رییس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

بازداشت متهمان ۶ پرونده تخلف انتخاباتی شوراهای شهر و روستا



رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در انتخابات اخیربرخی افراد به دنبال خرید و فروش آرا  بودند که تخلف آنها محرز شد.

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی که به مناسبت هفته قوه قضایی در جمع خبرنگاران سخن می گفت ادامه داد :تخلف  این تعداد  افراد در حوزه شورای شهر و روستا بود . وی از تشکیل 6 پرونده قضایی  و بازداشت تعدادی از افراد در این خصوص خبر داد که در حال رسیدگی است. صالحی  افزود: در سراسر استان هرمزگان از  شش ماه گذشته به منظور مقابله با جرائم، شعب ویژه انتخاباتی در سراسر استان تشکیل شد وخوشبختانه امسال شاهد تخلفات گسترده  در انتخابات نبودیم و جمعه گذشته تعداد محدودی تخلف در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا صورت گرفت.وی در خصوص متخلفین انتخابات ۹۸ در هرمزگان نیز گفت: مدتی قبل احکام متخلفین صادر و ابلاغ شده است و با متخلفین برخورد مقتضی صورت گرفته است.

 

پرونده تخلف مدیران

رئیس کل دادگستری هرمزگان اشاره ای به پرونده تخلف برخی از مدیران دستگاه های اجرایی مانند  شهردار رودان، شهرداران منطقه یک و سه بندرعباس، مدیرکل سابق مخابرات هرمزگان ، مدیرکل اسبق راه و شهرسازی هرمزگان و مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی هرمزگان  داشت که این پرونده ها در حال رسیدگی است

 

توقیف 106 شناور صید ترال

صالحی گریزی زد به  پرونده صید ترال و گفت: در طی دو سال گذشته با ورود به پرونده صید ترال و پافشاری به رسیدگی آن، 106  فروند کشتی و شناور لنج صیادی ترال در استان هرمزگان توقیف شد. وی افزود: در این رابطه به نیروی دریایی سپاه، ارتش و دریابانی اطلاع داده  شد که شناورهای صید ترال توقیف شوند و پرونده تخریب زیست محیطی برای آنها تشکیل و رسیدگی می شود.

 

نصب 90 دستگاه پابند به زندانیان

رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص پابند  الکترونیکی نیز سخن گفت که در حال حاضر ۹۰ دستگاه نظارت الکترونیکی (پابند) بر پای زندانیان نصب شده است. صالحی ادامه داد: این دستگاه محدوده مشخصی را برای تردد زندانی مشخص می شود که در حال بررسی افزایش تعداد دستگاه های مذکور در سطح استان هستیم. وی از مزایای طرح پایند الکترونیک را کاهش آسیب‌های اجتماعی، حضور فرد زندانی در کانون خانواده و کاهش جمعیت کیفری زندانها عنوان کرد.صالحی این را هم گفت که  با اجرای طرح پابند الکترونیکی، محکومان به حبس در محدوده جغرافیایی مشخص تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک قرار می‌گیرند و حضور مددجو در خارج از محدوده موجب هشدار این سامانه می‌شود.

 

توقیف 6 کشتی حامل سنگ آهن قاچاق

رئیس کل دادگستری هرمزگان اشاره ای به چند پرونده مهم دستگاه قضایی  داشت از جمله اینکه بیش از ۱۲ هزار تن برنج در این مدت با دستور قضایی از گمرکات ترخیص شد، و ترخیص کالاهای اساسی کشور در گمرکات هرمزگان نیز برای مقابله با کمبودهای بازار در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شد.صالحی از توقیف ۶ کشتی حامل سنگ آهن قاچاق نیز عنوان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) باید از خام فروشی و قاچاق جلوگیری کنیم که در همین راستا با این ۶ کشتی برخورد شد.وی در ادامه به جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی مطالبی بیان کرد و اظهار داشت:با اقدامات دستگاه قضایی در جهت حمایت از تولید در استان هرمزگان از بیکاری ۵ هزار نیروی کار ممانعت کردیم و از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی با دستورات دستگاه قضایی هرمزگان جلوگیری شد.عالی ترین مقام قضایی به رفع مشکلات مسکن مهر بندرعباس و بلاتکلیفی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر با ورود دستگاه قضایی خبر داد. وی به ورود جدی  در بحث مسئولیت های اجتماعی و اخذ مالیات در داخل استان هرمزگان از بنگاه های اقتصادی نیز پرداخت  و تأکید کرد: پای منافع و حقوق مردم هرمزگان کوتاه نمی آییم.

 

مختموم شدن 254 هزار پرونده

رئیس کل دادگستری  استان  در ادامه  از رسیدگی به حدود 246 هزار و 855 پرونده در دستگاه قضایی هرمزگان از تیرماه سال گذشته  تا پایان اردیبهشت سال جاری اشاره کرد . صالحی افزود:از این میزان 253 هزار و 813 پرونده مختومه شده است و علیرغم این در 11 ماه گذشته 17 هزار و 82 پرونده از پرونده‌های موجودی استان را کاهش داده‌ایم . وی یادآور شد: علاوه بر این‌ها نیز 6 هزار و 958 پرونده از پرونده‌هایی که از سال‌های گذشته مانده بود کاهش داده‌ایم که با کاهش 65 درصدی پرونده‌ها آماری بی نظیر در کشور است.

 

رتبه برتر در برخورد با جرایم خاص و خشن

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی همکارانم در سطح استان در اکثر شاخص ها دارای رتبه برتر کشوری هستیم، گفت: در بحث برخورد با جرایم خاص و خشن نیز رتبه برتر کشوری را داریم.صالحی افزود: در میانگین پرونده مانده، کاهش متوسط اوقات رسیدگی، نداشتن شعب نامتعارف یعنی شعبی با بیش از 200 پرونده ابلاغ الکترونیک، میزان کاهش پرونده های ورودی در اتهام اول، شاخص های چهارده گانه سازمان زندان ها، مدل تعالی فرهنگی وتکریم ارباب رجوع، طرح قانون حدنگار، برخورد با جرائم خاص و خشن، اعطا تسهیلات زندانیان، رسیدگی به پرونده ها با متوسط 9 الی 10 روز ، مختومه شدن پرونده های معوق، ملاقات مردمی(7 هزار و 781 مورد)و پیگیری نامه های دریافتی و دادرسی الکترونیک با 21 هزار و 729 فقره   از جمله شاخص هایی هستند که هرمزگان دارای رتبه برتر در بین دستگاه های قضایی سراسر کشور است.وی عنوان کرد: دادگستری استان همچنین در اجرای طرح حد نگاری اراضی ملی نیز حائز رتبه برتر کشوری است و در این راستا معادل 97 درصد اراضی استان در سامانه حدنگاری ثبت شده است و 67 درصد آنها نیز تثبیت مالکیت شده‌اند یعنی برای 3 میلیون و 766 هزار و 925 هکتار از اراضی ملی استان سند تک برگ صادر شده است.

 

ارتباط آنلاین بین زندانی و خانواده

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه ارتباط آنلاین بین زندانیان و خانواده هایشان برای نخستین بار در استان هرمزگان در سامانه قوه قضاییه صورت گرفت، گفت: این امر علاوه بر کاهش هزینه خانواده ها، سهولت در دیدار زندانیان با خانواده ها را به همراه دارد.صالحی کلیه موارد دادرسی زندانیان در هرمزگان به صورت الکترونیک دانست  تصریح کرد: این عمل با توجه به شیوع کرونا و تسهیل در زمان رسیدگی صورت گرفته و سبب افزایش و سرعت رسیدگی و دادرسی به پرونده های زندانیان می شود و حتی ۱۱ مورد برگزاری جلسه دادرسی الکترونیک با خارج کشور از جمله کشورهای امارات عربی متحده و افغانستان صورت گرفته است.وی ادامه داد: نوبت دهی الکترونیک برای صرفه جویی در وقت شهروندان و هم رعایت نظم در دستور کار قرار گرفته است که موجبات رضایت مراجعه کنندگان را به همراه داشته است.

 

جمع آوری معتادان

رئیس کل دادگستری استان  در رابطه با  جمع آوری معتادان گفت: توسعه اماکن قضایی در سراسر استان در دستور کار قرار گرفته است، وبا تلاش همکارانم مرکز ماده ۱۶ راه اندازی و معتادان سطح شهر جمع آوری و به مرکز بازپروری منتقل می شوند و حتی ظرفیت این مرکز افزایش یافته است.صالحی از شهروندان خواست با تماس به 110  از حضور معتاد در محل خبر دهند تا شهرداری آنها را جمع آوری کنند.

 

برنامه های هفته قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ،دیدار مردمی ، افتتاح نمایشگاه عکس، دیدار با نماینده ولی فقیه، خانواده شهدا و سرکشی از زندان‌ها و افتتاح ساختمان شورای حل اختلاف رودان، بازدید از کارخانه ها و واحدهای تولیدی و...  از جمله  برنامه‌های هفته قوه قضائیه دادگستری  استان خواند. گفتنی است : از اول تا هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از اعضای حزب جمهوری  به نام هفته قوه قضایی نامگذاری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها