مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در گفت وگو با صبح ساحل خبرداد :

خرید تضمینی بیش از21هزار تن گندم درهرمزگان  



مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان از خرید تضمینی  21500 تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان هرمزگانی خبرداد.
مسعود دشوارگر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارصبح ساحل گفت : خرید تضمینی گندم درهرمزگان از نیمه فروردین آغازشده است .
وی افزود : این میزان گندم از 15 مرکز خرید دراستان ، خریداری شده است. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت: 7مرکزخرید در شهرستان حاجی آباد،2مرکز درشهرستان رودان،2مرکز درشهرستان میناب و سه مرکز خرید در شهرستان های بستک ،پارسیان و بخش مرکزی بندرعباس کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان را برعهده دارند.دشوارگر ادامه داد: ازآغاز خرید تضمینی تاكنون٣٤ميليا ردتومان به حساب کشاورزان استان واریز شده است. وی افزود:پرداخت بهای دستمزد کشاورزان یا همان خرید تضمینی به سرعت پرداخت می شود. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت : براساس مصوبه هیات دولت هرکیلوگرم گندم معمولی به قیمت چهار هزار تومان و دوروم، چهار هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.وی همچنین گفت : دولت درجهت حمایت از کشاورزان ،1000تومان به ازای هرکیلوگندم اضافه پرداخت می کند. دشوارگر اظهارداشت :مطابق پیش بینی های سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از 12800هکتارسطح زیر کشت گندم  بیش از50هزارتن گندم خریداری شود.
به گفته ی وی بخشی ازگندم تحت عنوان گندم بذری توسط سازمان های جهادکشاورزی و تعاون روستایی استفاده می شود.دشوارگر از کشاورزان استان خواست برای دریافت سریع‌تر پول فروش محصولشان، اطلاعات خود را در سامانه پهنه جغرافیایی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند تا در مدت ۴۸ ساعت، پول خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شود. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان اضافه کرد: پارسال 46 هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خرید تضمینی شد.وی با اشاره به جایزه 1000تومانی دولت برای هرکیلواز کشاورزان استان خواست برای بهره مندی از این فرصت، گندم های برداشت شده را به مراکز خرید تحویل دهندتا از این طریق دست دلالان و واسطه گران قطع شود. وی گفت: خرید تضمینی گندم تا پایان تیر ادامه دارد.وی با اشاره به خرید توافقی گندم افزود:با توجه به بخشنامه دولت ،خرید توافقی گندم از طریق بخش غیردولتی انجام می شود.دشوارگرادامه داد:کارخانجات آرد سازی که مایل به خرید توافقی گندم ازکشاوزران باشند باید تمام هزینه های آن را شخصا پرداخت کنند.

 خرید 521تن کلزا

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان در ادامه گفت وگو،به خریدتضمینی کلزا اشاره کرد وگفت: ازابتدای فصل خرید تاکنون ٥٢١تن تن کلزا به قیمت هرکیلو11500خریداری شده است. دشوارگر،میزان خرید تضمینی کلزا مطابق پیش بینی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان را 800تن اعلام کرد.وی خاطرنشان کرد: کارخانجات روغن کشی در صورت تمایل به خرید دانه های کلزا می توانند با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی کرده و نسبت به خرید این محصول اقدام کنند.به گفته ی وی در استان هرمزگان 760هکتار کلزا کشت شده است.وی در ادامه به عملکرد این اداره کل در سال های 98و99اشاره کردو افزود:در سال 1398حدود160هزارتن آرد در کارخانجات استان تولید ودراین استان توزیع شد.در سال99 نیزحدود179هزارتن آردتولیدی کارخانجات استان در این استان مصرف شد. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان تعداد کارخانجات تولیدآرد در استان را 6کارخانه اعلام کرد که در بندرعباس سه کارخانه در حاجی آباد،میناب و رودان فعال است.دشوارگر همچنین اضافه کرد:درسال 98 بیش از199هزارتن گندم و سال99نیز 270هزارتن گندم تحویل کارخانجات تولید آرد استان شد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها