مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان:

بیش از ۱۵۰۰ قرارداد یارانه دستمزد در هرمزگان منعقد شد



مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در راستای اجرای طرح یارانه دستمزد که با اولویت مناطق کم ‌برخوردار از اشتغال و بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا درحال اجراست از سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۵۲۳ قرارداد منعقد شده است.

به گزارش صبح ساحل، «هادی ابراهیمی»، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان،  با اشاره به اینکه سهمیه استان در سال جاری از اجرای طرح یارانه دستمزد یک‌هزار و ۳۵۰ نفر است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۵ قرارداد در این خصوص منعقد شده است.

وی جامعه هدف این طرح را بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوص و جویندگان کار با تحصیلات حداقل دیپلم با اولویت دانش آموختگان دانشگاهی دانست و عنوان کرد: کاهش هزینه های به کارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای فارغ التحصیلان دانشگگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقاء تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاههای اقتصادی و ارتقاء سطح سرمایه انسانی بنگاههای فعال بخش خصوص و تعاونی از جمله اهداف این طرح است.

ابراهیمی اضافه کرد: در این طرح جویندگان کار باید تحصیلات متوسطه (دیپلم به غیر از مرکز استان) و بالاتر داشته باشند. اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاهی است که سن آن ها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد (برای آقایان طول دوره خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می شود)، برای زنان سرپرست خانوار جویندگان کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در طرح یارانه دستمزد به منظور کاهش هزینه‌های اشتغال به آن دسته از افراد کارآفرین که شغل اولی‌های دانشگاهی را جذب کنند تا سقف ۱۲ ماه معادل ۳۰ درصد حداقل حقوق دستمزد مصوب شورای عالی کار پرداخت می شود.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها