باید استانی که قطب اقتصاد کشور می باشد این گونه از نظر زیر ساخت ها ضعیف باشد. وی بیان داشت : چند سال پیش ما یک باشگاه حرفه ای به نام باشگاه آلومینیوم المهدی داشتیم و دیدیم به واسطه این باشگاه چه اتفاقات خوبی برای ورزش ما افتاد. در بحث فوتبال و والیبال در اوج قرار گرفتیم و این دو رشته ورزشی به لیگ برتر کشور راه یافتند اما عدم حمایت کافی از این باشگاه باعث شد تا هرچه بافته بودیم به راحتی آب خوردن به پنبه تبدیل شود.‌ وی می گويد: ما وقتی زیرساخت مناسب در ورزش حرفه ای نداریم بهترین فوتبالیست یا والیبالیست و ورزشکار در سایر رشته های دیگری داشته باشیم چه سودی دارد. این ورزشکاران بعد از گذشت مدت کوتاهی فراموش خواهند شد. آبروی ورزش این استان ورزشگاه خلیج فارس است ببینید چه اتفاقاتی برای آن افتاده که هر روز شاهد نابودی این ورزشگاه هستیم. در مورد سوال دوم هم باید بگویم تنها کاری که استاندار کرده است بلاخره تکلیف آذرخش را مشخص کرد و به فولاد واگذار کرد کاری که باید برای خیلی از ورزش های حرفه ای صورت بگیرد و رشته های ورزشی که می توانند برای استان در سطح کشور افتخار آفرینی کنند زیر پوشش هر یک از صنایع بروند.‌استاندار باید همان گونه که دغدغه مسائل مختلف استان را دارد باید دغدغه ورزش را هم داشته باشد.جباری زاده اظهار داشت : در کل ورزش حرفه ای استان ما نیاز به حمایت همه جانبه استاندار و نمایندگان مجلس دارد و تا زمانی که این حمایت ها صورت نگیرد یقینا موفقیتی حاصل نمی شود. 
 
 عباس شاهی:
استاندار حمایت خوبی از ورزش حرفه ای نمی کند 
 
 
پیشکسوت و مربی هندبال استان در پاسخ به سوالات صبح ساحل می گوید: حمایت خوبی از جانب استاندار نده ام و ایشان کمک چشمگيری به ورزش حرفه ای استان نکرده است. عباس شاهی اظهار داشت: استاندار های استان های مثل اراک، اصفهان ،كرمان و چند استان دیگر همان گونه که برای سایر امورات استان خود زمان می گذارند برای ورزش هم وقت می گذارند و مشکلات ورزش حرفه ای استان خود را جز دغدغه خود می دانند اما به نظر می رسد که استاندار ما این دغدغه را خیلی کوچک می داند. وی گفت: هرمزگان با اين همه شركت های صعنتی بزرگ و كمرک عظيمي که دارد نباید ورزشکاران و ورزش حرفه ای آن مشکل مالی داشته باشند اما این گونه نیست و ورزش حرفه‌ای استان هيچ پشتوانه ای ندارد و در این راه استاندار هرمزگان هم هيچ حمايتی نمی کند و سوال من از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس این است که چرا از استاندار نمی خواهند که به فکر ورزش حرفه ای استان باشد و مشکلات آن را جز دغدغه های اصلی خودش قرار دهد. 
 
 اسماعیل مرادی :
نگاه استاندار به ورزش مثبت بوده است 
 
 
 پیشکسوت فوتبال هرمزگان و از مربیان موفق اعتقاد دارد که استاندار به عنوان نفر اول اجرایی دولت در هر استانی قطعا می تواند نقش بسیارتعین کننده ایی در حمایت یا عدم حمایت از ورزش حرفه ای را داشته باشد لذا به عنوان یک ورزشکار انتظار داریم که ایشان یک وزنه قابل اتکا برای اهالی ورزش و ورزشکاران باشند و نقش خودش را به خوبی ایفا کند.‌ اسماعیل مرادی می گويد: استاندار باید بتواند پای صنایع را به ورزش برای سرمایه گذاری که مهمترین و اساسی ترین خواسته جامعه ورزش است باز کند و با کسانی که مانع تراشی می کنند تا ورزش حرفه‌ای استان جان نگیرد برخورد نماید. 
اسماعیل مرادی بیان داشت: استاندار در این مدت  تلاش هایی برای به وجود آوردن شور و نشاط ورزشی در استان انجام داده است اما برنامه های ایشان برای ورزش حرفه ای به صورت تمام و کمال اجرا نشده است که باید ببینیم این عدم موفقیت دلیلش چی بوده است. وی گفت: به نظر من استاندار نشان داده است که علاقه مند رشد و توسعه ورزش می باشد و نگاه ویژه ایی به ورزش دارند ولی بنده احساس می کنم که استاندار مشاوران ورزشی خوبی در کنار خودش ندارد که برنامه های ایشان از سوی این مشاوران دنبال شود ولی در کل نگاه استاندار به ورزش استان مثبت است. 
 
 یوسف ملاحی :
مالک باشگاه ستارگان کلاهی میناب 
 
 
پیشکسوت ورزش استان می گويد: استاندار هرمزگان بعضی اوقات آمپول های موقت به ورزش حرفه‌ای استان تزریق می کند که اثر بخشی این آمپول ها زیاد نیست و درد دوباره به سراغ ورزش حرفه ای می آید.‌ یوسف ملاحی مالک باشگاه ستارگان کلاهی میناب گوید: استاندار هرمزگان باید به دنبال ایجاد زیر ساخت های مناسب برای ورزش حرفه ای استان باشد نه اینکه هنگامی که اتفاقی می افتد یا تیمی و تعداد از ورزشکاران اعتراض می کنند بیایند آن اعتراض را برای مدتی خاموش کنند. وی بیان داشت: ورزش حرفه ای استان نیاز به یک برنامه ریزی چندین ساله دارد نه این که جرقی کار شود .استاندار هرمزگان باید به فکر نجات کلی ورزش حرفه‌ای استان باشد نه این برای بهبودی آن آمپول های موقت بزند و در ادامه دوباره همه چیز رها شود. ملاحی گفت: هرمزگان با این همه منابع مالی خوب می تواند در کشور در اکثر رشته های ورزشی حرف اول را بزند اما تا زمانی که استاندار نخواهد یقینا مسوولان سایر دستگاه‌های اجرایی و صنایع به سمت سوی ورزش نمی آیند.‌ 
 
 عباس براهویی :
خدمت ارزشمندی از استاندار ندیده ام 
 
 
پیشکسوت فوتبال هرمزگان که بیش از سی سال در ورزش استان فعالیت دارد می گوید : استاندار هرمزگان با یک دستور می تواند تمامی صنایع و شرکت های تولیدی استان را به سمت و سوی ورزش بکشاند اما چرا این کار را نمی کند سوالی است که سال ها است در ذهن خیلی از ورزشکاران و ورزش دوستان از جمله خود من مانده است. عباس براهویی گفت: چرا باید سهم مردم استان از این همه شرکت ها و صنایع فقط آلودگی آن باشد . چرا صنعت مس در کرمان و صنعت فولاد در خوزستان و اصفهان می توانند میلیاردها برای ورزش حرفه ای خرج کنند اما در استان ما این کار صورت نمی گیرد. 
وی اظهار داشت: دوماه پیش قرار بود خبرهایی خوبی در راه باشد و استاندار این نوید را داد که که از صنایع کمک مالی خوبی برای ورزش استان بگیرد اگر گرفته پس چکار کرده اند و اگر که این اتفاق نیفتاده است دلیلش به مردم بازگو کند. این فوتبالیست و پیشکسوت ورزش هرمزگان اعتقاد دارد که تاکنون خدمت ارزشمندی از شخص اول استان در حمایت از ورزش حرفه ای ندیده است و امیدوار است ایشان در این چند ماه باقی مانده از دولت کاری برای ورزش بکنند که یک یادگار باقی بماند.
 
 حمیده سلطانی زاده:
استاندار از ورزش بانوان حمایتی نکرده است 
 
 
بانوی موفق ورزش استان و از مربیان و بازیکنان فوتبال و فوتبال ساحلی هرمزگان تنها خواسته اش از استاندار این است که به ورزش بانوان رسیدگی بیشتری شود.
حمیده سلطانی زاده می گويد: متاسفانه تاکنون حمایت خوبی از ورزش حرفه ای بانوان نشده است. بانوان این استان ثابت کرده اند که هم پای آقایان برای ورزش افتخار آفرینی کرده اند و حتی در برخی از رشته های ورزشی موفق تر عمل کرده اند. وی بیان داشت : در این مدت استاندار حمایتی از ورزش حرفه ای بانوان نکرده است واگر هم کاری برای ورزش بانوان انجام داده اند لازم است که اطلاع رسانی کنند تا همه در جریان باشند. 
 
 رضا محمد حسینی زاده:
توقع داریم که استاندار به هیات ورزشی اهمیت دهند 
 
 
مدیر مدرسه فوتبال باشگاه صدرا بندرعباس و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مربیان فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی هرمزگان می گوید: از استاندار هرمزگان می خواهیم که به مسولان مسکن و شهرسازی استان دستور دهند برای رونق گرفتن باشگاه ها زمین به آن ها بدهند تا خودشان بتوانند درآمد زایی کنند.‌ رضا محمد حسینی زاده اظهار داشت : انتظار می رود که استاندار از نمایندگان هرمزگان در مسابقات کشوری حمایت بکنند و در این راه استاندار باید به صنایع دستور بدهد که جهت تقویت باشگاه ها پا پیش بگذارند.وی گفت: ما توقع داریم استاندار رئیس هیات فوتبال ما را بشناسد با روساهای هیات های که مشکل مالی دارند تامل ایجاد کند و به دنبال رفع مشکلات آن ها باید.محمد حسینی زاده بیان داشت: بنده به عنوان سرمایه گذار خصوصی در ورزش حدود سه سال پیش با اعتماد به ارگان دولتی مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون به حساب مسکن و شهرسازی ریختم که زمین به ما بدهند اما بعد از گذشت چند سال الان می گویند که آن زمینی که شما برایش هزینه پرداخت کرده اید در مسیر خط لوله گاز قرار دارد. در صورتی که شرکت گاز گفته ما سال ۱۳۹۶ به مسکن گفته ایم که این زمین مشکل دارد ، الان بنده به عنوان یک باشگاه دار با کلی بدهی چکار کنم.من برای خريد این زمین مجبور شدم ماشین ، خانه و زندگی خودم و چند شریک خود را بفرشم که به مسکن و شهرسازی هزینه بدهیم ولی الان مسکن با بی تفاوتی کامل و بی احترامی با ما برخورد می کند و می گوید به هر کس دوست دارید بگویید، حتی بنده نامه ای به شخص استاندار و مدرس معاون ایشان نوشته ام و کل موضوع را گفته ام ولی تاکنون جوابی به من نداده اند.
مدیر مدرسه فوتبال صدرا بندرعباس می گوید: امیدوارم که این گزارش را استاندار یا همکاران ایشان بخوانند تا مشکل بنده را حل نمایند. وی در مورد عملکرد استاندار در طول این چهار سال هم گفت : ما که کمکی ندیده ایم و اگر کمکی هم بوده به تیم های بوده است که لابی داشته اند. رضا محمد حسینی زاده از استاندار می خواهد که با ایجاد یک کارگروه ورزشی با حضور افراد پیشکسوت و تحصیل کرده در جهت ریشه یابی نقاط ضعف ورزش حرفه‌ای استان و توانمندسازی مدارس در رشته های مختلف ورزشی اقدام کنند و یک پایگاه استعدادیابی در جهت کشف ، پرورش و رشد استعدادها در استان تشکیل دهند. وی بیان داشت: ورود افراد غیر ورزشی در راس امور هیات ها و نفود افراد سیاسی در آرای انتخاباتی باعث شده تا هیات ها و باشگاه های ورزشی ضربه بخورند و نیاز است که استاندار با این موضوع هم برخورد قاطع داشته باشد. 
 
 علی غلام باغی :
از استاندار بیشتر انتظار داریم 
 
 
پیشکسوت فوتبال هرمزگان می گويد: خواسته ما از استاندار که بالاترین مقام اجرایی استان می باشد این است که صنایع بزرگ استان مانند آلومینیوم، فولاد هرمزگان، پالایشگاه و بندر شهیدرجایی را موظف کند تا از ورزش حرفه‌ای استان، درزمینه زیر ساخت های سخت افزاری، حمایت مالی از تیم های حاظر در لیگ های کشوری داشته باشند. علی غلام باغی گفت: ایجاد یک باشگاه قوی مانند سپاهان یا ذوب آهن در رشته های مختلف و ایجاد زیرساخت قوی برای ورزش نیاز اصلی برای ورزش استان می باشد. وی بیان داشت: درطول مدت چهار سال گذشته اگر خدمت ارزشمندی نسبت به ورزش این استان صورت می گرفت شاهد سقوط تیم لیگ برتری فوتسال آذرخش که تنها امید جوانان این استان بود نبودیم. غلام باغی گفت: دربحث سخت افزاری متاسفانه شاهد سوء مدیریت حتی درنگهداری اماکن ورزشی هستیم که نداشتن یک رختکن آبرومندانه در بزرگترین ورزشگاه استان نمونه بارز آن می باشد. وی بیان داشت: استاندار هرمزگان درطی این چهار سال گذشته نسبت به ورزش این استان متاسفانه حرکت قابل ملاحظه ای انجام نداده است و گواه این امرسقوط اکثر تیم های لیگی، عدم نتیجه گرفتن تیم ها درلیگ های حاظر به دلیل فقدان نقدینگی تیم ها، به سرانجام نرسیدن زیرساخت های ورزشی مانند ورزشگاه میناب می باشد. ‌این پیشکسوت ورزش استان می گوید: انتظار از استاندار برای حمایت بیشتر از ورزش حرفه‌ای بیشتر است و امیدوارم این حمایت ها هر چه زود صورت گیرد. 
 
 عیسی امینی:
حمایتی از سوی استاندار ندیده ایم 
 
 
پسشکسوت کاراته هرمزگان می گوید : با توجه به اینکه استان ما صنایع بزرگی مثل فولاد هرمزگان ، آلومینیوم، پالایشگاه، کشتی سازی، شهرک های تولیدی صنعتی و دیگر سازمان ها را دارد انتظار این است که با مدیریت استاندار ورزش حرفه‌ای ما مشکلی از نظر مالی و زیر ساخت ها نداشته باشد اما متاسفانه این گونه نیست و خیلی از این صنایع جایگاهی در بحث کمک به ورزش ندارند. 
عیسی امینی اظهار داشت : استاندار با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان بابد برنامه ریزی بکند تا ورزش های که می توانند نام هرمزگان را در سطح کشور طنین انداز کنند توسط صنایع حمایت شوند و هیات ها و باشگاه برای اعزام ورزشکاران خود به مسابقات کشوری مشکل نداشته باشند. وی گفت: در این مدت نزدیک به چهار سال مورد خاصی وحمایتی از استاندار ندیده ام و یا این که اگر اتفاقی افتاده است حتما من و سایر دوستان بی خبر هستند.
 
 احسان درا:
استاندار حمایتی از ملی پوشان ندارد  
 
 
ملی پوش هرمزگانی در تیم ملی فوتبال ساحلی می گوید: 
از استاندار هرمزگان تقاضا دارم هر چه زود تر به داد ورزش حرفه ای استان برسد چون حال ورزش استان اصلا خوب نیست.احسان درا اظهار داشت : در تیم داری حرفه ای اگر به این شکل پیش رود حتما به مشکل بر خواهیم خورد و اگر یک فکر اساسی نشود باید فاتحه ورزش حرفه‌ای استان را خواند. وی از استاندار می خواهد هر چه زود تر پای صنایع را به ورزش استان باز کند تا سرنوشت برای ورزش حرفه‌ای استان به گونه دیگری رقم بخورد.
دارا می گوید : ۸ سال است که در رشته فوتبال ساحلی فعالیت می کنم و این شهرداری بندرعباس است که به تنهایی جور این ورزش را می کشد و جا دارد یک تشکر ویژه از شهردار و محمد مهدی جهانبخش معاون ایشان داشته باشیم که همه جوره از ورزش و فوتبال ساحلی حمایت می کنند. ما ظرفیت های زیادی در استان داریم  و اگر صنایع به ورزش ورود کنند قطعا اوضاع خیلی بهتر خواهد شد. ملی پوش هرمزگانی اظهار داشت: این حق جوانان این استان نیست که این‌ گونه مورد بی مهری مسوولان قرار گیرند. وی بیان داشت: ورزش یک سرمایه بزرگ است و ما باید در حفظ این سرمایه کوشا باشیم . استاندار باید از بزرگان ورزش در هر رشته دعوت کند و با مشورت با آن ها مشکلات ورزش حرفه‌ای استان را برطرف کنند. 
ملی پوش هرمزگانی تیم ملی فوتبال ساحلی می گويد: من دوست ندارم موضوع را فقط از دیدگاه شخصی در نظر بگیریم ولی در رشته ای که من در آن فعالیت دارم واقعا عملکردی قابل قبولی از سمت و سوی استاندار نبوده و اگر این انتقاد را می کنم دلم به حال ورزش و فوتبال ساحلی هرمزگان می سوزد. احسان درا می گوید: استان ما طی چند سال اخیر چندین ملی پوش خوب به استان و کشور و جهان معرفی کرده است اما از این ملی پوشان حمایتی نشده است. 
 
 جلیل ساکت: 
هیچ حمایتی از ورزش حرفه‌ای نشده است 
 
 
مربی ارزنده دو و میدانی هرمزگان می گوید : خواسته ما از استاندار هرمزگان در بحث ورزش حرفه ای و به خصوص در رشته دوومیدانی این است که زیر ساخت های ورزش هرمزگان را ارتقا دهند که واقعا ضیعف هستیم. 
جلیل ساکت بیان داشت: با این همه صنایع و معادن و بنگاه های اقتصادی که در استان داریم ولی سهم ما از این ظرفیت های اقتصادی چیزی نبوده و همه چیز گویا است. وی می گوید: پیست ورزشگاه خلیج فارس بندر عباس اصلا پیست خوبی نیست و پیست رودان که پانزده سال است به حال خودش رها شده و کسی جواب گو نیست .
این مربی دوومیدانی می گوید : از نظر منابع انسانی استان و شهرستان رودان در دوومیدانی در حد مطلوب است و در بحث ورزش حرفه ای ورزشکاران خوبی داریم ولی در بحث حمایت از قهرمانان ضعیف هستیم .جلیل ساکت گفت: از استاندار هرمزگان انتظار داریم در بحث ورزش حرفه ای از مشاورین با تجربه و کاربلد استفاده کند که واقعا درد ورزشکاران و مربیان را بدانند و مشکلات آن ها را مرتفع کنند که استان هرمزگان و به خصوص شهرستان رودان در رشته دوومیدانی اگر حمایت شود سکوهای جهانی و آسیایی دور از دسترس نیست .وی بیان داشت: از استاندار بپرسید که چه قدر ورزش حرفه ای هرمزگان پیشرفت داشته و در بحث استانداردها و زیر ساخت های ورزش همگانی و قهرمانی چه کارهای انجام شده است. در بحث ورزش قهرمانی در رشته دوومیدانی تو این چند سال ما قهرمان هایی زیادی کسب کردیم ولی هنوز هیچ حمایتی از ورزشکاران این رشته نشده است. وی از استاندار هرمزگان می خواهد که هر چه سریعتر تکلیف ورزشگاه شهید چمران رودان و پیست دوومیدانی آن را مشخص کند تاحداقل در رودان کاری مهمی برای ورزش انجام داده باشد. 
 
 عبدالله حسین پور :
قرار بود استاندار یک شرکت فرهنگی ورزشی تاسیس کند
 
 
پیشکسوت ورزش هرمزگان می گوید : نیاز است که استاندار هرمزگان از جامعه ورزشی استان به ویژه هیات های ورزشی و قهرمانان و نخبگان ورزشی حمایت کند. 
عبدالله حسین پور ببان داشت : مشکلات ورزش حرفه ای استان یکی و دوتا نیستند اما می توان به نبود سالن اختصاصی برای رشته های مختلف اشاره کرد.
حق ورزشکاران این استان داشتن حداقل یک سالن ورزشی و تجهیزات مورد نیاز اولیه برای کسب موفقیت است . رئیس هیات شمشیربازی هرمزگان گفت: از مشکلاتی که جامعه ورزشی استان و از جمله قهرمانان ورزشی استان با آن درگیر هستند ایجاد سرپناه و مسکن است که هیچ کدام از این افراد سرپناهی مناسبی برای سکونت ندارند.عبداالله حسین پور به حمایت مادی از قهرمانان و نخبگان ورزشی استان اشاره کرد و گفت: اگر قرار است این افراد در استان ورزش قهرمانی بکنند باید از محل بخش خصوصی ماهیانه مبلغی به آن ها اختصاص داده شود تا مورد حمایت قرار گیرند. وی بیان داشت : قرار بود استاندار هرمزگان با کمک بنگاه‌های اقتصادی استان، یک شرکت فرهنگی ورزشی برای پشتیبانی پایدار و مستمر از ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی تأسیس کند تا زمینه حضور جوانان و افتخار آفرینی آنان را در عرصه‌های مختلف ورزشی فراهم شود ولی همچنین اتفاقی نیفتاده است. 
 
 رضا ناصری: 
از ورزش حرفه‌ای حمایتی نشده است 
 
 
مربی تیم فوتبال خلیج فارس میناب می گوید : استاندار باید بیشتر به ورزش حرفه‌ای ورود کند و برای این که در جریان مشکلات ورزش قرار بگیرد باید از مشاوران کاربلد و تخصصی بیشتری بهره ببرد. رضا ناصری بیان داشت: استاندار باید کارگروهی تشکیل بدهد و از تجرببات نخبه های ورزش ، پیشکسوتان و دلسوزان واقعی استفاده کند و با یک برنامه ریزی مناسب به کمک ورزش بیاید. وی گفت: چرا با وجود این همه بنگاه های اقتصادی در استان شاهد فقر زیر ساخت های ورزشی باشیم. 
ناصری در مورد نور ورزشگاه شهید امینی میناب می گوید: مگر بر طرف کردن مشکلات ورزشگاه شهید امینی چقدر هزینه دارد که بیش از یک سال است هنوز تامین اعتبار نشده و تیم های مینابی که در کشور بازی می کنند مجبور هستند در مرکز استان بازی کنند.‌ وی اظهار داشت : امیدواریم حمایت های استاندار از تیم فوتبال خلیج فارس میناب نماینده استان در مسابقات کشوری بیشتر باشد تا شاهد صعود این تیم به لیگ دو کشور باشیم.
مربی تیم خلیج فارس ميناب می گويد: استاندار در طول این چهار سال در بحث ورزش همگانی و محلات تا حدود زیادی موفق عمل کرده است ولی در بحث ورزش حرفه‌ای موفق نبوده اند. 
 
 اکبر متدین :
استاندار هرمزگان با مدیران صنایعی که از ورزش حمایت نمی کنند برخورد کند
 
  
فوتبالیست خوب هرمزگان می گوید: فوتبال هرمزگان می تواند با کمک شخص اول استان رونق بیشتری بگیرد ولی متاسفانه تاکنون حمایت های همه جانبه ای از فوتبال صورت نگرفته است. اکبر متدین بیان داشت : چرا باید تیم های فوتبال استان که در کشور به عنوان نماینده هرمزگان حضور دارند همیشه با مشکلات مالی روبرو باشند. چرا نباید یک بار برای همیشه مشکلات آن ها تمام شود. چرا نباید صنایع خود را مکلف بدانند تا از ورزش حمایت همه جانبه داشته باشند. از استاندار هرمزگان می خواهیم که همه صنایع را مکلف به حمایت از ورزش بکنند و با مدیران صنایعی که از ورزش حرفه‌ای حمایت نمی کنند برخورد جدی شود. متدین بیان داشت: در این چند سال که بنده ورزش می کنم هیچ حمایتی از ورزش حرفه‌ای از سوی استاندار نشده است و امیدوارم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.
 
 فاطمه نگهداری :
اولویت استاندار هرمزگان ورزش است 
 
 
 دکترای تربیت بدنی و علوم ورزشی می گوید: باید بپذیریم که نشاط اجتماعی در گرو‌ توجه به ورزش در همه گروه ها به ویژه بانوان است. لذا سرمایه گذاری در حوزه ورزش علاوه بر رونق اقتصادی و آثار مثبت آن ،در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش موثری دارد.فاطمه نگهداری بیان داشت : نقش مدیران ارشد در حوزه ورزش بر کسی پوشیده نیست و با برنامه های عملیاتی در حوزه ورزش ضمن توسعه استراتژی و برنامه ریزی برای اجرایی نمودن اهداف کلان ،تسهیل برنامه ها ،تحقق اهداف برای بهبود عملکرد سازمان را نیز به دنبال خواهد داشت. وی گفت: در وضعیت فعلی و شیوع بحران کرونا شناسایی چالش های پیش روی ورزش در استان بسیار مهم و باید مورد توجه قرار گیرد .به نظر می رسد منابع فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت حضور و تعامل بین المللی با سازمان های بین المللی ورزشی و تورنمنت های جهانی از چالش های پیش روی ورزش بوده که بررسی و توجه به آن نیازهای فعلی و آتی را تا حدودی تحلیل خواهد نمود. خانم نگهداری گفت: بی شک باید بپذیریم استاندار هرمزگان در مدت تصدی خودش با همراهی مدیرکل ورزش و جوانان نشان داد که ورزش اولویت استان است.
 
 معصومه جعفرپور :
اگر استاندار از ورزش حمایتی کرده است آن را رسانه ای کنید 
 
 
مربی موفق تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال رودان می گوید: بنده به عنوان سرمربی لیگ برتر بانوان از بالاترین مقام استان هرمزگان این خواسته را دارم که نگاه ویژه ای به ورزش حرفه ای داشته باشند و شرکت های بزرگ و صنایع را مجبور به حمایت از ورزش بکنند.معصومه جعفرپور اظهار داشت : چرا در سایر استان های کشور صنایع آن ها جور ورزش را می کشند اما در استان ما صنایع را مکلف به این کار نمی کنیم. ورزش هرمزگان به خصوص ورزش بانوان آن خیلی حرف برای گفتن در کشور دارد ولی متاسفانه عدم توجه به آن دارد موجب نابودیش می شود. وی گوید : بنده به عنوان یک مربی حمایتی از سوی استاندار ندیده ام و اگر ایشان کاری انجام داده اند یقینا ما بی اطلاع هستیم و دوست داریم اقدامات ایشان برای ورزش را رسانه ای کنند تا همه مطلع شوند. 
 
 فرزانه پیشداد :
استاندار نیاز به مشاوران ورزشی دارد 
 
 
یکی از داوران شطرنج می گوید: مهمترين دغدغه هيات های ورزشی مسئله مالی است و این موضوع یکی از حرف های ثابت جلسات هيات های ورزشی است. 
فرزانه پیشداد اظهار داشت : تامين بودجه برای فعاليت های ورزشی از مهمترین مسئله هیات های ورزشی است است و اگر این مشکلات هیات ها بر طرف شود یقینا خیلی از مشکلات دیگر برطرف می شود. وی می گوید: استاندار اگر در بحث اقتصاد ورزشی تمركز كنند و مديران اقتصادی را به صورت مشاور وارد چرخه ورزش حرفه‌ای نماييد چه بسا كه حجم عظیمی از اين مشكلات از روی دوش هيات ها ورزشی برداشته می شود. خانم پیشداد بیان داشت : موضوع مهم ديگری كه در حوزه ورزش از استاندار انتظار می رود این است که همانطور که مردم را تشويق به ورزش می كنند و از اداره كل ورزش و جوانان انتظار دارند كه جوانان بیشتری جذب بيشتری بشوند حائز اهميت است كه نقطه آسايش و آينده روشن را هم به جوانان با ابزارهای مانند بيمه، مسكن و اشتغال ايجاد نماييد تا آحاد مردم ورزش را جدی و مهم ببينند و با اشتياق بيشتری به سمت ورزش روی آورند.‌وی می گوید: در این مدت چهار ساله از مدیریت استاندار حرکت قابل توجه و تحسين برانگيزی برای حمایت از ورزش حرفه‌ای ندیده ایم.
 
 حمید رضا نجفی: 
امیدوارم استاندار مشکلات مجموعه ورزشی شهید چمران رودان را برطرف کند 
 
 
ملی پوش دوومیدانی هرمزگانی که افتخارات زیادی برای ورزش هرمزگان و ایران به ارمغان آورده است می گوید: 
مهمترین خواسته ما از استاندار تکمیل پیست دوومیدانی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان است که ۱۵ سال است به حال خودش رها شده است ‌. حمید رضا نجفی بیان داشت : از سوی مجموعه استانداری و اداره کل ورزش برای بازسازی و راه اندازی پیست تارتان ورزشگاه شهید چمران رودان قول های زیادی شنیده ایم اما هنوز عملی نشده است. وی گفت: ورزش دوومیدانی مثل برخی از رشته های ورزشی زیاد هزینه بردار نیست اما با کمی حمایت می تواند حرف های زیادی داشته باشد وافتخارات زیادی برای هرمزگان به ارمغان بیاورد. امیدوارم تا تمام نشدن دوران ماموریت آقای استاندار مشکل ورزش و ورزشکاران رودان به خصوص مشکلات مجموعه ورزشی شهید چمران برطرف شود و ورزشکاران رودانی به آرزوی که حالا برایشان دست نیافتی شده است دست یابند. 
 
 حمید رضا کارگر :
کار اساسی برای ورزش حرفه ای نشده است 
 
 
مربی خوب فوتبال هرمزگان ضمن تشکر از تلاش های استاندار در بحث ورزش می گوید: خواسته های کوچک ما فراتر از آن است که بشود بیان کرد. حمید رضا کارگر اظهار داشت : اگر مسولین ستادی استان در راس آن استاندار به ورزش حرفه ای به عنوان یک اصل در زمینه های مختلف جسمانی، سلامت اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، روحی و روانی نگاه کند آن گاه چرخ ورزش استان به می چرخد و الا خواسته های ما هیچ دردی از دردهای بی شمار ورزش کم نمی کند. وی اظهار داشت: ورزش ما یک قانون نوشته شده ای دارد که از اصول خاص خود برخوردار است و رعایت نکردن آن اصول ما را از اصل و هدف ورزش دور می کند. کارگر می گوید: با تمام احترامی که به استاندار استان دارم متأسفانه کار اساسی و ماندگار برای ورزش حرفه‌ای نشده است و با توجه به پتانسیل های استان هرمزگان ورزش در این منطقه زرخیز هنوز بسیار سنتی اداره می شود که حق باشگاه ها، ورزشکارا ن و مربیان این مرز و بوم این نیست.
 
 سعید رحمدل: 
استاندار هرمزگان موفق عمل کرده است 
 
 
مربی موفق فوتبال پایه هرمزگان بر این باور است که استاندار هرمزگان در این مدت حمایت های خوبی از ورزش و تیم های ورزشی داشته است.سعید رحمدل می گوید : استاندار می تواند با استفاده ازظرفیت کارخانه ها و صنایع استان از ورزش حرفه‌ای استان حمایت های بیشتری بکند.‌وی اظهار داشت: امیدوارم استاندار حمایت های بیشتری از تیم های ورزشی استان که در سطح کشور تلاش می کنند داشته باشد.
 
 سبحان کوهی:
اقداماتی بوده اما کامل نبوده 
 
 
مربی موفق فوتبال هرمزگان و مسئول کمیته استعدادیابی و جوانان شهرستان بندرعباس می گوید: برای تحول در ورزش حرفه‌ای استان نیاز به یک تلاش همه جانبه داریم که این تلاش را هم عامه مردم و هم سازمان ها ،ادارات و و حتی سیاسیون باید انجام دهند سبحان کوهی اظهار داشت : نقش استاندار به عنوان نفر اول استان و اداره کل ورزش و جوانان در این حرکت جمعی برای همه مشخص است و اگر استاندار بخواهد یقینا سایر ادارات و سازمان ها هم خود به خود به سوی این حرکت پیش می روند. وی گفت: در این چهار سال حرکات و پیگیری هایی بوده است و نمی شود انکار کرد اما تحرکات شاخه ای و جزیره ای بوده و برنامه ی مدونی پشت تلاش ها صورت گرفته نبوده که دلیل آن هم عدم وجود یک کار گروه شامل افراد شاخص و نخبه در حوزه مدیریت ورزش حرفه‌ای در کنار استاندار است تا با ارائه برنامه فنی ورزشی و ارائه برنامه جهت ایجاد شور و اشتیاق همگانی برای تعالی ورزش و موجبات رشد را فراهم سازند.
 
غفور محمدپور :
استاندار می تواند کمک های زیادی به ورزش کند 
 
 
پیشکسوت فوتبال هرمزگان می گوید : مهمترين خواسته اهالی ورزش استان از استاندار، تشكيل شورای ورزش به رياست شخص استاندار و استفاده از مشاوران جوان جهت شناسايی پتانسيل های ورزشی استان می باشد. غفور محمد پور بیان داشت : برگزاری مداوم جلسات و پيگيری مصوبات، ابلاغ تكليف به صنايع استان جهت كمک و حمايت از ورزش و توسعه و موفقيت ورزش حرفه ای باید از اولویت های استاندار باشد. وی می گوید: استاندار استان باید در جریان انتصاب روسای هیات های ورزشی استان باشد که آیا واقعا روی شايسته سالاری بوده یا این که روی رابطه صورت گرفته است. استاندار هرمزگان باید برای رفع مشكلات بازيكنان بومی که پس از پایان بازیگری دچار مشکل شغل هستند چاره انديشی کند چون این ورزشکاران جوانی خود را برای ورزش استان هزینه کرده اند.‌ تیم های ورزشی که در سطح کشور بازی می کنند نیاز به حمايت مالی دارند که در این زمینه باید استاندار پیش قدم باشد.‌ محمد پور می گويد: با توجه به اختیارات و قدرت استاندار به عنوان شخص اول استان ایشان می تواند کمک های زیادی در عرصه ورزش حرفه‌ای انجام دهند که تو این مدت کار قابل توجه ای صورت نگرفته است. 
 
 فوزیه پلاسی زاده :
استاندار به ورزش حرفه ای اهمیتی نمی دهد 
 
مربی موفق بسکتبال بانوان بر این باور است که استاندار به ورزش حرفه‌ای استان اصلا هیچ توجهی نداشته و ندارد وبرخی حمایت های که ایشان از ورزش داشته اند بدون کارشناسی بوده است. فوزیه پلاسی زاده می گويد: کار اساسی برای حمایت از ورزش حرفه‌ای در استان صورت نگرفته است و مجموعه استانداری فقط وعده های می دهند که هیچ وقت عملی نمی شود.‌ به عنوان یک دلسوز ورزش استان و کسی که سال ها برای ورزش استخوان خرد کرده ام می گویم به داد ورزش حرفه ای استان برسید. وی می گوید: اهالی ورزش استان با وجود این همه صنایع نباید دلهره فعالیت داشته باشند . سال هاست می شنویم که صندوقی برای حمایت از ورزش تشکیل بشود اما این موضوع هم در حد حرف باقی مانده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها