سرنخ‌هایی از منشا بوی نامطبوع رضوان پیدا شد؛

ضایعات شیمیایی رها شده از منابع نامشخص



تصاویری از منشا بو نامطبوع و بد روستای رضوان و سرزه منتشر شد. این تصاویر احتمال «تخلیه ضایعات شیمیایی در منطقه رودخانه های خشک اطراف فین و رضوان »را پر رنگ تر کرد.

به گزارش صبح ساحل، روستای رضوان و سرزه در دو هفته‌ای گذشته شاهد بوی نامطبوعی شبیه به نفت و گاز بوده است. بوی نامطبوع و مرموزی که این منطقه را در برگرفت، موجب تکاپوی مردم و رسانه ها برای یافتن منشا آن شد. مردم محلی از ارگان‌های مختلفی خواستار پیگیری و رفع این مشکل شدند. در پی این خبر برخی از نهادها ارتباطشان را با این آلودگی رد کردند. طی هفته‌های اخیر با بارش مکرر باران ها، مجددا در مناطق وسیعی از روستای رضوان و سرزه این بو پراکنده شد و نگرانی‌هایی را به دنبال داشت. احتمال اول فعالیت های معدن اطراف روستای رضوان بود که از سوی مدیران این معدن، رد شد. حدس و گمان بعدی نشت گاز عنوان شد که از سوی شرکت گاز هرمزگان به کلی بی اساس خوانده شد.

این تصاویر ارسالی مردم، مربوط به مواد شیمیایی رها شده اطراف روستای رضوان و سرزه است.  احتمال می رود این مواد شیمیایی در پی بارندگی های اخیر به آب های زیر زمینی نفوذ کرده باشند و باعث آلوده‌شدن منابع آب‌های زیرزمینی و محصولات کشاورزی شود. هنوز هیچ ارگان رسمی به این تصاویر واکنشی نشان نداده است.

   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها