سفر به جزیره قشم ممنوع شد



فرماندار قشم به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در قشم و ممنوعیت سفر در تعطیلات عید سعید فطر، سفر به این جزیره را ممنوع اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری روز یکشنبه گفت: این ممنوعیت بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان اجرا شده است و تا بهبود شرایط شیوع بیماری ادامه دارد.

وی افزود: بنا بر این تصمیم از امروز همه گروه‌های صنفی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجازند به فعالیت بپردازند.

فرماندار قشم تصریج کرد: این تصمیم برای کمک به اصناف به عنوان یکی از قشرهای آسیب پذیر در ایام شیوع ویروس کرونا اخذ شد و لازم است همه قشرها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

وی تاکید کرد: بازرسی و کنترل اصناف با دقت بیشتری صورت می‌گیرد و اصناف متخلف به مدت سه هفته تعطیل می‌شوند.

رسانه‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا در تعطیلات عید فطر وارد عمل شوند

فرماندار قشم گفت: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی با طراحی طرح‌های تبلیغی، مردم را به خانه‌نشینی در تعطیلات عید فطر تشویق کنند.

وی افزود: فعالان مطبوعاتی باید با ایجاد جریان رسانه‌ای، از شیوع این ویروس در آیین‌های عید سعید فطر جلوگیری کنند.

نصری ادامه داد: آیین‌های عید فطر به عنوان یکی از سنت‌های زیبا و ماندگار مردم جزیره قشم است اما به دلیل امکان شیوع ویروس در تجمعات و مراسم دورهمی، لازم است از برگزاری آن خودداری کنند تا شاهد ایجاد موج جدید شیوع بیماری نباشیم.

وی تصریح کرد: دید و بازدید مجازی و انفاق سفره‌های کریمانه عید فطر برای دستگیری از نیازمندان، علاوه بر افزایش برکات و خیرات ماه مبارک رمضان، مهم ترین راه قطع زنجیره بیماری و نجات جان عزیزانمان است.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم تاکید کرد: ستاد استانی کرونا با برگزاری نماز عید سعید فطر در فضای باز و با جمعیت محدود موافقت کرده است که لازم است همه دستورالعمل‌های برگزاری آن مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست تا مردم را به ادای نماز عید در خانه به عنوان انتخاب ایمن تشویق کنند.

منبع:ایرنا

   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها