استاندار هرمزگان خبر داد:

کنترل ورودی و خروجی شهرها و روستاهای استان



استاندار هرمزگان گفت: به منظور مقابله با کرونا، تمامی تدابیر برای کنترل و بسته شدن ورودی و خروجی در رفت و آمد به شهرها و روستاهای استان به ویژه در تعطیلات عید قربان درنظر گرفته شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی ، افزود: انواع جهش‌یافته ویروس کرون به سرعت در حال انتشار است و مردم هرمزگان باید متوجه خطر این ویروس کشنده باشند و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، همکاری کنند.

وی، طولانی شدن دوران شیوع کرونا، گرمای شدید هوا، عادی انگاری، دید و بازدیدها، مراسم‌های عروسی و ختم، رفت و آمدها و کم توجهی و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از عوامل شکل گیری موج جدید شیوع کرونا در هرمزگان اعلام کرد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: در مقطعی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان، ۹۵ درصد بود اما متاسفانه در حال حاضر به ۳۵ درصد کاهش یافته است.
همتی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد مشاغل در هرمزگان مربوط به بخش خدمات است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به دلیل تعطیلی ها، دچار آسیب و زیان های شدید شده‌اند.
وی گفت: تمامی ابزارهای نظارتی و بازرسی را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مشاغل مختلف به کار گرفته‌ایم اما برای نتیجه بخش بودن این اقدام‌ها، مردم و فعالان مشاغل مختلف باید همراهی لازم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

 
براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در شبانه‌روز گذشته ۲۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که با این شمار اکنون در مجموع ۸۱۷ نفر تحت مراقبتند که ۱۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۵ نفر آن‌ها وخیم است.
فوت شدگان جدید کرونایی در هرمزگان پنج نفر بوده اند و با این شمار تعداد کل جانباختگان کووید ۱۹ در استان به یکهزار و ۵۵۵ نفر رسید.

 

همچنین فرماندار بندرعباس هم اعلام کرد که تمامی گروه‌های شغلی ۲و۳و۴ از مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۷ تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند و فعالیت گروه شغلی ۱ نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود. و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی بلافاصله پلمپ خواهند شد.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها