کلیه‌ها، کبد و پانکراس مهدی 16 ساله اهدا شد

اعضا بدن نوجوان بندرعباسی در کالبد 4 بیمار نیازمند



امروز کلیه‌ها، کبد و پانکراس نوجوان 16 ساله بندرعباسی به 4 بیمار نیازمند اهدا شد. مهدی بقازاده اهل محله پشت شهر، سیزدهم اردیبهشت‌ماه جاری در اثر واژگونی موتورسیکلت دچار ضربه‌مغزی شده بود که پس از 5 روز جنگیدن بازندگی و تسلیم سرنوشت شد. مرگ مغزی وی در شنبه گذشته تائید شد. بامداد امروز اعضای بدنش به بیمارستان ابن‌سینا شیراز منتقل و به بیماران زجرکشیده منتظر معجزه پیوند زده شد.

        

شب حادثه

به گزارش صبح ساحل، ساعت حدود 23شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه . مهدی  به همراه دوستش سوار بر موتورسیکلت در بزرگراه شهید رجایی در حال تردد بودند . بنزین موتورسیکلت در حال  تمام شدن بود آن‌ها به سمت   پمپ‌بنزین  راه افتادند ، نزدیک محل که رسیدند ناگهان این وسیله نقلیه از کنترل مهدی خارج شد و با شدت به زمین برخورد کرد...  و دقایقی بعد خانواده مهدی او را در تخت آی سی یو دیدند که دچار ضربه‌مغزی شده بود.

خبر تصادف

عباس وطن پور یکی از بستگانش  مهدی در خصوص روز حادثه گفت: ساعت حدود 12 شب بود و در حال استراحت بودم که از بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با من تماس گرفتند که مهدی تصادف کرده است . به‌سرعت مادر و پدرش را باخبر کردم و همگی به بیمارستان رفتیم .وی افزود: با دیدن مهدی شوکه زده شدم ، جمجمه‌اش شکسته بود و دچار ضربه‌مغزی شده بود ، پزشک معالج گفت که وضعیت بیمار خوب نیست فقط برای بهبودی وی  دعا کنید .

ساعت‌های سخت انتظار

این مرد 52 ساله  با اشاره به‌روزها و شب‌های سخت‌پشت درب اتاق آی سی یو گفت: مهدی دارای یک خواهر 14 ساله و یک برادر 4 ساله بود  از آن روز آن‌ها به همراه مادر و پدرش بی‌تاب بودند خواب و غذا نداشتند.وی افزود: از همان شب ساعات و دقایق دشواری بر همه گذشت و امیدمان به خدا بود تا اینکه ساعت 7 صبح شنبه این هفته ، از بیمارستان با من تماس گرفتند و گفتند که مرگ مغزی مهدی تائید شد.

روز رضایت دادن  اهدا اعضا بود و روز تصمیم‌گیری ...

وطن پور از روز امضا برگه رضایت‌نامه اهدا عضو گفت :"زمانی که به بیمارستان رسیدم پدر مهدی آنجا بود پزشک معالج اطمینان داد که دیگر بیمارمان به زندگی برنمی‌گردد و با دستگاه در حال تنفس است. وی ادامه داد: در همان لحظه این را گفت که اعضا بدن مهدی سالم است و می‌توانیم آن را به بیماران منتظر اهدا کنیم،  لحظات سختی بود ، پدر مهدی یکی از خیرین به نام محله پشت شهر است و پس از شنیدن این مطلب ، دقایقی سکوت کرد و با صدای گریان به اهدا اعضا رضایت داد.این مرد میان‌سال افزود: نمی‌دانستیم این موضوع را چطوری به مادر مهدی بگویم ، تا اینکه به بیمارستان آمد و بریده‌بریده مطلب را به او گفتم . ساعت 11 ظهر  همان روز  برگه رضایت‌نامه اهدا اعضا بدن مهدی به امضا رسید.

روز خداحافظی با جگرگوشه

خانواده مهدی  برای بار آخر بر بالین او حاضر شدند و اشک ریختند و درد دل کردند... بیمار پس از آزمایش‌ها مختلف، آماده اهدا عضو شد . بامداد یکشنبه فرارسید. اتاق عمل برای یک عمل جراحی بزرگ آماده بود. بدن نیمه‌جان نوجوان به اتاق جراحی منتقل شد. ساعت 3 بامداد ، عمل با موفقیت به پایان رسید و بدن بی‌جان مهدی به سردخانه انتقال یافت. دو کلیه ،کبد و پانکراس این پسر مهربان بلافاصله  به بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز  فرستاده شد . این اعضا، جان 4 نفر را از مرگ نجات داد.

خانه ابدی 

مهدی بقازاده امروز در قطعه «نام‌آوران»آرامستان باغو در بندرعباس  به خاک سپرده می‌شود.مهدی که با  ایثار‌گری خانواده‌اش نفسی  را بدون چشمداشتی به کالبد بیماران نیازمند دمید . مهدی که  با این بخشش نامی همیشه جاودان نه‌فقط برای خانواده بلکه برای همه‌ی  ما به یادگار گذاشت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها