قلعه هشنیز پارسیان مرمت می‌شود



معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: قلعه خشتی و سنگی هشنیز در شهرستان پارسیان (گاوبندی)‌ با توجه به آسیب های فراوانی که در طول تاریخ بر آن وارد شده نیاز به رسیدگی و مرمت فوری دارد که امسال انجام می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، عباس نوروزی روز جمعه گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با توجه به این نیاز فوری مرمت آن را در برنامه سال جاری قرار داده است

وی ادامه داد: یک برج و دیوار از بنای تاریخی قلعه هشنیز باقی مانده که در بخش مرکزی پارسیان، دهستان بوچیر، روستای هشنیز واقع شده و در دوره صفوی تا قاجاریه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای مرمت آن در اعتبارهای سال جاری پیش بینی شده است و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از بودجه استانی برای مرمت آثار تاریخی در سال جاری پیش بینی شده که علاوه بر قلعه هشنیز معبدهندوها و قلعه فین نیز بایستی از این محل مرمت شوند.

بقایای قلعه هشنیز با شماره ۲۸۱۵۸ در سال ۸۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، شهرستان پارسیان (گاوبندی) در فاصله ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها