عربستان از فروشگاه ها خواست که در زمان اقامه نماز به فعالیت خود ادامه دهند



اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عربستان روز گذشته با انتشار بخشنامه‌ای اعلام کرد که فروشگاه‌ها در طول ساعت کاری و ازجمله در وقت نماز باز بمانند.

         

به گزارش صبح ساحل، به گزارش صبح ساحل، میدل ایست نیوز: در اقدامی حساسیت‌برانگیز، عربستان سعودی به فروشگاه‌ها اجازه داد که در ساعت برگزاری نماز به فعالیت خود ادامه دهند.

اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عربستان روز گذشته با انتشار بخشنامه‌ای اعلام کرد که از فروشگاه‌ها انتظار می رود که در طول ساعت کاری و ازجمله در وقت نماز باز بمانند و فعالیت اقتصادی خود را ادامه دهند.

این بخشنامه افزوده که این تصمیم در چارچوب تدابیر احتیاطی و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها و معطل ماندن مشتریان در ساعت اقامه نماز گرفته شده است.

بالتنسيق مع الجهات ذات العلاقة، وضمن احترازات #كورونا، وتلافياً للانتظار خلال الإغلاق أوقات الصلوات فقد وجه #اتحاد_الغرف_السعودية باستمرار فتح المحلات ومزاولة الأنشطة التجارية والاقتصادية طوال ساعات العمل، مع تنظيم العمل بما يمكن العاملين والمتسوقين والعملاء من اداء الصلوات. pic.twitter.com/hwyLk4FE2U

— اتحاد الغرف السعودية (@CSC_SA) July 16, 2021

  

تعطیل شدن فروشگاه‌ها در زمان اقامه نماز اقدامی معمول در عربستان است و عناصر نیروهای موسوم به «سازمان امر به معروف و نهی از منکر» فروشگاه‌ها را به این کار وادار و با متخلفان برخورد می‌کنند.

معمولا فروشگاه‌ها برای هر نماز به مدت نیم ساعت تعطیل می‌شوند.

پیش از این مجلس شورای عربستان نیز اعلام کرده بود که بسته شدن فروشگاه‌ها در وقت نماز سالانه «میلیاردها ریال» به اقتصاد عربستان آسیب می‌زند.

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، پیش از این نیز به اقداماتی مشابه که موجب برانگیختن حساسیت اقشار سنتی و محافظه‌کار در جامعه عربستان می‌شود دست زده است.

با این همه، او بابت سرکوب شدید مخالفان سیاسی و بازداشت مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان و قتل فجیع «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستان، مورد انتقاد نهادهای بین‌المللی است.

   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها