حدود ۶۰ درصد از افراد بالای ۶۰ سال در قشم واکسینه شدند



رییس شبکه بهداشت و درمان قشم از تزریق واکسن حدود ۶۰ درصد از افراد بالای ۶۰ سال این جزیره خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا بهزادی روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا افزود: حدود سه هزار نفر از این افراد برای تزریق واکسن مراجعه نکردند که لازم است توسط رسانه‌ها، امامان جمعه و افراد تاثیرگذار در جامعه، برای تزریق واکسن کرونا تشویق شوند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن در روستاهای قشم با استقبال کمی مواجه شده است، ادامه داد: برای عبور از بحران شیوع کرونا در کشور، تزریق واکسن برای بالای ۸۰ درصد از جمعیت ضروری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: مردم برای سلامتی خود، خانواده و جامعه لازم است در موعد مقرر و طبق اعلام ستاد مقابله با بیماری کرونا برای دریافت واکسن خود مراجعه کنند.

  

تزریق واکسن برای افراد بالای ۵۰ سال

بهزادی گفت: هم اکنون تزریق واکسن برای افراد بالای ۵۰ سال در دستور کار قرار گرفته است و این افراد با ثبت نام در سامانه سیب و مراجعه به مراکز تجمیع و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی افزود: افرادی که ثبت سامانه سیب نیستند لازم است با مراجعه به خانه بهداشت یا پایگاه های سلامت محل سکونت نسبت به تکمیل پرونده خانوار اقدام  کنند تا در نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت زبر پوشش تزریق واکسن قرار گیرند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قشم ادامه داد: افراد ۵۰ تا ۶۰ سال در جزیره قشم حدود هشت هزار نفر هستند که امیدواریم این افراد در زمان مقرر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد واکسن مشکلی در جزیره قشم نیست، تصریح کرد: انواع واکسن برای تزریق در کشور موجود است و با هیچ کمبودی مواجه نیستیم.

بهزادی تاکید کرد: برای جلوگیری از ازدحام مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تزریق واکسن در قشم و درگهان در سالن‌های ورزشی انجام می‌شود.

طرح واکسیناسیون کرونا جزیره قشم از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۱ در ۲ مرکز تجمیعی قشم و درگهان و همه مراکز جامع خدمات سلامت روستایی برای افراد بالای ۵۰ سال و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در در حال انجام است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها