آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در هرمزگان



واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال علیه بیماری کرونا در هرمزگان آغاز شد.

  

به گزارش صبح ساحل، معاون فنی مرکز بهداشت هرمزگان گفت: تزریق واکسن به ۹ هزار و ۸۰۰ سالمند ۷۵ تا ۸۰ سال در استان آغاز شده است.

فریده فخار افزود: از طرف مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت با سالمندان تماس تلفنی گرفته می‌شود و زمان و مکان تزریق واکسن اعلام می‌شود.
وی گفت: برای جلوگیری از تجمع، سالمندان بدون نوبت به مراکز بهداشت مراجعه نکنند.

معاون فنی مرکز بهداشت هرمزگان گفت: اکنون تزریق واکسن برای سالمندان ۷۵ تا ۸۰ ساله‌هایی است که در مراکز بهداشت شهری و روستایی پرونده سلامت دارند.

فخار افزود: اگر سالمند ۷۵ تا ۸۰ سال پرونده سلامت ندارد در روز‌های آینده می‌توانند در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir برای تزریق واکسن نام نویسی کند.پس از نام نویسی در این سامانه در مدت ۷۲ ساعت با آنان تماس گرفته می‌شود و زمان و مکان تزریق واکسن اعلام می‌شود.

وی گفت: نام نویسی در این سامانه برای سالمندان ۸۰ سال به بالا که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، فعال است.

معاون فنی مرکز بهداشت هرمزگان گفت: واکسن به تدریج به این گروه سنی تزریق می‌شود و تزریق واکسن به گروه سنی ۸۰ سال به بالا نیز همچنان ادامه دارد.سامانه تلفنی ۳۱۱۸ هم برای راهنمایی و دریافت نوبت واکسن راه اندازی شده است.

لازم به ذکر است که، تاکنون به ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال در هرمزگان واکسن کرونا تزریق شده است، گفت: حدود ۲۰ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند.

طبق آخرین آمار 27 هزار و577 نفر از شهروندان هرمزگانی در عملیات واکسیناسیون واکسن کووید 19 دریافت کرده و واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون در استان بر طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در حال اجرا است و تاکنون گروه‌های بسیاری از جمله پرسنل کادر بهداشت و درمان، پاکبانانی در وضعیت پر خطر ابتلا به ویروس قرار داشتند، کادر آرامستان‌ها، همکاران 115 و سالمندان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

منبع:صداوسیما

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها