قشم در خطر ویروس کرونای هندی



با توجه به وجود اتباع هندی و پاکستانی در قشم خطر شیوع ویروس دلتای هندی در این جزیره وجود دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم گفت: بر اساس قانون، تاجران و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران اتباع هندی و پاکستانی و چینی می توانند به قشم سفر کنند و ممنوعیتی در این زمینه لحاظ نمی شود.

نصری با تاکید بر آزمایش کرونا از مسافران خارجی افزود: در  فرودگاه  قشم و اسکله ها از اتباع آزمایش کرونا گرفته می شود.

او با تاکید بر جمع آوری و خروج اتباع غیرمجاز از جزیره گفت: برخی تبعه  مجاز پاکستانی که در شناورها و لنج های ماهیگیری فعالیت می کنند  تا اطلاع بعدی اجازه وورد به شهر ندارند و در همان اسکله ها و شناورها می مانند.

حمیدرضا بهزادی رئیس شبکه بهداشت قشم گفت: ابتاع بیگانه خطری برای شیوع کرونای هندی است و باید جلوی ورود این افراد به جزیره گرفته شود.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: ویروس کرونای هندی در همه استان شیوع پیدا کرده است و بطور قطع  با توجه به ترددها به جزیره. این ویروس تاکنون به قشم هم رسیده است و دلتا ویروس تا هفته های آینده ویروس غالب استان می شود.

نیرومند معاون سیاسی فرمانداری قشم هم گفت: بصورت ماهیانه اتباع بیگانه غیر مجاز در قشم جمع آوری و برای خروج از مرزهای کشور به بندرعباس فرستاده می شود.

او افزود: تنها اتباع بیگانه که کارت تردد و اقامت دارند اجازه رفت و آمد در قشم دارند و به این افراد هم توصیه شده است از جزیره قشم خارج نشوند.

قشم به علت دارا بودن فرودگاه بین اللملی و  ظرفیت های تجاری و گردشگری یکی از  ورودی های مهمانان و گردشگران از سایر نقاط جهان و استان های کشور  است.

با توجه به فعالیت و رفت و آمد اتباع بیگانه به قشم خطر شیوع ویروس هندی در این جزیره وجود دارد.

فعالیت زیاد اقتصادی اتباع افغانستانی، پاکستای، هندی و چینی در قشم باعث شده تا این جزیره در خطر شیوع ویروس هندی باشد.

وجود متکدیانی از کشورهای هند و پاکستان و بنگلادش در خیابان های قشم و اسکله های پل و بندرلافت باعث نگرانی ها از خطر دلتا هندی در این شهرستان شده است.

 

«دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: احتمالاً در هفته‌های آینده ویروس دلتای هندی ویروس غالب در هرمزگان می‌شود و با توجه به سرعت بالای انتقال این ویروس، رعایت دقیق و جدی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم بسیار ضروری است.

در روز‌های اخیر فوت یک بیمار از میناب بر اثر ابتلای به کرونای دلتای هندی تایید شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها