با حضور خانواده شهید؛

کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس به نام شهید تختی‌نژاد مزین شد



کتابخانه شماره دو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به مناسبت سالروز شهادت شهید خلیل تختی‌نژاد از شهدای مدافع حرم‌ به نام این شهید سرافراز نام‌گذاری و مزین شد.

به گزارش صبح ساحل، به مناسبت سالروز شهادت شهید خلیل تختی‌نژاد از شهدای مدافع حرم‌ از خانواده این شهید تجلیل و کتابخانه شماره دو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به نام این شهید نام‌گذاری و مزین شد.

 مدیون خون شهدا هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در مراسم تجلیل از خانواده این شهید سرافراز، شهدا را از سرمایه‌های ملی و دینی دانست که وجودشان همواره مورد خیر و برکت بوده و در طول انقلاب، قطره‌قطره خونشان بیمه‌کننده امنیت، آرامش و رفاه شهروندان بوده است.

احسان کامرانی با تأکید بر اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، افزود: اگر جان‌فشانی این شهدا در مراحل مختلف این انقلاب نبود، بدون شک وضعیت امروز بر جامعه حاکم نبود و دشمن با قدرت بیشتری به تاخت‌وتاز خود ادامه می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید خلیل تختی‌نژاد و سایر شهدای حرم با مقاومت و صلابت، ریشه داعش را خشکاندند و امنیت و آرامش را در بیرون مرزهای ایران اسلامی به ما هدیه کردند، گفت: باید امروز قدر این نعمت‌ها را بیشتر از گذشته بدانیم و مدیون شهدا باشیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با قدردانی از خانواده شهید تختی‌نژاد نام‌گذاری این کتابخانه به‌نام این شهید سرافراز را کمترین خدمت در برابر پاسداشت خون این شهید است و بیان کرد: بدون‌شک در آینده، دانشجویان با الهام از راه و روش این شهید سربلند، به‌عنوان رهروان این شهدا ،آرمان‌های شهدا را به‌عنوان چراغ راهشان برمی‌گزینند و در راستای خدمت به اسلام و ایران وارد میدان می‌شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این نام‌گذاری ساده نیست؛ زیرا خون این شهیدان جوان نخبه، حرکت فرهنگی را برای اتحاد مسلمانان در راستای برافراشته شدن  پرچم توحیدوحق علیه باطل رقم می‌زند و این کتابخانه به‌عنوان یک مرکز علمی به‌نام این شهید مدافع حرم که نخبه علمی و اهل علم و دانش نیز بود به‌طور حتم دانشجویان را بیش‌ازپیش علاقه‌مند به علم و پژوهش و مطالعه و پیروی از مسلک آن بزرگوار می‌کند.

 شهید تختی‌نژاد رهرو سردار سلیمانی بود

پدر شهید خلیل تختی‌نژاد نیز در این مراسم‌، این شهید را  از رهروان سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی دانست و گفت: او مانند فرمانده‌اش خونین بال برای حفظ امنیت مسلمانان و رضایت خداوند تبارک‌وتعالی به دیار حق شتافت تا امنیت را برای وطن به ارمغان بیاورد و چراغ راهی باشد برای ما بازماندگان از حلاوت شهادت تا پیروان راسخی برای انقلاب و مقام معظم رهبری باشیم.

محمد تختی‌نژاد اضافه کرد: فرزندم پس از فراغت از تحصیل از دانشگاه امام‌حسین (ع) درحالی‌که می‌توانست در حوزه علم وارد میدان شود، اما ترجیح داد تا به میدان جهاد و جنگ علیه داعش وارد شود و یاران انقلاب را در این مسیر خطیر همراهی کند.

وی شهدا را نخبگان علمی دانست که اکثریت آنان با توجه به داشتن استعدادهای درخشان در عرصه‌های علمی، میدان جهاد را به‌عنوان گزینه نخست برگزیدند و حفاظت از دین و جان مسلمانان را در این برهه حساس بر جان، مال و خانواده خود ترجیح دادند.

این پدر شهید با یادآوری اینکه داعش ساخته دست غرب بود و آمده بود تا با دلارهای آل‌سعود و آمریکای خبیث و رژیم اشغالگر صهیونیستی ریشه اسلام را بخشکاند، بیان کرد: به همت جان‌فشانی جوانان، نسخه نابودی او  به دست جوانان غیور و سربلند وطن پیچیده شد و آنان یا به درک واصل شدند و یا در گوشه‌ای خزیده‌اند و عمر ذلت‌بار خود را می‌گذرانند.

تختی‌نژاد وصیت‌نامه این شهید سرفراز را یادآور شد و گفت: این شهید قبل از رفتن به میدان جنگ برای دفاع از حریم حرم وصیت‌نامه خود را در گوشه‌ای از منزل در میان کتب خود گذارده بود و در آن وصیت‌نامه علاوه بر تأکید بر جوانان برای ادامه حرکت مسیر انقلاب یادآور شده بود که بعد از شهادتم، دیه عمر مرا صرف فرهنگ و آموزش‌های قرآنی، فقرا، مسجد و سایر امور خیریه در مسیر انقلاب بگذارید و این نگاه و اندیشه والای آن شهید بود.

گرامیداشت یاد شهدا مایه افتخار است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس  نیز در این مراسم با قدردانی از پدر شهید خلیل تختی‌نژاد که دعوت دانشگاهیان را پذیرفته و در این مراسم حضور یافته بود، گفت: افتخار ما گرامیداشت یاد و خاطره شهیدانی است که از همه‌چیز خود گذشتند تا آرامش و امنیت را برای ما هدیه کنند.

محمود صباحی‌زاده، شهید تختی‌نژاد را از شهدای نخبه و عالی‌قدر بندرعباس خواند که در میدان مبارزه نیز چون میدان علم از صلابت، ایثار و ازخودگذشتگی بالایی برخوردار بود و این عشق به امام، انقلاب، رهبری و مردم ایران باعث شد تا او آستین همت برای مبارزه با داعش بالا بزند و برای امنیت ما وارد میدان مبارزه شود.

مادر شهید تختی‌نژاد در این مراسم از کتابخانه دانشگاه که به‌نام فرزند شهیدش نام‌گذاری شده بود، تصویری از تمثال فرزند شهیدش و کتابی مصور از قهرمانی‌های این دلاور شهید و وصیت‌نامه آن را به کتابخانه دانشگاه هدیه کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها