جزئیاتی درباره چگونگی افزایش حقوق پرستاران



رییس سازمان نظام پرستاری درباره چگونگی افزایش حقوق پرستاران توضیح داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، محمد میرزابیگی، رییس سازمان نظام پرستاری  درباره «افزایش حقوق پرستاران»، گفت: اگر بگوییم که فقط حقوق پرستاران افزایش پیدا کرده، این طور نیست.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته یعنی اواخر 98، فصل دهم برای کارکنان نظام سلامت از جمله پرستاری اجرا شد و فصل هشتم نیز که فوق العاده ویژه بود در اواسط 99 اجرایی شد که آن نیز برای کل کارکنان نظام سلامت از جمله پرستاران بود.

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه به صورت ویژه و خاص فقط پرستاران افزایش حقوقی مستثنی از سایر کارکنان نداشتند، افزود: به خاطر همین ما بحث فوق العاده خاص، فوق العاده سختی کار و بحث طرح تمام وقتی را برای آنها دنبال می‌کنیم؛ البته نه اینکه بگوییم افزایش ویژه به آنها داده شود، بلکه حقوق شان پایمال نشود؛ مانند پایمال شدن اضافه کاری‌هایشان.

میرزابیگی متذکر شد:مثلا پرستاری 250 ساعت اضافه کار انجام می‌دهد اما سیستم اعلام می‌کند قانون بهره وری گفته که به این پرستار بیش از 80 ساعت اضافه کار ندهید؛ در نتیجه اضافه کار این پرستار را از بین می‌برند و بقیه را به آن نمی‌دهند.

وی تصریح کرد:چون قانون بهره وری امتیازات دیگری هم دارد؛ یا به خاطر برخوردهای سایر منافع بهره وری امتیازات افزایش اضافه کار را به آنها پرداخت نمی‌کنند و اینکه اصلا پرستار را از قانون بهره وری محرومش می‌کنند.

رییس سازمان نظام پرستاری ابراز داشت: می‌گویند چون تو دوست داری اضافه کارت را بگیری و از 80 ساعت بیشتر شده، پس تو از شمولیت قانون بهره وری بیرون بیا تا ما این اضافه کاری را که دادیم، پرداخت کنیم. در نتیجه ما بحث تمام وقتی را مطرح کرده و دنبال می‌کنیم.

میرزابیگی یادآور شد: مجریان قانون باید یا طرح بهره وری یا تمام وقتی را اجرا کنند. بنده اگر جای مسؤولان بودم به خاطر خدماتی که پرستاران در دوران کرونا بی محابا ارائه دادند، هر دو بحث؛ یعنی هم تمام وقتی و هم بهره وری را اجرا می‌کردم.

 وی اضافه کرد:کما اینکه الان به پزشکان به همین شکل پرداخت می‌شود. خیلی از پزشکان  فعالیت مطب‌هایشان را کم رنگ می‌کنند و در بیمارستانها کمی بیشتر از حد معمول حضور پیدا می‌کنند، طرح تمام وقتی به آنها تعلق می‌گیرد، اما به پرستاران تعلق نمی‌گیرد که ما امسال  به صورت جد پیگیر این موضوع هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها