«محمد مالکی زاده»، نامزد تصدی شهرداری بندرعباس:

شهرداری، نیازمند خانه تکانی است؛ چینش نیروها باید براساس تخصص باشد


نویسنده: صبح ساحل

بررسی برنامه‌های 7 گزینه  شهرداری بندرعباس در صحن شورای اسلامی شهر به روز دوم رسید. «محمد مالکی زاده»، صبح امروز 18 مرداد ماه با حضور در صحن شورا به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری بندرعباس به ارائه دیدگاه‌های خود پرداخت.

به گزارش صبح ساحل، «محمد مالکی زاده» با بیان اینکه ورودی‌های شهر بندرعباس در شان این شهر نیست، گفت: بندرعباس سه الی چهار ورودی دارد که تاکنون به آن‌ها توجه نشده است و تپه‌های اطراف ورودی‌ها را می‌توان فضای سبز کار کرد. 

وی افزود: توجه به گردشگری دریا ضرورت دارد و نیاز است بیشتر در این زمینه کار کنیم. ساحل را باید باز زنده‌سازی کنیم. کسانی که در ساحل دخالت کردند به نکات شهرسازی و زیست محیطی توجه نکردند. بستر شنی و طبیعی ساحل باید احیا شود.

مالکی زاده با بیان اینکه به معقوله تنظیف ساحل باید بها داد، اظهار کرد: کل ساحل بندرعباس از سورو تا ابتدای شهر باید پاکسازی و نگهداری شود. باید استانداردهای فضای شهری از جمله روشنایی، مبلمان شهری و توسعه سایبان‌ها را در ساحل افزایش بدهیم و از طرح‌های مبلمان مناسب ساحل استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استانداردهای زندگی در بافت‌های فرسوده باید افزایش یابد، گفت: نگهداری بخش‌های با ارزش بافت‌های قدیمی در جهت جذب گردشگر اهمیت دارد. جمع آوری روان آب‌ها و فاضلاب‌ها در بافت‌های غیر رسمی نیازمند توجه است.

مالکی زاده عنوان کرد: خطوط تاکسیرانی بندرعباس به عمق محلات غیررسمی نمی‌رود. باید خطوط تاکسیرانی را به درون این محلات ببریم. محلات غیررسمی به این علت بوجود می‌آیند که رشد شهر جلوتر از برنامه ریزی‌های ما است. باید سعی کنیم برنامه ریزی‌هایمان جلوتر از رشد جمعیتی شهر باشد. آثار تاریخی در محلات ما در حال از بین رفتن و به تاریخ بندرعباس بی توجهی شده است. باید در جهت حفظ و افزایش گردشگر آنها را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه المان‌های شهری را در مکان‌های پرتردد ایجاد می‌کنیم، افزود: ترویج و توسعه فرهنگ غذایی استان باید در دستور کار قرار گیرد. تنوع غذایی ما با دیگر شهرها قابل مقایسه نیست.

مالکی درباره زیباسازی خورهای سطح شهر گفت: خورهای سطح شهر وضع خوبی ندارد باید آنها را به فرصت تبدیل کنیم. می‌توانیم خورها را سرپوشیده   به عنوان فضای سبز یا فضای آبی استفاده کنیم. همچنین مشکلات اجرایی پروژه زیباسازی خورها را حل کنیم. تصفیه خانه شهری بندرعباس ظرفیت لازم را ندارد و فاضلاب را وارد خورها می‌کند که باید این معضل حل شود.

این نامزد تصدی شهرداری اضافه کرد: لازم است مبلمان شهری و کف سازی مختص شهر بندرعباس ایجاد شود چراکه ویژگی‌های مبلمان شهری هر شهر با بقیه باید فرق کند.

وی با بیان اینکه دفع آب‌های سطحی باید ساماندهی شود، تصریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز باید در اولویت قرار گیرد. دو متر فضای سبز برای هر فرد رقم ضعیفی است. بهبود فضای سبز محلات باید در دستور کار قرار گیرد. شبکه فضای سبز بندرعباس را ایجاد می‌کنیم و بندرعباس این پتانسیل دارد. 

مالکی زاده با بیان اینکه افزایش بیش از حد نیرو در شهرداری باعث کاهش راندمان این نهاد شده است، گفت: نیروهای ناکارآمد را تعدیل می‌کنیم. شهرداری نیازمند خانه تکانی است. با چیده‌مان نیروهای شهرداری براساس تخصص می‌توانیم این سازمان را به سمت تعالی حرکت دهیم.

وی با بیان اینکه به من گفته‌اند 65 میلیارد تومان در ماه حقوق پرسنل شهرداری را می‌دهیم، اضافه کرد: به یکباره درست نیست که این تعداد از افراد را از کار بیکار کنیم اما باید برای ـآن برنامه ریزی شود.

مالکی اظهار کرد: 14 سال است که شهرسازی میخوانم. دکتری شهرسازی از دانشگاه مالزی دارم. مدیرکل امور شهری و روستایی استان هرمزگان، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان و عضو شورای تحول اداری استانداری هرمزگان از جمله سوابقم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها