پایش منابع آلاینده خلیج فارس در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست



مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست خلیج فارس، پایش منابع آلاینده این پهنه آبی در دستور کار قرار گرفته است.  

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمود رضایی روز سه‌شنبه در نشستی آنلاین به اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با آلودگی‌های دریایی اشاره کرد و افزود: امسال پایش منابع آلاینده خلیج فارس و دریای عمان مانند صیادی و فعالیتهای کشاورزی در دستور کار قرار دارد.  

وی اظهارداشت: مهمترین منابع آلاینده دریا تاسیسات نفتی، سکوها و پالایشگاه‌ها هستند که برای پایش این منابع نیز برنامه ای درنظر گرفته شده است.
رضایی ادامه داد: پایش بنادر صیادی در سیستان و بلوچستان انجام شده است و سایر منابع آلاینده نیز به‌ تدریج پایش خواهند شد.

در بخش دیگری از این نشست مهری اثنی عشری مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: طرح حفاظت از تالاب‌های ایران که سندی پنج ساله است در سال دوم اجرا قرار دارد و همزمان فعالیت‌هایی با همکاری دولت ژاپن از سال ۲۰۱۴ تاکنون درحال اجرا است.

وی افزود: از سال ۲۰۱۴ تاکنون در حوضه دریاچه ارومیه اقداماتی ازجمله استقرار کشاورزی پایدار، استفاده از ابزارهای نوآورانه در این حوضه و توجه به معیشت جوامع محلی انجام شده است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران تاکید کرد: تمرکز اصلی ما در حوزه احیای تالاب‌ها استفاده از امکانات نرم‌افزاری و تغییر شیوه‌های بهره‌برداری است.

اثنی عشری با بیان اینکه در حوزه کشاورزی پایدار در ۱۸۳ روستا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه فعالیت‌هایی صورت گرفته است، گفت: برنامه ما این است که دستاوردها در حوضه دریاچه ارومیه را به سایر تالاب‌های کشور تعمیم دهیم.

وی اظهارداشت: از این‌رو پروژه سه ساله‌ای با مشارکت مالی دولت ژاپن برای دو تالاب بختگان و شادگان تعریف شده است که از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها