برای نخستین بار در کشور با تکیه بر دانش ایرانی انجام شد

تعمیرات کوره در حال فعالیت به دست متخصصان شرکت پالایش نفت بندرعباس



با تکیه بر دانش ایرانی برای نخستین بار در کشور سقف کوره واحد تقطیر شماره 2 (71) شرکت پالایش نفت بندرعباس در حالی که واحد در حال فعالیت بود ترمیم شد.
به گزارش صبح ساحل، با مشارکت یک شرکت دانش بنیان، بخشی از سقف کوره واحد تقطیر شماره 2 این شرکت که دچار آسیب شده بود، در حالی که واحد در سرویس قرار داشت در کوتاه ترین زمان با همت مهندسان و متخصصان پالایشگاه بندرعباس ترمیم شد.
مدير نگهداری و تعميرات شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در این تعمیرات بخشی از سقف کوره واحد 71 که به دلیل حرارت بالا و گداختگی و آسیب عایق های داخلی دچار آسیب شده بود، با مشارکت یک شرکت دانش بنیان داخلی و با روش استندگذاری و تزریق فوم نسوز و کار شبانه روزی در مدت 4 روز تعمیر شد.  
خاورسنگری با بیان این نکته که در حال حاضر و با توجه به لزوم تولید مستمر امکان از سرویس خارج کردن واحد وجود نداشت افزود: انجام تعمیرات در شرایط فعالیت کوره برای نخستین بار در کشور در شرکت پالایش نفت بندرعباس صورت گرفت.
وی بیان داشت: با توجه به لزوم تعمیرات در زمان فعالیت واحد، با مشارکت یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تولید مواد تعمیراتی و عایق و با توجه به وسعت بخش آسیب دیده کوره، استندهایی به منظور قرار گیری در سقف و تثبیت آنها از بیرون کوره و سپس تزریق فوم نسوز بر روی آن طراحی گردید.
 مدير نگهداری و تعميرات شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: دراین تعمیرات در حدود 10 متر مربع از سقف کوره استندگذاری و فوم تزریق شد که یک رکورد جهانی محسوب می شود و رکورد قبلی و ترمیم در حالت فعالیت کوره در دست یک شرکت آمریکایی با متراژ 3 متر مربع بود.
 خاور سنگری گفت: یکی از اهداف مهم ما تولید مستمر فرآورده های نفتی با کیفیت و جلوگیری از خاموشی های مقطعی واحد های عملیاتی است و امروز به فرآیندی دست یافتیم که می توان با استفاده از آن اگر مشکلاتی در هر یک از کوره های واحدهای عملیاتی ایجاد شود، بدون نیاز به خارج کردن واحد از سرویس، ترمیم مقطعی را انجام دهیم تا زمان تعمیرات اساسی واحد فرابرسد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به فعالیت کوره انجام تعمیرات با چالش‌هایی به همراه بود افزود: در بخش بالایی کوره دما بسیار بالا است و با هماهنگی بخش بهره برداری و HSED پالایشگاه، ریسک و خطرهای موجود محاسبه و با اقدامات لازم توانستیم سطح ریسک را به ریسک قابل تحمل برسانیم و با تلاش مسئولانه کارکنان ترمیم را به بهترین شکل انجام دهیم.
مدير نگهداری و تعميرات شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان داشت: دراین تعمیرات از فوم نسوزی استفاده شد که تا پیش از این تکنولوژی ساخت آن در اختیار سه شرکت آمریکایی بود که با مهندسی معکوس توسط یکی شرکت دانش بنیان در ایران نیز توانستیم به دانش ساخت آن دست یابیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها