معاون ظریف:

محموله جدید واکسن کرونا این هفته وارد کشور می‌شود / تلاش‌ها درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران همچنان ادامه دارد



معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت که محموله جدید واکسن کرونا این هفته وارد کشور می‌شود.

فارس نوشت: «سید رسول مهاجر» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره واردات واکسن کرونا از خارج از کشور گفت که محموله جدید واکسن قرار است این هفته وارد کشور شود.

وی جزییات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد و افزود: اطلاعات آن را از وزارت بهداشت دریافت کنید.

مهاجر درباره اقدامات وزات امور خارجه برای تامین واکسن کرونا گفت: در مسئله تولید داخل و ایجاد تجهیزات و مواد اولیه وزارت خارجه نقش بی بدیلی داشته و در زمینه واردات واکسن هم همپای تولیدات داخلی فعال هستیم.

وی با بیان این‌که تکنولوژی واکسن بسیار پیچیده است و هیچ کشوری حاضر نیست آن را در اختیار دیگران قرار بدهد، گفت: جمهوری اسلامی توانسته هم واکسن تولید کند و هر وقت که وزارت بهداشت اعلام نیاز کرده است، برای تسهیل واردات اقدام کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: تجارب کشورها در زمینه کرونا را هم به وزارت بهداشت منتقل کردیم و براساس اعلام وزارت بهداشت علیرغم تحریم‌ها توانستیم واکسن‌هایی را از کشورهای مختلف وارد کنیم.

 دارایی‌های بلوکه شده ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور عنوان کرد که تلاش‌ها در این خصوص همچنان ادامه دارد. مهاجر افزود: سهمیه‌ای که از کوواکس گرفتیم بخشی از دارایی‌ها بوده که با مشکلاتی مواجه شدیم و توانستیم آن را حل کنیم. وی با ذکر این نکته که این اقدامات همچنان ادامه دارد، نه فقط برای دارو و واکسن، تصریح کرد: وزارت امور خارجه همیشه تلاش داشته دارایی‌هایی که ظالمانه در برخی از کشورها بلوکه شده را آزاد و از آنها استفاده کند.

 گشایش‌های خوب در زمینه آزاد شدن دارایی‌های ایران در عراق

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین درباره آزاد شدن دارایی‌های ایران در عراق نیز بیان کرد: در سفری که ماه قبل به عراق داشتیم، توافق شد یک هیأت بلندپایه از عراق به ایران بیاید، دو وزیر عراقی و مدیر بانکی که پول ما در آنجا جمع شده است به ایران آمدند، ملاقات‌ها انجام شد و گشایش‌های خوبی صورت گرفت. مهاجر در این گفت‌‌وگو همچنین گفت که مراودات اقتصادی ایران با افغانستان حتی در دوران تحریم‌ها و ناآرامی‌ها خللی نداشته و علل عمده آن هم شاید فعالیت بخش خصوصی در این حوزه است.

لازم به ذکر است «سید رسول مهاجر» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز چندی پیش در گفت‌وگویی با تشریح تلاش‌های این وزارتخانه برای واردات واکسن کرونا گفت که این مسیر ادامه دارد و باز هم واکسن وارد کشور خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها