در سال گذشته؛

۳ هزار واحد متخلف در بندرعباس پلمب شدند



مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بندرعباس گفت: در سال گذشته 1399 بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۷۶۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، مواد غذایی و اماکن عمومی، منابع و مخازن آب شرب توسط بازرسان محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس بعمل آمد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد رضا زارعی»، مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بندرعباس گفت: برابر دستورالعمل کشوری با حضور فعال بازرسین محیط و کار در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل در شهرستان بندرعباس با اولویت کنترل و پیشگیری کرونا ویروس، نظارت بر مراکز و اماکن حساس با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه و همچنین به منظور کاهش و کنترل بیماریهای مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا شد. وی با اشاره به اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و اهمیت تجمعات در انتقال ویروس کرونا و بیماریهای منتقل از آب و غذا، افزود: در این راستا تعداد ۱۶ هزار و ۸۰۱ اخطاریه بهداشتی صادر شد.

زارعی اضافه کرد: در سال ۹۹ از  حدود ۱۰۰ هزار مورد بازرسی  از سطح اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان بندرعباس منجر به پلمب ۳ هزار و ۳۳۹ واحد متخلف با هماهنگی قضایی شد.

مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به رعایت مسائل بهداشتی هشدار داد و گفت: با ترویج شیوع ویروس کوید ۱۹ بازرسی ها و نظارت ها بر بازار و اماکن عمومی مرتبط با سلامت مردم ادامه دارد.

زارعی با توجه به مشاهده بیماری کرونا ویروس انگلیسی در سطح شهرستان عنوان کرد: همکاری و همراهی همگانی و توجه به توصیه و مراقبت های پزشکی و بهداشتی، مانند استفاده از ماسک، ماندن در خانه، پرهیز از مسافرت، حضور بی مورد در معابر و اجتماعات، جهت کنترل این بیماری لازم و ضروری دانست.

وی یادآور شد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مسائل مرتبط با بهداشت محیط در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی شکایات خود را از طریق شماره ۱۹۰ سامانه کشوری و همچنین شماره ۰۷۶۳۱۱۸ مختص شهروندان هرمزگانی به منظور پیگیری توسط بازرسان اعلام کنند.

منبع: ایلنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها