افزایش 2درصدی بیماران کرونایی در پیک پنجم



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: آمار شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در پیک پنجم به نسبت اوج گیری چهارم ۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا رضانیا»،رییس مرکز توسعه سلامت کیش روز دوشنبه با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: با افزایش ۲ درصدی موارد مثبت در کیش، آمار بستری‌ها در بیمارستان نیز در این مدت ۲ و نیم برابر رشد داشته است. وی اضافه کرد: مسوولیت‌پذیری همگانی و عزم اجتماعی نیاز اولیه برای جلوگیری از ادامه این روند است که در مرحله اول باید نسبت به خود و خانواده و اطرافیانمان احساس مسوولیت کرده و حرکت این ویروس در جامعه را کند کنیم.

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: الزام استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به دستورهای بهداشتی، سه اصل اساسی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به شمار می‌رود. وی افزود: با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا تعداد مراجعه بیماران کرونایی به بخش‌های بهداشتی درمانی نیز افزایش‌یافته لذا  در دوران کرونا رعایت قرنطینه، پروتکل‌ های بهداشتی و اجتناب از دورهمی‌ های خانوادگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی اظهار داشت: افراد با مشاهده هرگونه علائم اولیه کرونا(تب ، سردرد، گلودرد ، آبریزش بینی) که در جهش جدید بیشتر شبیه علائم سرماخوردگی است به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی در منزل اکیدا خودداری نمایند زیرا در غیر اینصورت زمان طلایی برای درمان مؤثر و به‌موقع را ناآگاهانه از دست‌داده‌اند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: انتظار می رود مردم در این پیک سه اصل مهم در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا که استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه مناسب می‌باشد را به‌صورت صحیح  رعایت کنند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها