اصغر فرهادی با «قهرمان» راهی کن شد



فیلم «قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی هفتاد وچهارمین جشنواره فیلم کن تجربه خواهد کرد.

به گزارش صبح ساحل، فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ دقایقی پیش طی یک نشست خبری در سینما نورماندی شهر پاریس از سوی «پیر لسکیور» رئیس و «تیری فرمو» مدیر جشنواره کن اعلام شد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد فیلم «قهرمان» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی این جشنواره خواهد بود و برای کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم رقابت می کند.

فرهادی پس از ساخت فیلم موفق «جدایی» که موفق به کسب جایزه خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین شد، همه آثارش شامل «گذشته»، «فروشنده» ، «همه می‌دانند» و حالا فیلم «قهرمان» را در جشنواره کن رونمایی کرده است.

استودیو آمازون حق پخش فیلم «قهرمان» را در آمریکا در اخیتار دارد و کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه‌کنندگی و فروش بین المللی فیلم «قهرمان» را بر عهده دارد و این فیلم را در فرانسه نیز اکران خواهد کرد.

در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، رعنا آزادی‌ور، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌های جدید هستند مقابل دوربین فرهادی رفته‌اند و هایده صفی‌یاری نیز تدوین فیلم را بر عهده دارد.

هنوز جزئیاتی از داستان فیلم «قهرمان» منتشر نشده است.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

اعلام فهرست کامل فیلم های جشنواره کن

فهرست فیلم های حاضر در بخش های رقابتی اصلی، نوعی نگاه، نمایش ها ویژه و ... هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن اعلام شد.

 نشست خبری هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن در سینما نورماندی خیابان شانزلیزه در مرکز پاریس اعلام و با حضور رسانه های فرانسوی و بین المللی برگزار شد و «پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن و «تیری فرمو» مدیر این رویداد سینمایی، فهرست فیلم های حاضر در گن ۲۰۲۱ را اعلام کردند.

فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی جشنواره کن خواهد بود و این فیلم که در شیراز مقابل دوربین رفته، نخستین نمایش جهانی خود را همچون چند فیلم اخیر فرهادی در کن تجربه خواهد کرد.

فیلم «سال طوفان ابدی» ساخته جعفر پناهی و چند کارگردان شناخته شده بین المللی نیز در بخش نمایش های ویژه جشنواره کن به روی پرده خواهد رفت.

فیلم های بخش رقابتی:

آنت / لئو کارکس (فیلم افتتاحیه)

قهرمان / اصغر فرهادی (ایران)

سه طبقه / نانی موزتی (ایتالیا)

همه چیز خوب پیش رفت / فرانسوا اوزون (فرانسه)

تیتان / جولیا دوکورنو (فرانسه)

گزارش فرانسوی/ وس اندرسون (آمریکا)

موشک قرمز / شین بیکر (آمریکا)

آنفولانزای پتروف / کریل سربرنیکوف (روسیه)

فرانسه/ برونو دومون (فرانسه)

نیترام / جاستین کرزل (استرالیا)

مموریا / آپیچاتپونگ ویراستاکول (تایلند)

زبان ها / محمد صلاح هارون (چاد)

پاریس منطقه ۱۳ / ژاک اودیار (فرانسه)

بی قرار / خواکیم لافوسه (بلژیک)

شکاف/ کاترین کورزینی (فرانسه)

کازابلانکا بیت / نبیل آیوش (مراکش)

بدترین آدم روی زمین / یواخیم تریه (نروژ)

محفظه شماره ۶ / یوهو کاسمانن(فنلاند)

مراقب باش / نداف لاپید (اسرائیل)

ماشین من را بران / رایویوکو هاماگوچی (ژاپن)

جزیره برگمن / مای هانسن-لاو (فرانسه)

بندتا / پل ورهوفن (هلند)

داستان زندگی من / ایلدیکو انیادی (مجارستان)

 «تیری فرمو» مدیر جشنواره کن اعلام کرد جدیدترین ساخته «شان پن» نیز به عنوان بیست و چهارمین فیلم به بخش رقابتی اضافه خواهد شد.

فیلم های بخش نوعی نگاه:

بی گناهان/ اسکیل ووگت

پس از یانگ / کوگونادا

بره / ولادیمیر یوهانسون

شب آتش / تاتیانا هوئزو

مادر خوب / هفسیا هرزی

بایوی آبی / جاستین جان

مانی یویز / سی. بی یی

فِردا / جسیکا گنوش

یک دنیا / لائورا واندل

تعهد حسن / سمیح کاپلان اوغلو

بازداشت خانگی / الکسی جرمن جونیور

بگذار صبح شود / اران کولیرین

باز کردن مشت ها / کایرا کوالنکو

زنان گریه می کنند / مینا میلوا و ورسلا کازاکوا

رحانا مریم نور / عبدالله محمد سعد

آزادی بزرگ / سباستین می یز

غیرنظامی / تئودورا میهای

GAEY WA'R / نا جیاژو

در بخش غیررقابتی جشنواره کن ۲۰۲۱ نیز فیلم فرانسوی «در زندگی او» ساخته «امانوئل برکو»، «اعلامیه اضطراری» به کارگردانی «هان-جا-ریم» از کره جنوبی، «زیرزمین مخملی» ساخته «تاد هینس» از آمریکا، «باک نورد» ساخته «سدریک ژیمنز» از فرانسه، «آلین، صدای عشق» به کارگردانی «والری لمرسیه» از فرانسه و «آب راکد» به کارگردانی «تام مک کارتی» از آمریکا به روی پرده خواهند رفت.

«دریانوردی کوه ها» ساخته «کریم آینوز» (بریل)، «دفترچه های سیاه» به کارگردانی «شلومی الکابتز» (اسرائیل)، «فصا یار» به کارگردانی «سرگی لازنیتسا» (اوکراین)، «H۶» از «یی یی» ،(فرانسه) و «سال طوفان ابدی» ساخته مشترک جعفر پناهی از ایران در کنار «آنتونی چن»، «مالیک ویتال»، «لارا پویترس»، «دومنیک سوتومایر»، «دیوید لور» و «آپیچتاپونگ ویراستاکول» نیز فیلم هایی هستند که در بخش نمایش های ویژه کن به نمایش گذاشته می شوند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی برگزار خواهد شد

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها