سایبانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس:

انتخابات، باعث ایجاد یک رویکرد مثبت در جامعه شده‌است



«علیرضا سایبانی»، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ، در برنامه جشن انتخابات هرمزگان تحت عنوان طرح رسانه‌ای دعوت حضور یافت.

به گزارش صبح ساحل، سایبانی درباره مشارکت در قوانین انتخاباتی در کشور گفت: در جوامع توسعه یافته یا کمتر توسعه یافته موضوع انتخابات به عنوان یک رکن اساسی در قانون اساسی کشور قرار دارد و این قانون اساسی است که سنگ ‌بنای قوانین دیگر را میگذارد. قوانین اساسی در همه جای دنیا بحث رای و انتخاب به عنوان یک شاخص دخالت مردم  در رده‌های حکومتی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر یک فرد در دوران فعالیت خود نتواند به درستی عمل کند، مردم با انتخاب خود تصمیم به بودن یا نبودن آن خواهند گرفت. انتخابات ما در دنیا به عنوان بک فاکتور بسیار مهم و مورد توجه است و باعث ایجاد یک رویکرد مثبت در جامعه شده‌است. این امر به مردم این پیام را می‌دهد که در حقوق خود و در سرنوشت خود سهیم هستند تا بتوانند هرچه بیشتر اثرگذار باشند.

 جایگاه ریاست جمهوری در قانون

سایبانی افزود: ریاست جمهوری بعد از مقام رهبری دومین مسئول عالی کشور شناخته می‌شود و موظف به نظارت بر عملکرد و اجرای قانون اساسی، نظارت بر بودجه و نظارت بر قوه مجریه وغیره است.

وی بیان کرد: پارلمان‌های روستایی و شهری نیز بنابر عملکرد شهری و قوانین شوراها اجرایی شود تا عملکرد مسئولین این حوزه از شهردار گرفته تا سایر مقامات باهم در تعامل داشته باشند.، تا بتوانیم نظاره‌گر پیامدهای خوبی باشیم. اگر افرادی که انتخاب می‌شوند افرادی با تجربه و متخصص باشند حتما عملکرد دستگاه‌های مرتبط مثبت‌تر خواهد بود، بنابر این بخش نظارتی می‌تواند بسیار مهم باشد.

سایبانی در پایان گفت: بحث انتخاب به عنوان یک بحث شناخته شده در دنیای امروز که مبتنی بر مردم سالاری و نظارت مردم بر دستگاه‌های اجرایی است، شناخته می‌شود. اگر افراد به این جایگاه ویژه توجه کنند، قطعا انتخاب لازم را خواهند کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها