جوابیه سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس پس از پیگیری صبح ساحل درخصوص کمبود اتوبوس شهرک پیامبر اعظم



پس از پیگیری صبح ساحل از گلایه ساکنین شهرک پیامبراعظم از کمبود وسیله نقلیه‌ عمومی و اتوبوس شهری، سازمان حمل و نقل بار شهرداری بندرعباس، وعده اعزام 8 دستگاه اتوبوس به شهرک پیامبر اعظم داد. همچنین این سازمان پیرو این اتفاق، جوابیه‌ای به تحریریه صبح ساحل ارسال کرد و وعده نظارت بیشتر بر روی رعایت شرایط بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را داد.
به گزارش صبح ساحل، روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس پیرو انتشار خبری در پایگاه خبری صبح ساحل مبنی بر ازدحام اتوبوس‌های پیامبر اعظم بندرعباس و گلایه شهروندان بندرعباسی، جوابیه‌ای صادر کرد.
متن جوابیه به شرح زیر است:
   
   
 
«با سلام
پیرو انتشار خبری در نشریه صبح ساحل بر به اطلاع می‌رساند؛ در پاسخ به مطلب مندرج روزنامه صبح ساحل مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ با موضوع «اتوبوس‌های پر ازدحام پیامبر اعظم، قتلگاه شهروندان»، طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جوابیه زیر جهت تنویر افکار عمومی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:
یکی از وظایف ذاتی و اولیه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، ارائه خدمات حمل و نقل با حداکثر ظرفیت های موجود حمل و نقلی هر شهر به شهروندان آن شهر است. از آنجایی که با توجه به زیرساخت های موجود در شهر بندرعباس امکان جابجایی مسافران و مردم از دو طریق تاکسی و اتوبوس نیز میسر است. این در حالی است در حال حاضر در مجموع  ۴۱ دستگاه اتوبوس بصورت مستمر در سطح شهر فعالیت می‌کنند و کار جابجایی مسافران را از نقاط مختلف شهر بندرعباس طبق برنامه زمانبندی دقیق انجام می‌دهند. با بکارگیری و ورود اتوبوس‌های جدید در اسفند ماه سال ۹۷، مناطق پیامبر اعظم، بلوار امام حسین، کوی ملت، پلیس راه، شهرک هوایی، کوی ولیعصر (هدیش)، آبشورک و چهچکور نیز بیش از پیش تحت پوشش شبکه اتوبوسرانی قرار گرفتند. با توجه به شرایط آب و هوایی بندرعباس اصطلاک بالای اتوبوس‌ها و ساعت طولانی کار این وسایط نقلیه بدیهی است که تعدادی از آن‌ها نیاز به تعمیر و اورهال دارد. شهرک پیامبر اعظم با توجه به کثرت جمعیت متراکم در این منطقه و دسترسی سخت‌تر ساکنین به مرکز شهر نیز از جمله مناطق مورد توجه سازمان در بحث حمل و نقل عمومی نیز بوده است.
در رابطه با گزارش دریافتی از سرویس شب گذشته‌ی پیامبر اعظم، لازم به ذکر است؛  مسافران محترم بنا به میل خود و بدون توجه به توصیه های بازرسین مستقر در خطوط و راننده اتوبوس، تنها با این دلیل که نمی‌خواهند منتظر سرویس‌های بعد بمانند، سوار بر اتوبوس مقصد پیامبر اعظم شده‌اند و همین امر باعث شلوغی در این اتوبوس شده‌است.
شایان ذکر است؛ سازمان حمل و نقل در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا تا شهریور سال گذشته تنها برای قطع زنجیره گسترش بیماری کرونا فعالیت ناوگان اتوبوسرانی شهری را متوقف کرده بود، که این امر و فعالیت نداشتن اتوبوس ها طی روز های طولانی باعث فرسودگی و از کار افتادن و به طبع متضرر شدن سازمان بوده است.  گفتنی است؛ از ابتدای فعالیت این ناوگان طرح ضدعفونی مستمر صورت گرفته و طرح فاصله گذاری اجتماعی با الصاق برچسب و نظارت بازرسین سازمان پیوسته در حال انجام بوده است و از این پس نیز با جدیت و طبق روال سابق انجام خواهد شد.
در این یادداشت فرصت را مغتنم شمرده تا از همکاری و همراهی مردم شریف بندرعباس در رعایت شیوه نامه ها همراه و هم گام با سازمان تشکر و قدر دانی کرده و در صورت بروز مشکل این سازمان در اسرع وقت نسبت به رفع  مشکل و فراهم اوردن شرایط مطلوب اقدام خواهد کرد. 
باتشکر
روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس»
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها