جلوگیری از نشتی ظرف‌شویی



سینک ظرف‌شویی همیشه در معرض دید است اما به دلیل بی‌توجهی در طول روز شاید متوجه نشتی آب و خرابی سینک نشوید.
 تصور کنید درب کابینت را برای ریختن زباله‌ها در سطل باز میکنید و متوجه میشوید آب کل کابینت را برداشته است. نشتی آب از زیر سینک ظرفشویی عامل بهوجود آمدن چنین دردسری است.قبل از هر اقدامی  سریع شیر فلکه آب را ببندید و دنبالمحل اصلی خرابی در زیر سینک بگردید. خب بد نیست تجربه شخصی خودم را از مواجه شدن با چنین موقعیتی با شما در میان بگذارم.
 
شاید بعضیها تصور کنند که تعمیر این قبیل خرابیها فقط از عهده آقایان برمیآید. اما سینکی که درحال  نشستی آب است، این حرفها سرش نمیشود و جای این حرفها باید سریع فکر چاره کنید. من در مرحله اول برای پیدا کردن نشتی به فکر تخلیه یا زهکش افتادم. دریچه زهکش سینک را گذاشتم و آب را باز کردم تا سینک پر شد، بعد دریچه برداشتم و آب به‌سرعت تخلیه شد. هنگام تخلیه زیر سینک نگاه کردم تا مشکل نشتی را پیدا کنم. با این کار متوجه شدم که لوله‌ها نشتی دارند. بعد به این فکر افتادم که شاید مسیر لوله‌ها به دلیل آشغال بسته شده باشد و همین موضوع باعث نشتی آب‌شده است. با باز کردن لوله‌های پایین سینک متوجه آشغال شدم.
 
پس از تمیز کردن لوله آب، همین‌طور که لوله‌ها را بازکرده بودم، آب ظرف‌شویی را با فشار باز نگه داشتم تا هر چربی و آشغال درون لوله‌ها مانده به بیرون بریزد. پس از تمیز کردن لوله‌ها را با دقت کامل بستم. دوباره لوله آب را باز نگه داشتم، از قبل بهتر شده بود اما همچنان نشتی داشت. این بار نشتی آب را در شل بودن لوله‌ها دانستم. سعی کردم اتصال بین لوله‌ها را محکم کنم در این هنگام یک لوله که هر چه محکم می‌کنم نشتی آن بیشتر می‌شود. نشتی آب را در بین لوله اتصال دیدم  واشر بین لوله اتصال خراب‌شده بود.
 
بعد از تهیه واشر، با دقت آن را تعویض کردم. درنهایت نشتی آب قطع شد. بعد از تمام شدن کار دوباره آب ظرف‌شویی را باز گذاشتم و با استفاده از حوله خشک دور لوله که تعمیر شده بود گرفتم دیگر خبری از نشتی نبود. نشتی سینک از مشکلاتی است که شاید برای اکثریت پیش بیاید. برطرف نمودن مشکل آن بسیار اهمیت دارد.علاوه بر این‌ها، بوی بسیار بدی آشپزخانه را در برمی‌گیرد. بنابراین بهتر می‌باشد گاهی لوله‌های آب را چک کنید تا به محضی که با کوچک‌ترین مشکل روبه‌رو شدید، نسبت به برطرف کردن آن تا پیش از خرابی به بار آوردن اقدام نمایید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها