واکسیناسیون ۸۵ هزار دریانورد از فردا آغاز می‌شود



مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: از روز شنبه ( ۱۶ مرداد)، واکسیناسیون سراسری دریانوردان ایرانی علیه کرونا آغاز می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «چنگیز جوادپور» در رابطه با آخرین وضعیت واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کووید۱۹، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت بهداشت؛ واکسیناسیون سراسری دریانوردان از شنبه (۱۶ مردادماه) آغاز می‌شود و پیش از این نیز در برخی بنادر کشور، واکسیناسیون دریانوردان کلید خورده بود. وی ادامه داد: اسامی و اطلاعات ۸۵ هزار دریانورد اعم از دریانوردان اقیانوس پیما، دریانوردانی که سفرهای ساحلی انجام می‌دهند و نیز همکاران حوزه دریایی ارائه و در سامانه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارگذاری شده است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کرونا به گونه‌ای است که شرایط سنی لحاظ نخواهد شد، توضیح داد: به خاطر شرایط متفاوت حوزه حمل و نقل دریایی و با توجه به اینکه دریانوردانی که به سفرهای دریایی اعزام می‌شوند همواره در دسترس نیستند و باید زمانی که در کشور حضور دارند نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام شود، وزارت بهداشت پذیرفت که شرط سنی در رابطه با واکسیناسیون دریانوردان مدنظر قرار نگیرد. جوادپور ادامه داد: از شنبه؛ ۱۶ مرداد سال جاری دریانوردان می‌توانند نسبت به ثبت نام و تزریق واکسیناسیون در سامانه وزارت بهداشت اقدام کنند.

 وی در مورد اینکه چه واکسنی  برای دریانوردان تزریق خواهد شد، اظهار داشت: خواسته ما این است که برای دریانوردان اقیانوس پیما، واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) تزریق شود.  مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات‌کل بهداشت و درمان‌ و نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، از چند روز قبل واکسیناسیون  دریانوردان در بنادر «بوشهر»، «امام خمینی (ره)»، «خرمشهر»، «آبادان» و «چابهار» آغاز شده است. همچنین، در بندر شهیدرجایی نیز که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از شنبه ۱۶ مردادماه واکسیناسیون دریانوردان آغاز می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها