معاون بهداشتی علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

پیش‌بینی ادامه روند افزایشی شیوع کرونا در هرمزگان



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:پیش بینی می‌شود که با توجه به در پیش بودن انتخابات و دورهمی‌های انتخاباتی شیوع کرونا همچنان افزایشی باشد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، محمود حسین پور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نامزد‌های انتخابات پیش رو خواست که برای حفظ سلامت مردم تبلیغات خود را به صورتی مجازی انجام دهند.

حسین پور افزود: پیش بینی ما این است که با توجه به در پیش بودن انتخابات و دورهمی‌های انتخاباتی به ویژه در انتخابات شوراها، شیوع کرونا همچنان افزایشی باشد.

او گفت: پارسال نیز این موقع از سال شاهد اوج‌گیری شیوع کرونا بودیم و به نظر می‌رسد استفاده از کولرگازی در محیط‌های بسته موجب انتشار بیشتر ویروس شده، چون در دیگر مناطق کشور ظاهرا استفاده از کولر گازی در این زمان اینقدر رایج نیست و در کنار این، وقایع دیگری مانند عید فطر و تعطیلی‌ها نیز بود که موجب انتشار بیشتر ویروس در هرمزگان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: هر نوع محدودیت سفر یا تعطیلی مشاغل در کاهش شیوع موثر است، اما در شرایطی هستیم که تعطیلی‌های محدود جوابگو نیست و پیشنهاد ما در ستاد مقابله با کرونا این است که بعد از این تعطیلات تا روز یکشنبه، چند روز دیگر تعطیلی سراسری فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی غیر ضروری ادامه یابد.

حسین پور گفت: در کنار وضع محدودیت ها، نظارت بر حسن اجرای محدودیت و اعمال جرایم متناسب برای رعایت بهتر محدودیت‌ها نیز لازم است البته تنها راه کنترل بیماری، رعایت محدودیت‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی از طرف مردم است و نباید اینگونه باشد که اصرار بر رعایت شیوه نامه‌ها توان کادر درمان را بگیرد.

اوافزود: اکنون از نظر ظرفیت بیمارستان‌ها در وضعیت بحرانی هستیم، ولی خوشبختانه در تامین اکسیژن و دارو برای بیماران مشکلی نداریم و به تازگی داروی مورد نیاز نیز تامین شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه وضعیت استان در حال تبدیل شدن به یک بحران بسیار بزرگ است و اگر مداخله موثری صورت نگیرد ممکن است یک فاجعه در زمینه شیوع کرونا رخ دهد.

حسین پور افزود:در استان تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند، که در جمعیت بالای هشتاد سال ۴۸ درصد استقبال بود و مابقی تمایلی به دریافت واکسن نداشته اند، اما در جمعیت هفتاد تا هشتاد سال استقبال در حدود هشتاد تا ۸۵ درصد بود و بیماران خاص نیز تقریبا صد در صد واکسن دریافت کرده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها