وضعیت بحرانی کرونا در غرب هرمزگان:

تخت ها پر، پرستار کم / خیرین، کادر درمان استخدام می کنند


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه با تشریح وضع بحرانی بندرلنگه در خصوص کرونا، گفت: فضای فیزیکی بیمارستان بطور کامل پر شده و برای کمبود نیروی انسانی، موسسه خیریه با کمک های مالی جمع آوری شده، پرستار استخدام می کند. 
به گزارش صبح ساحل، «حسن زارعی»، پزشک و رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه در گفتگو با روزنامه صبح ساحل گفت: ظرفیت بیمارستان شهدا 64 تخت خواب است و با توصیه ای که ما انجام دادیم، ظرفیت را به 140 تخت خواب رساندیم. بیمارستان شهدای بندر لنگه غرب استان را پوشش می‌دهد و این بیمارستان از بستک، پارسیان و بندر خمیر بیمار کرونایی پذیرش می‌کند. حسن زارعی در ادامه افزود: شب گذشته تمام فضای فیزیکی و تخت‌های بیمارستان پر شد و ما 136 بیمار بد حال کرونایی را بستری کردیم. 4 بخش عادی و یک بخش ویژه داریم و در حال حاضر ظرفیت ها کاملا پر است. در حاضر هم فضای فیزیکی و هم تخت بیمارستانی کم داریم. 
رئیس بیمارستان شهدای بندر لنگه تصریح کرد: نیروی انسانی پرستار کم داریم، بیمارستان ما در کنار بخش‌های ویژه کووید به دیگر بخش‌های دیگر هم رسیدگی می‌کند. ما بیماران بدحال دیگری نیز داریم. بخش دیالیزی، جراحی، زنان، کودکان و تالاسمی و غیره که بایستی به آن‌ها هم رسیدگی شود. دیگر واحدهای بیمارستان در کنار کووید همچنان دایر هستند و خدمات می دهند. او همچنین گفت: بیماران این واحد ها کم هم  نشده و این مسئله بر روی بیمارستان یک فشار است.
حسن زارعی با اشاره به دیگر کمبودهای بیمارستان شهدای بندر لنگه گفت: در حال حاضر کمبود نیروی خدماتی، کمبود تخت و ... داریم.  وی با توصیف وضع بحرانی بیماری کرونا در بندرلنگه گفت: با توجه به اینکه نبایستی تمام انتظارات را از دانشگاه علوم پزشکی داشت؛ ما با کمک دوستان یک حرکت جمعی انجام دادیم و به‌واسطه حمایت‌هایی که از سوی داوطلبان و خیرین صورت گرفت، برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی کمپینی راه انداختیم. این مقام مسئول در ادامه گفت: به‌تازگی خیرین بیمارستان شهدای بندرلنگه تصمیم گرفته اند که با توجه به احتمال سه ماهه بودن وضعیت کنونی و در پیک ماندن کرونا، با کمک‌های مردمی جمع آوری شده، پرستار و کمک پرستار و نیروی خدماتی استخدام کنیم. رئیس بیمارستان شهدای بندر لنگه در پایان گفت: اگر این حرکت صورت بگیرد، عمده مشکل ما که خستگی و کمبود نیروی انسانی است کمتر می شود. 
گفتنی است که  کمپین مذکور به کمک مردم و در کمتر از 24 ساعت، توانسته است مبلغ 2میلیارد ریال را جمع آوری کند.
منتشر شده: 1
رسپنتا
۱۹ تیر ۱۴۰۰
من حاضرم فقط حقوق برام مهمه
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها