امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد بندرعباس و موسسه اندیشه‌های سجادیه



تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و پژوهشی ‌بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و موسسه فرهنگی هنری اندیشه‌های اسلامی سجادیه استان هرمزگان منعقد شد.

  

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، رییس موسسه فرهنگی هنری اندیشه‌های اسلامی سجادیه(ع) هرمزگان در این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه به منظور توسعه و ارتقا سطح همکاری‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی در چارچوب نشست‌های جداگانه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان افزود: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی با موضوع آموزه های امام سجاد علیه السلام برای آشنایی بیشتر دانشجویان و استادان و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری سیمینارها، کنفرانس‌ها و نشست‌های مشترک و پیش نشست‌های تخصصی با محوریت کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و شرکت دانشجویان واساتید دانشگاه در فراخوان‌های علمی، فرهنگی و هنری کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام بخشی از محورهای این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: تقویت و تجهیز کتابخانه‌های دانشگاه به منابع و کتب معارفی با محوریت آموزه‌های امام سجاد(ع)، تولید و تبادل محصولات علمی، فرهنگی  وهنری شامل کتاب،نشریه و آثار هنری، معرفی، توزیع و نشر فراخوان و آثار کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی دانشگاه و اعطای فرصت‌های مطالعاتی با موضوع امام سجاد شناسی و صحیفه شناسی برای دانشجویان،استادان وهیات علمی دانشگاه از دیگر محورهای تفاهم‌نامه است.

به گفته رییس موسسه فرهنگی هنری اندیشه‌های اسلامی سجادیه(ع)، برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه قرار است کمیته مشترکی با شرکت نمایندگان تام‌الاختیار هر یک از طرفین و با حکم روسای دو طرف به مدت ۲ سال تعیین شود.

لبخندان گفت: سهم هر یک از طرفین در اجرا، نحوه تامین هزینه‎ها و بهره‌برداری از نتایج در نشست‌های مشترک نمایندگان تام‌الاختیار طرفین معین خواهد شد.

این تفاهم‌نامه به امضا حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لبخندان رییس موسسه فرهنگی هنری اندیشه‌های اسلامی سجادیه علیه السلام و دکتر احسان کامرانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس رسید.

یکی از برنامه‌های مهم در کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دانشگاهها، حوزه‌های علمیه و نهادهای فرهنگی است.

یازدهمین دوره از کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) امسال با موضوع کلی «نقش دعا در زندگی انسان» شامل «نقش دعا بر سلامت اخلاقی جامعه از نگاه امام سجاد علیه‌السلام»، بررسی نقش دعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی از منظر امام سجاد علیه‌السلام»، «بررسی تاثیر دعا در امیدبخشی و بهبودی بیماری‌های جسمی با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه» و «نقش دعا در رفع مشکلات از منظر آموزه‌های امام سجاد علیه‌السلام با تاکید بر دعای هفتم صحیفه سجادیه» برگزار می‌‎شود.

دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) شهریور ماه سال ۹۹ در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از ۱۲ تا ۲۵ محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ۲۹ اسفند سال ۹۹ در آخرین نماز جمعه سال ۹۹ بندرعباس نیز با اشاره به برکات میزبانی استان هرمزگان از ۱۰ دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در سنوات گذشته، گفت: شهرستان بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستداران امام سجاد(ع) ثبت و نام‌گذاری می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده، برگزاری ۱۰ دوره مستمر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس را نشانگر این ارادت ویژه مردم به امام سجاد(ع) دانست و اظهارداشت: همچنین دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام استان هرمزگان ثبت خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها