رئیسی، نماینده شرق استان:

جوانان هرمزگانی از ظرفیت عظیم اقتصادی استان، سهمی ندارند



نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس گفت: برای دولت دوازدهم فرصت به سامان رساندن نابسامانی ها باقی نمانده، حال آقای رئیسی نوبت شماست که سرمایه اجتماعی تضعیف شده و اعتماد از دست رفته را با تلاش مجاهدانه بازسازی کنید.

به گزارش صبح ساحل، «حسین رئیسی»،نماینده شرق هرمزگان در نشست علنی امروز ( یکشنبه 6 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: «خدا می داند آنچه در این مقال می گویم علی رغم میل باطنی است و نیز می دانم شنیدن آن برای وجدان های بیدار بسیار ناخوشایند است اما همان وجدان نمی گذارد شاهد این آلام و دردها باشم و لب فرو بندم. خدایا می گویم تا ادای وظیفه نمایم و فردا در پیشگاه عدالت احتجاج کنم که من گفتم آنچه باید می گفتم». وی خطاب به رییس جمهور منتخب، ادامه داد: مردم در این انتخابات نه فقط به شما رای دادند که از فرط سختی و مشکلات به شما پناه آوردند و ماموریتی سترگ از جانب ملتی بزرگ بر دوش شما قرار گرفت.

رئیسی گفت: هرمزگان، ثروتمند اما محروم و فقیر، استانی با کارکرد ملی و فراملی که بخش مهمی از دارایی کشور در بخش نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و آلومینیوم و سواحل و بنادر و جزایر و به تعبیر زیبای رهبر عزیزمان دروازه ای رو به جهان و گنج پنهانی به نام سواحل مکران را در دل خود جای داده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استانی که از حیث کسب درآمد جزو پنج استان اول کشور و مع الوصف چهارمین استان فقیر کشور است و صد افسوس که جوانان استان هرمزگان در این ظرفیت عظیم اقتصادی یا سهمی ندارند یا بهره آنان ناچیز است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور، افزود: خبر دارید وقتی در برابر مصوبات قانونی مجلس در موضوع قیمت گذاری محصولات کشاورزی تمکین نمی کنید هزاران تن پیاز و گوجه و بادمجان و سیب زمینی که دسترنج این مردم مظلوم است باید در برابر دیدگان حسرت زده فرزندان آن سامان مانند آرزوهایشان دفن شود؟ حال باید گفت تکلیف معیشت مردم با این وضعیت چیست؟ آیا نمی ترسید که آه این مردم، دامان مقصران این وضع را بگیرد؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به وزیر آموزش و پرورش تذکر می دهم وظیفه قانونی خود در ساماندهی نیروی انسانی ، نهضتی ها، حق التدریس ها، کارنامه سبز های ماده ۲۸، خرید خدمتی ها و مربیان قرآن و طرح امین را به انجام رساند. نظام رتبه بندی و فوق العاده ویژه را به نحوی که شایسته فرهنگیان عزیز است به اجرا درآورد. نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین به رئیسی جمهور در خصوص اجرای قانون همانند سازی بازنشستگان و ایثارگران و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص استخدام ناظرین بخش کشاورزی تذکر می دهم. از مجلس انقلابی نیز انتظار می رود با تصویب طرح جامع دهیاری ها به نگرانی شغلی این عزیزان پایان دهد. حادثه می آفرینند.

وی در تذکری خطاب به وزیر ورزش و جوانان، ادامه داد: آقای وزیر یادتان هست به بنده قول دادید تا پایان سال ۹۹ فضاهای نیمه تمام ورزشی را تکمیل کنید آیا سزاوار است رودان با آن همه پتانسیل ورزشی و میناب با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر یک زمین چمن مناسب برای برگزاری مسابقات نداشته باشد؟ این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در استان زرخیز هرمزگان حوزه شرق جزو محروم ترین مناطق و بشاگرد و جاسک نماد محرومیت در کشورند . هنوز خیلی از روستاها در پنج شهرستان شرقی هرمزگان از خانه بهداشت و بعضاً از داشتن مراکز بهداشتی و درمانی بی بهره اند . بیمارستانها در آن منطقه به اورژانس ۱۱۵ می ماند تا مرکز بستری و درمان.

رئیسی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: هنوز مدارس کانکسی و ساختمان‌های فرسوده که هر آن ممکن است بر سر فرزندانمان آوار شوند دغدغه ما است. عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باند دوم محور میناب جاسک آغاز نشده است و همچنان کشته می گیرد . راه برنطین به جغین سالها مردم جغین را در انتظار و جاده پرپیچ بلکه مارپیچ رودان به زیارتعلی در بخش رودخانه و پل های ماشنگی و بیدان در آن بخش آرزوی مردم آن سامان شده است. مسیر پرتردد و پرحادثه میناب حکمی تیاب چشم انتظار اقدام و گردنه های میناب - توکهور هشتبندی همچنان حادثه می آفرینند.

نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به مسئولان، اظهار کرد: مردم روستاهای خیرآباد کمیز سردنگ و خراجی و برنطین و غیبی و آبنما و بخش بیکاه با آن همه جمعیت منتظر آب آشامیدنی مناسب و با کیفیت اند. وی ادامه داد: در میناب و سیریک و جاسک کم آبی امان مردم را بریده بطوریکه تاخیر در اقدام حوادث ناگوار می آفریند. در بشاگرد کم آبی به بی آبی و قحطی آب در روستاهای حوزه درآبسر و پیزگ و زنگیگ و گافر و پارموند تبدیل شده است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: برای کمک به تامین آب در بشاگرد چون از دولت ضعیف و بی عمل فعلی ناامید شده ام، از همکاران نماینده ، همه خیرین، آستان مقدس امام رضا (ع)، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان جهت تامین آب منطقه استغاثه می کنم آیا کسی هست فریاد استعانه مردم بشاگرد و شرق هرمزگان را بشنود و اجابت کند ؟

رئیسی خطاب به رییس ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: آقای مخبر ضمن تشکر از خدمات ارزشمندتان به خصوص افتخار تولید واکسن کویران برکت و کمک های بی نظیرتان در بحران کرونا در موضوع آب شرب شرق هرمزگان از شما با همه وجود کمک می طلبم. عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای دولت دوازدهم فرصت به سامان رساندن این نابسامانی ها باقی نمانده، حال آقای رئیسی نوبت شماست که سرمایه اجتماعی تضعیف شده و اعتماد از دست رفته را با تلاش مجاهدانه بازسازی کنید. برای نخبگان و مدیران توانمند هرمزگانی در دولت خود فضای خدمت را فراهم کنید. نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم امید دارند به حول و قوه الهی دولت مردمی و فساد ستیز سیزدهم ایران قوی را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

منبع: خانه ملت

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها